Inlägg från: Noccis |Visa alla inlägg
  • Noccis

BF Juli 2017 ny

GrönaDruvan skrev 2017-06-20 00:09:43 följande:

21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!

3.055 g och 50 lång.

Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!

Stort Grattis!! Va roligt!
  • Noccis
    Wooden skrev 2017-06-20 08:30:04 följande:

Så himla härligt att Grönadruvans Olle äntligen är här! 

Själv är jag så vidrigt trött på att vara gravid nu. Och ändå är det fortfarande drygt en månad kvar till bf. Skjut mig om jag måste vänta en bit in i augusti. Magen är stor som en elefants och många ojar sig över att det är så många veckor kvar när magen redan är så stor. Jotack, jag vet. Den gör att jag inte kan röra mig, framför allt inte när jag ligger ner och jag kan och orkar gå ungefär lika snabbt som en sengångare pga flåset och bäcken som gör ont. Men det är väl bara att kämpa på antar jag. Kör väl på en 10-12 arbetsdagar till kommande veckorna. Inte så tokigt att jobba ändå, då slipper man ju jaga runt och stimulera sonen hemma iallafall, haha. 

Åhh jag känner med dig. Är också så otroligt less på att vara gravid och soff- liggande. Framför allt är jag less på att ha svårt att sova. Ska bli så skönt när jag får tillbaka min kropp och kan bli avlastad av killen så jag iaf kan sova när jag får sova.

När min nerv slutar vara i kläm ska jag promenera massor med min pöjk!
  • Noccis
    Wooden skrev 2017-06-20 09:54:56 följande:

Ja, jag tycker det är så tröttsamt när det närmar sig läggdags, för man vet ju hur det kommer vara. Svårt att somna, inte kunna ligga skönt, inte kunna byta ställning, bli kissnödig hundra gånger osv. Usch. 

Sambon har solbränt sig på axlar och rygg i helgen och det flagnar lite plus att han är torr så det kliar tydligen. Fruktansvärt mycket. Så det typ kryper i kroppen. Förklarade att det är väl ungefär som när det kryper i mina ben på kvällarna. "Nej, det här är mycket värre" säger han då. Tog ingen diskussion. Kul om han typ tror att man överdriver sina krämpor när man kämpar som ett djur. Tur att jag inte var gråtig eller på krigsstigen...

Haha han är uppenbarligen inte rädd om livet

Med tanke på att dom flesta kvinnor lider av duktig flicka syndromet så kan jag bara tänka mig att jag inte är den enda som försöker tona ner gnällande till icke gravida. Så när man inte blir tagen på allvar blir ju värsta förolämpningen.

I början när jag spydde upp allt så vad min kille väldigt bakis en dag. Då så jag "tänk dig att känna så i typ 2 månader ". Efter det tror jag han förstod lite mer hur jag mådde haha!
  • Noccis
    mickaa skrev 2017-06-20 11:57:31 följande:

Hej alla. Hämnar här emellan åt men aldrig skrivit direkt. Har bf 28 juli , en liten flicka. Hon är gjort med IVF på huddinge. Först barnet för oss. Jag känner igen allt ni skriver. Herregud, tjock som en val o kan inte somna på kvällarna. Några gg har jag dygnat för att jag ej kunnat sova. O värmen , så otroligt varm att jag typ dör. Sover med både dörr öppen o fläkt på. Jag har varit sjukskriven fullt sen i slutet på april för sammandragningar. Jobbar i vården annars. Nu på havandeskapspenning då fram till bf.. jag har hund så måste ändå ut o gå 3 gg om dagen, vilket kan vara extremt jobbigt för rygg o bäcken. Hur har ni de med svullnad nu när värmen kmr? Nu den sista vevkan har fötterna börjat svullna o ömma en del. // michaela

Jag säger bara tack och lov att det är säsong för flipp flopps nu!

Svårt att avgöra om jag svullnat mycket men är precis som du varm hela tiden så borde ju vara svullen.

Min barnmorska ursäktar sig att hon har kalla händer när hon undersöker min mage men jag tycker bara det är superskönt!

Jag har börjat kolla om orange is the New Black för att inte bli galen när jag inte kan sova. Tack och lov för serier!

Hoppas du lyckas få lite sömn innan er flicka kommer
  • Noccis
    narie24 skrev 2017-06-20 14:35:52 följande:

Min man får massera mina vader på kvällarna. Har fått sån värk i dom senaste dagarna :(.

Känns som jag är så blodfylld i hela kroppen.

Jag klagar nog också rätt mkt på trötthet. Är alldeles matt och svag i kroppen. Dränerad. Lite bättre precis efter jag ätit. Om jag är iväg på nåt är det lite bättre men sen helt sänkt när man kommer hem hehe. Jämför mig med de gravida som är pigga och håller sig igång, och skäms nästan.

Idag har jag legat o kollat serier hela dagen och det gör ju inte att jag får mer energi direkt ;)..

Det är ingen idé att jämföra sig med andra, speciellt eftersom många kan verka pigga utåt (jag har fått höra att jag ser fräsh och pigg ut men känner mig som ett vrak) och sen kanske det inte är så.

Blir lite avis på er som får massage varje kväll. Själv får jag typ hota med pistol om min kille ska massera haha! Fast han är världens bästa mentala stöd å andra sidan så det är OK. Han bara tycker inte om att massera så det får jag ju acceptera. Men han gör det om jag ber han.
  • Noccis
    Beebii skrev 2017-06-20 22:21:06 följande:

Hej alla här inne! Har inte orkat logga in på fl på evigheter, håller koll på fb istället...

Så intressant att läsa om Gröna Druvans förlossning! Ser fram emot min, vet att då är man nära slutet men börjar känna mig rädd för utdragen och smärtsam sådan. Har inte haft det problemet förr utan barnen har liksom glidit ut. Barn nr 2 kom på totalt 5 värkar 20 min och hemma så hade varken tillgång till smärtstillande eller behov av det. Helt sjukt att det kan vara så?! Men denna gång är allt så annorlunda, bebisen känns så stor och jag har knappt kunnat haft sex ens senaste månaderna.... Helt olikt mig!

Hur har ni andra det? Jag körde bara med tens vid första barnet men tror inte det kommer räcka nu...

Wow det måste varit häftigt att föda hemma och läskigt samtidigt?

Jag tror att det är just att man inte vet hur lång tid eller hur mycket smärta man kommer få stå ut med som skrämmer en. Eller så är det för mig iaf.

Än så länge har jag bara sammandragningar som spänner så det är ju skönt. Vet att det finns andra som känner smärta redan när kroppen övar.
    Har iofs 3.5 veckor kvar så får se hur det blir.
  • Noccis
    Beebii skrev 2017-06-21 08:28:35 följande:
    Ja det gick ju så fort att man inte hann tänka riktigt! Det enda jag kollade var att navelsträngen inte låg runt halsen. Allt annat gick supersmidigt och till och med moderkakan hade hunnit komma ut innan ambulansen kom!

Tror du har rätt i det att man inte vet! Och tur är kanske det!

Du har ju typ lika långt kvar som mig! Jag har liknande sd och ibland lite värre men det är ju inget som dragit igång än iaf! Pust idag blir det sista (?!) shopping dagen innan bf iaf så då kanske det kör igång till imorgon! :-O
    Var din partner hemma eller födde du helt själv? Måste ändå vara en väldigt häftig och stärkande upplevelse att ha gjort det hemma.

Bara för att jag skrev sådär så vaknade jag imorse av att jag hade ont i nedre delen av livmodern, typ där den va innan den började växa. Men det konstiga är att livmodern inte va hård? Ska den inte vara det när man har sd? Kanske hade ont i något annat. Det gick iaf över och jag somnade om. 
  • Noccis
    acinnaleh skrev 2017-06-21 15:29:36 följande:

Alltså jag är såååå irriterad, ägnar typ halva dan åt att mäta upp rätt längd på gardiner och har nu förkortat tre av de fyra jag behöver. Klantig som jag är så köpte jag tre istället för fyra gardiner när jag handlade för några veckor sen... bad därför maken köpa nr fyra typ dagen efter och det tyckte han tydligen att han gjorde, har precis fått upp gardin fyra ur jyskpåsen :( den har en helt annan färg... bah!!! Kunde han liksom inte åtminstone märkt det när han stoppade ner gardinen i påsen där de andra tre låg ??? Kvitto finns det givetvis inte heller på just den gardinen. Hoppas verkligen det finns ett ex kvar. Ville få klart det här för gamla gardinerna matchar inte luckorna på möblerna i rummet de ska vara i :(

Sånt där är så irriterande när man planerat. Speciellt när man är gravid och har ett stort behov av att boa

Hoppas den rätta färgen finns kvar!
  • Noccis
    GrönaDruvan skrev 2017-06-22 08:35:24 följande:
    Jag har alltid gått in med inställningen att jag tar situationen som den kommer. Aldrig bestämt innan om jag ska ha bedövning, utan det har bara blivit så att jag kört utan.
    Mina förlossningar har ju varit extremt smärtsamma, men också gått fort, och då tror jag att man klarar smärtan bättre. Hade det varit en utdragen förlossning så tror jag bedövning är jättebra hjälpmedel.
    Dock ska man inte lyssna för mycket på andra, utan göra det man själv känner. Alla upplever saker olika, det är viktigt att tänka på.
    Jag håller helt med dig om att det är individuellt, nu har jag inte fött barn innan men med tanke på hur många olika upplevelser jag fått höra om så måste det vara så.

Tror att det är bra att man håller ett öppet sinne som du när man åker in. Det finns ju där om man behöver det.
    Jag har sagt att jag ska försöka (för att testa mina egna gränser) men att om jag känner att det inte funkar så tänker jag be om bedövning. Har även skrivit i mitt förlossningsbrev att jag vill veta när det börjar bli för sent för att ta bedövning så jag inte är på gränsen att be om en och missar. Då känns det som om jag kan slappna av och verkligen försöka ta mig igenom utan.

Hur mår lilla Olle nu?
  • Noccis
    acinnaleh skrev 2017-06-21 18:13:57 följande:
    Har mitt planerade snitt imorrn så inget konstigt :)
    Lycka till idag! Så spännande att ni ska få träffa er bebis!
Svar på tråden BF Juli 2017 ny