BF Juli 2017 ny
21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!
3.055 g och 50 lång.
Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!
21.48 föddes Olle! Hur söt som helst!!
3.055 g och 50 lång.
Skriver mer imon, men vi är så lyckliga!!
Så himla härligt att Grönadruvans Olle äntligen är här!
Själv är jag så vidrigt trött på att vara gravid nu. Och ändå är det fortfarande drygt en månad kvar till bf. Skjut mig om jag måste vänta en bit in i augusti. Magen är stor som en elefants och många ojar sig över att det är så många veckor kvar när magen redan är så stor. Jotack, jag vet. Den gör att jag inte kan röra mig, framför allt inte när jag ligger ner och jag kan och orkar gå ungefär lika snabbt som en sengångare pga flåset och bäcken som gör ont. Men det är väl bara att kämpa på antar jag. Kör väl på en 10-12 arbetsdagar till kommande veckorna. Inte så tokigt att jobba ändå, då slipper man ju jaga runt och stimulera sonen hemma iallafall, haha.
Ja, jag tycker det är så tröttsamt när det närmar sig läggdags, för man vet ju hur det kommer vara. Svårt att somna, inte kunna ligga skönt, inte kunna byta ställning, bli kissnödig hundra gånger osv. Usch.
Sambon har solbränt sig på axlar och rygg i helgen och det flagnar lite plus att han är torr så det kliar tydligen. Fruktansvärt mycket. Så det typ kryper i kroppen. Förklarade att det är väl ungefär som när det kryper i mina ben på kvällarna. "Nej, det här är mycket värre" säger han då. Tog ingen diskussion. Kul om han typ tror att man överdriver sina krämpor när man kämpar som ett djur. Tur att jag inte var gråtig eller på krigsstigen...
Hej alla. Hämnar här emellan åt men aldrig skrivit direkt. Har bf 28 juli , en liten flicka. Hon är gjort med IVF på huddinge. Först barnet för oss. Jag känner igen allt ni skriver. Herregud, tjock som en val o kan inte somna på kvällarna. Några gg har jag dygnat för att jag ej kunnat sova. O värmen , så otroligt varm att jag typ dör. Sover med både dörr öppen o fläkt på. Jag har varit sjukskriven fullt sen i slutet på april för sammandragningar. Jobbar i vården annars. Nu på havandeskapspenning då fram till bf.. jag har hund så måste ändå ut o gå 3 gg om dagen, vilket kan vara extremt jobbigt för rygg o bäcken. Hur har ni de med svullnad nu när värmen kmr? Nu den sista vevkan har fötterna börjat svullna o ömma en del. // michaela
Min man får massera mina vader på kvällarna. Har fått sån värk i dom senaste dagarna :(.
Känns som jag är så blodfylld i hela kroppen.
Jag klagar nog också rätt mkt på trötthet. Är alldeles matt och svag i kroppen. Dränerad. Lite bättre precis efter jag ätit. Om jag är iväg på nåt är det lite bättre men sen helt sänkt när man kommer hem hehe. Jämför mig med de gravida som är pigga och håller sig igång, och skäms nästan.
Idag har jag legat o kollat serier hela dagen och det gör ju inte att jag får mer energi direkt ;)..
Hej alla här inne! Har inte orkat logga in på fl på evigheter, håller koll på fb istället...
Så intressant att läsa om Gröna Druvans förlossning! Ser fram emot min, vet att då är man nära slutet men börjar känna mig rädd för utdragen och smärtsam sådan. Har inte haft det problemet förr utan barnen har liksom glidit ut. Barn nr 2 kom på totalt 5 värkar 20 min och hemma så hade varken tillgång till smärtstillande eller behov av det. Helt sjukt att det kan vara så?! Men denna gång är allt så annorlunda, bebisen känns så stor och jag har knappt kunnat haft sex ens senaste månaderna.... Helt olikt mig!
Hur har ni andra det? Jag körde bara med tens vid första barnet men tror inte det kommer räcka nu...
Alltså jag är såååå irriterad, ägnar typ halva dan åt att mäta upp rätt längd på gardiner och har nu förkortat tre av de fyra jag behöver. Klantig som jag är så köpte jag tre istället för fyra gardiner när jag handlade för några veckor sen... bad därför maken köpa nr fyra typ dagen efter och det tyckte han tydligen att han gjorde, har precis fått upp gardin fyra ur jyskpåsen :( den har en helt annan färg... bah!!! Kunde han liksom inte åtminstone märkt det när han stoppade ner gardinen i påsen där de andra tre låg ??? Kvitto finns det givetvis inte heller på just den gardinen. Hoppas verkligen det finns ett ex kvar. Ville få klart det här för gamla gardinerna matchar inte luckorna på möblerna i rummet de ska vara i :(