Inlägg från: Joline84 |Visa alla inlägg
  • Joline84

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-05-16 11:09:20 följande:

Pratade med läkaren nu och det blir inget snitt för mig. Däremot en igångsättning....troligtvis 19 juni.

Blir det för att dem anser att han är stark nog att klara en vanlig förlossning bättre nu?
  • Joline84
    narie24 skrev 2017-05-18 05:40:39 följande:

Och jag har en ledig dag idag men vaknar 5. Full fart i magen vid den här tiden.

Just nu känns det sååå långt kvar. Speciellt då man hör er prata om datum i juni. Juni är ju runt hörnet. Jag tror att veckorna nu i juni kommer gå ganska fort. Det händer ju så mkt på jobbet, röda dgr, avslutningar mm. Men sen när ungarna gått på sommarlov och allt lugnat sig kommer nog veckorna snigla sig fram.

Mina barn föddes både på bf +5 så det borde ju bli lika nu? Ni som fött flera, har det sett ungefär lika ut för er?

Båda mina föddes på BF +14, kom igång spontant på BF +13. Såå trist o vänta sista veckorna!
  • Joline84
    Delilah2001 skrev 2017-06-03 18:16:55 följande:

Inga bristningar, har heller inte fått några med de andra två barnen. Ingen rand under naveln heller, det hade jag första graviditeten.

Har märkt att rörelserna förändrats sista dagarna nu, inte lika mycket sparkar, utan mer tryck och att han spjärnar emot. Börjar väl bli trångt därinne.

Han rör sig lika ofta som vanligt dock.

Jag känner igen mig i det du skriver om rörelserna. Det är säkert för dem vuxit sig så stora nu. Det verkar gå fort nu efter vecka 30. Snart får man väl det där trycket mot revbenen som är mindre skönt. Men härligt att känna att han växer som han ska.
  • Joline84
    78elle skrev 2017-06-03 11:46:55 följande:
    Tack :)

Vi är på KS i Solna. Det akuta snittet gjordes på SöS men när de upptäckte att han hade NEC fick Joel, som han heter, åka intensivvårdsbuss med pappa till KS och jag fick åka egen ambulans eftersom jag var nysnittad, jag kom till en egen avdelning på kvinnokliniken och Joel och pappa hamnade ju direkt på barnkirurgin o Neo som var nästan 1 km ifrån mig, det var INTE roligt kan jag säga! Att inte få vara med sitt barn som man inte vet ska överleva... fick tack o lov ändå åka sängtransport och hälsa på honom innan op men sedan var jag tvungen att åka tillbaka till min avd. Började bråka med personalen och planerade en rymning typ, hehe, men blev som tur var utskriven precis när Joel var färdigopererad.

Vi får bo här på sjukhuset i ett föräldrarum som är litet som en hytt på finlandsbåten på samma avd som Joel är på. Nu är han så pass bra så dom pratar om att vi ska få flytta tillbaka till Sös nästa vecka, där vet jag inte riktigt hur det är men om det är som här så får man stanna så länge barnet är kvar!

Jag hoppas det kommer fungera med amningen sedan men det tror jag det gör... Nu får jag ju pumpa var tredje timme, det är nästan det drygaste av allt, känner mig som en kossa när jag sitter vid dem där pumpmaskinen... haha... men jag gör det ju för Joels skull, han får ju min mjölk i en sond nu, och får även små smakportioner i munnen med en spruta... smaskigt tycker han! :)
    Grattis till pojken! Hoppas det går bra nu efter den dramatiska starten.
  • Joline84

Jag var på läkarbesök på förlossningen i torsdags, då jag har önskat planerat snitt. Fick träffa en jättebra läkare, som tyckte jag gjorde helt rätt i att önska snitt, efter hon tittat i mina tidigare förlossningsjournaler. Kände mig så lättad och nöjd efter. Får ett datum hem om ett par veckor, men det blir ungefär 25-27 juli.

• Joline84
    narie24 skrev 2017-06-04 09:06:52 följande:

Hur sover ni tjejer?

Börjar bli lite zombievarning här. Men när jag tänker på att amma hela nätterna ska man väl vara glad och njuta av att man i alla fall sover mer nu. Börjar lite nojig över hur jag ska palla sömnbristen, är en sån som verkligen behöver sömn. Galet att skaffa tre barn då haha?

Jag sover ibland hela natten. O ibland kan jag knappt sova alls, eller vaknar vid fyra. Vi får hoppas på barn som sover gott. Har haft en av varje. Sömnbrist är inge vidare!
  • Joline84
    Any80 skrev 2017-06-04 12:24:31 följande:

Hej! Ville kolla är det någon av er som har börjat få som mensvärk ? Liknande? Ringde till fl och dom sa att man kan börja få ont i dom här veckorna jag e i 33+5, är det några fler som har det? Kram på er

Har känt ett tag lite då o då. Men inte oroande mycket.
  • Joline84
    GrönaDruvan skrev 2017-06-06 10:49:24 följande:

Åh tjejer...vad ska jag göra åt min dödsångest? Jag är så sjukt orolig för denna förlossning..inte så orolig att inte bebisen kommer ut ordentligt, men extremt orolig för att den döda och moderkakan ska krångla..att jag ska förlora mycket blod...att något går fel och jag dör.
    Livrädd är jag. Hur släpper jag tanken?
    Pratade med läkaren igår och hon gick igenom lite hur det kan bli OM det skulle krångla, men hon tror inte det blir några problem alls. Ändå härligt att hon gick igenom hur de gör ifall scenariot att inte moderkakan kommer ut blir...och om man blödde mycket.. för mig hjälper det väldigt mycket att veta hur det kan bli, då har jag "mer kontroll"....

Så jobbigt för dig att du har såna känslor. Kan förstå lite, då din situation är speciell denna gång. Är det någon ökad risk för komplikationer nu när den andra ska komma ut efter? Han är väl rätt liten och det borde väl vara plats att komna ut efter den första? Bra att du får prata igenom dina tankar med läkaren iallafall. Sen tror jag att det är bra om du försöker släppa alla mardrömsscenarion emellanåt och föreställer dig hur det skulle vara och kännas om allt går på bästa sätt. Försöka få en positiv känsla och lugn inför förlossningen. Tror själv mycket på affirmationer, meditation och positivt tänkande. Det brukar fungera bra för mig när jag blir orolig inför något.
  • Joline84
    Delilah2001 skrev 2017-06-07 00:11:33 följande:
    Jag känner en som hamnade i Eskilstuna. Vet inte hur långt från Stockholm det ligger, men har fått för mig att det är en bit.
    Det tar en timme med tåg Sthlm-Eskilstuna, såklart lite längre med bil då. Bor och föder själv i Eskilstuna.
  • Joline84
    GrönaDruvan skrev 2017-06-07 14:17:09 följande:
    Ja, det är jobbigt att känna såhär och det har jag inte känt med de andra två. Troligtvis spelar det väl in att hela graviditeten varit en oro och så svårt att tro på att det slutar väl...

Det ska inte vara någon ökad risk för komplikation för att den andra ska ut. Han är väl kanske 15-17 cm och säkert lite "ihopskrynklad" så han kommer ut lätt och troligtvis ihop med moderkakan. Det som kan hända är att inte moderkakan inte orkar med och att det kan bli en blödning, men sånt kan ju hända annars också... fast är sjukt nervös.
    "Tyvärr" finns ju ingen återvändo nu, ut ska det på nåt sätt!!
    Okej, skönt att det inte är någon ökad risk då. Såklart man kan bli nervös och orolig ändå. Jag skulle också vara orolig och inte alls peppad om jag skulle genomgå en vaginal förlossning igen. Just smärtan har varit ohanterbar för mig vid andra förlossningen då det tog så lång tid. Krafterna tog ju slut till sist, men det var ändå så lång bit kvar då. Det du har till din fördel nu är väl att du är omföderska och det borde gå lättare för dig denna gång, samt att din bebis inte kommer vara så jättestor. Hoppas det går smidigt med igångsättningen.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny