Inlägg från: Noccis |Visa alla inlägg
  • Noccis

BF Juli 2017 ny

acinnaleh skrev 2017-06-22 15:45:23 följande:

Hej hej, en 49cm lång tjej på 31xx gram föddes 11.15 idag. Nu ligger vi och myser :)

Va roligt! Stort grattis till er
  • Noccis
    Delilah2001 skrev 2017-06-22 17:23:38 följande:

Lite äckligt kanske, men är det någon mer som har vita, mjölkaktiga flytningar? Började få det igår, har inte haft det tidigare.

Är så andfådd, gick uppför trappan här hemma förut samtidigt som jag pratade i telefon. När jag kommit upp var jag så andfådd av trapp promenaden att jag knappt kunde prata, haha

Har också fått kraftiga flytningar från och till. Sist undrade jag om det var slemproppen men tror inte det. Man ska tydligen se skillnad.

Jag har varit andfådd i flera månader :-P
  • Noccis
    FrökenMp skrev 2017-06-24 10:10:31 följande:

Jag sover sååååå dåligt! Ingen ställning är skön, det är tungt att vända från sida till sida och jag har börjat gått på toaletten flera gånger per natt igen. Men när jag väl sover så sover jag tungt, för jag har börjat snarka och dregla otroligt mycket haha!

Haha jag har också börjat dregla :-P

Har inte sovit ordentligt på nätterna på flera månader. Får en sån jävla oro i kroppen på nätterna och känns som om mina fötter brinner och det kliat i mina anklar.. Ska bli så skönt när bäbis är ute och killen kan dela bördan med mig istället för att ligga där och snarka Haha!
  • Noccis
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-24 17:32:42 följande:

Idag tror jag kanske slemproppen gick. Inte helt säker eftersom jag haft lite mer flytningar än vanligt senaste månaderna, men det var lite annorlunda i konsistens och färg och 'ramlade' ner i en liten klump. 

Det är ju exakt en vecka kvar nu till BF så det vore ju inte konstigt om det var slemproppen i alla fall.

Sambon har tagit det på sig själv att vara nykter sedan ungefär en vecka tillbaka. Vi bor mycket nära sjukhuset (kanske 20 minuters promenad) så det är inget jag har oroat mig om, tänkte att vi tar väl en vårdtaxi om det behövs. Men det känns bra att han själv funderat på det och bestämt sig för att avstå tills det är dags.

Vad skönt att han själv kommit till det beslutet.

Vi har ju ca 20-30 min bilväg till sjukhuset och jag har idag 21 dagar kvar så känns som om han kanske borde va nykter från nu men man vill ju att det ska komma från dom själva så får nog prata lite med han nu och se hur han tänker.

Visserligen kan man ta en taxi in men jag vill inte ha en full pojkvän som stöd på förlossningen. Skulle verkligen inte kunna slappna av då.
  • Noccis
    Newbie84 skrev 2017-06-25 11:01:20 följande:

Stort grattis till er som fått era små :)

På natten kl 3 den 20/6 vaknade jag av att vattnet gick. Tur att vi hade plastad frotté skydd i sängen haha, så för er som inte har kan jag verkligen rekommendera! Nu förstår jag varför man ska förbereda och kanske packa en BB väska innan :) gick över tiden sist och var på mvc samma dag där hon konstaterade att huvudet fortfarande var rörligt och bebis låg ganska högt upp än. När vattnet gått åkte den ner för han hade fixerat sig när vi kom in en timme senare.

Sambon satt uppe och jobbade och vi fick lite snabbt väcka grannen då värkarna drog igång precis när jag lagt på luren med förlossningen, försöka hitta kläder till oss och bebis och sonen för att packa ner. Hade tänkt att städa, tvätta och förbereda efter midsommar så allt var ett smärre kaos här hemma.

Superbra personal och vi hade hör och häpna personal inne på rummet under hela tiden varav två bm, trodde jag inte här i Sthlm. Förlossningen gick bra och jag fick en revansch från förra som var långdragen och avslutades med sugklocka. Denna tog 10 timmar från att vattnet gick tills han var ute. Hade tänkt att skita i epidural men när de sa att nu är sista chansen för epidural så tog jag det för att få lite vila. Efter en natt på BB kände vi oss redo att åka hem och det var skönt att det var vi som valde och inte kände oss ivägtvingade.

Stort lycka till ni som går och väntar, även om det är sjukt jobbigt att föda så är det så himla häftigt!

Stort grattis till er!
  • Noccis
    Treansresa skrev 2017-06-26 16:17:28 följande:

Äntligen har jag blivit tagen på allvar! Efter att barnmorskan idag ledsnade på att ingen tog detta på allvar skickade hon mig till läkaren på förlossningen direkt efter besöket hos henne.

Så nu ÄNTLIGEN har en läkare gjort både vanligt ultraljud och vaginalt. Moderkakan ser bra ut och den sitter inte för eller i närheten av öppningen. Vaginala ser också bra ut.

Förklaringen till blödningarna är att jag blöder "näsblod". Inte nå roligt för mamman men absolut inte nå farligt. Skulle de störtblöda ska ja in självklart, men inga fel just nu.

Vi fick se bebisen också. Var riktigt häftigt att se ansiktet på den så detaljerat! Är verkligen en gullig bebis med tjocka kinder och putande läppar som väger 2961 gram idag.

Nu ska jag slappa av och njuta av sista veckorna!

Va skönt att du äntligen fått riktig hjälp! Synd att det skulle ta sån lång tid. Och skönt att det inte var någon fara
    Mysigt med tjocka kinder, något att nypa i när bäbisen kommer ut
    Hoppas du får njuta ordentligt nu.
  • Noccis
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 05:07:20 följande:

Vår lilla tjej ankom för några timmar sen :) vi myser tillsammans i sjukhussängen. Ska berätta lite mer när vi är hemma, men allt har gått bra.

Åhh grattis!! Va roligt. Önskar er all lycka.
  • Noccis
    narie24 skrev 2017-06-27 07:43:32 följande:

Jag känner igen det där med tröttheten. Supertrött efter lunch och på em, sen är jag pigg

efter 21 och ganska mkt energi.

Ngt som är jobbigt är att på em/tidig kväll mår jag alltid illa och magen känns orolig, har även varit rätt risig i magen sista dagarna. Har fått dålig aptit, svårt att äta, samtidigt som jag blivit väldigt känslig för om jag slarvar med maten. Känns som i början av graviditeten.

Blöder mkt näsblod igen, trångt i näsan och huvudvärk. Mkt som är lika med första trimestern faktiskt.

Visst blir man väldigt medveten om att man själv snart ska få barn när man ser att dom börjar komma ut nu? Så otroligt spännande! Jag längtar ihjäl mig.

Ja varför blir man piggare på kvällen? Helt ologiskt. Jag har gett upp och sover när jag kan. Har ju lyxen att vara hemma så jag kan göra det. Fattar inte hur folk klarar av att ha ett jobb och vara hög-gravida.

Jag har också fått lite illamående och ont i magen sista tiden. Magontet får jag för mig har att göra med att jag får en kroppslig oro på kvällen (har haft magkatarr från och till tidigare) så min mage reagerar direkt på stressen. Illamåendet tror jag kanske kan vara för att det är trångt där inne?

Det ska bli så otroligt skönt när bäbisen är ute och man får tillbaka sin kropp (förutom brösten haha)! Och man kan krama på den lille! Och får lära känna honom...
  • Noccis
    KaffeOchHybris skrev 2017-06-27 18:25:41 följande:

Tack för alla gratulationer! Nu är vi på BB och jag försöker hålla mig vaken eftersom jag har en bebis som snuttar på bröstet.

Förvärkarna startade som alltså på söndag eftermiddag. De var dock så pass milda att jag ändå kunde sova ok. Tajmade och väntade på att de skulle bli korta och regelbundna, men vid 21 varierade det fortfarande en del i intervall. Men då gjorde det så pass ont att bad om att komma in, och det fick jag. Tur det, för det visade sig att jag redan var 8cm öppen. Sen tog det ett tag innan hinnsäcken sprack och värkarna var fortfarande för glesa, så värkstimulerande sattes in mot slutet. Eftersom jag kom in så öppnad så blev det bara lustgas, men smärtan kändes hanterbar fast jobbig så klart. Efter 4,5 timme var det klart. Ett stygn på varje blygdläpp, annars inga bristningar eller så. Känner mig väldigt nöjd med förlossningen i helhet. Hade velat gå hem direkt eftersom jag och bebisen mår så bra, men rutinerna här är att förstföderskor stannar natten för att kontrollera att amningen kommer igång.

Så det var vår story. :) ska bli spännande att följa er andra i tråden nu.

Wow låter som en väldigt fin förlossning. Skönt att du kunde vila i början. Har fått för mig att det är viktigt för att orka.
    Sitter och fantiserar massa olika scenarion för min förlossning ska bli så kul att se hur det blev sedan.
  • Noccis
    narie24 skrev 2017-06-28 15:58:24 följande:

Med första barnet kände jag nada innan vattnet gick. Med andra hade jag några falska alarm

innan de riktiga värkarna drog igång. Den här

Gången har jag inte haft förvärkar (tror jag) men magen drar ihop sig emellanåt och det känns som barnet trycks nedåt.

Ngn mer som inte tränat andning i ngn större utsträckning? Hur har era erfarenheter varit vid tidigare förlossningar, har ni kunnat fokusera på andningen? Sitter och kollar igenom mina gamla understrykningar i boken "innan du föder", men minns inte hur användbart det faktiskt var. Mitt fokus var nog främst andningen i lustgasmasken.

Jag är förstföderska och var lite orolig för att jag skulle få panikångest attack (har haft det förr och fått tillbaka lite under graviditeten) så vi gick profylax kurs och sen läste jag "Föda utan rädsla". Den boken gjorde all skillnad för mig. Nu känner jag mig lugn. Där pratar hon om dom 4 verktygen; Andning, avslappning, rösten och tankens kraft. Kan verkligen rekommendera den
    Övar på att andas här hemma.
    Som tur var är min kille världens lugnaste så han får vara min klippa.
Svar på tråden BF Juli 2017 ny