BF Juli 2017 ny
Pratade med läkaren nu och det blir inget snitt för mig. Däremot en igångsättning....troligtvis 19 juni.
Pratade med läkaren nu och det blir inget snitt för mig. Däremot en igångsättning....troligtvis 19 juni.
Och jag har en ledig dag idag men vaknar 5. Full fart i magen vid den här tiden.
Just nu känns det sååå långt kvar. Speciellt då man hör er prata om datum i juni. Juni är ju runt hörnet. Jag tror att veckorna nu i juni kommer gå ganska fort. Det händer ju så mkt på jobbet, röda dgr, avslutningar mm. Men sen när ungarna gått på sommarlov och allt lugnat sig kommer nog veckorna snigla sig fram.
Mina barn föddes både på bf +5 så det borde ju bli lika nu? Ni som fött flera, har det sett ungefär lika ut för er?
Inga bristningar, har heller inte fått några med de andra två barnen. Ingen rand under naveln heller, det hade jag första graviditeten.
Har märkt att rörelserna förändrats sista dagarna nu, inte lika mycket sparkar, utan mer tryck och att han spjärnar emot. Börjar väl bli trångt därinne.
Han rör sig lika ofta som vanligt dock.
Jag var på läkarbesök på förlossningen i torsdags, då jag har önskat planerat snitt. Fick träffa en jättebra läkare, som tyckte jag gjorde helt rätt i att önska snitt, efter hon tittat i mina tidigare förlossningsjournaler. Kände mig så lättad och nöjd efter. Får ett datum hem om ett par veckor, men det blir ungefär 25-27 juli.
Hur sover ni tjejer?
Börjar bli lite zombievarning här. Men när jag tänker på att amma hela nätterna ska man väl vara glad och njuta av att man i alla fall sover mer nu. Börjar lite nojig över hur jag ska palla sömnbristen, är en sån som verkligen behöver sömn. Galet att skaffa tre barn då haha?
Hej! Ville kolla är det någon av er som har börjat få som mensvärk ? Liknande? Ringde till fl och dom sa att man kan börja få ont i dom här veckorna jag e i 33+5, är det några fler som har det? Kram på er
Åh tjejer...vad ska jag göra åt min dödsångest? Jag är så sjukt orolig för denna förlossning..inte så orolig att inte bebisen kommer ut ordentligt, men extremt orolig för att den döda och moderkakan ska krångla..att jag ska förlora mycket blod...att något går fel och jag dör.
Livrädd är jag. Hur släpper jag tanken?
Pratade med läkaren igår och hon gick igenom lite hur det kan bli OM det skulle krångla, men hon tror inte det blir några problem alls. Ändå härligt att hon gick igenom hur de gör ifall scenariot att inte moderkakan kommer ut blir...och om man blödde mycket.. för mig hjälper det väldigt mycket att veta hur det kan bli, då har jag "mer kontroll"....