Inlägg från: Bimbim79 |Visa alla inlägg
  • Bimbim79

BF Juli 2017 ny

noova87 skrev 2017-07-27 07:31:54 följande:

Tack för alla grattis.

Ja det var jobbigt att det var fullt och att de kändes stressade och utan att vi direkt sa något så. Ursäktade hela tiden med vi har inte glömt bort er, men det är fullt osv. Vi fick ju komma in så var ju inte det men tja förstod att de är underbemannade och personalbrist. Fast samtidigt glad att vi slapp åka utanför Stockholm utan fick föda där vi önskat. 

Grattis!! Sitter här å läser med avundsjuk längtan i blicken ;) synd om personalen, och skönt ni fick plats där ni ville. Märkte också av högtrycket när vi låg inne. Här är inte risken att inte få komma in. Men man märker på personalen att de inte har andrum mellan patienterna, å såklart måste ju de som är i aktiv fas och utdrivningsskede prioriteras.

Upptäckte nu på morgonen att de har mitt körkort kvar därinne. Men förhoppningsvis ska jag ju in snart igen. ;)
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-27 09:31:32 följande:
    Snart så är det din tur.. förstår att det måste vara så sjukt jobbigt att behöva vänta.. du är väll över bf nu också? Du föder nog idag/natt :)
    Ja jag är över BF, har fortsatta värkar. Åkte å handlade med barnen å mamma idag, fick pausa när jag skulle över parkeringen. Samma på restaurangen i em, 2 pauser för att ta mig ut därifrån! Men mer verkar då inte hända! Nu är de små iaf tillfälligt lämnade hos sin bio pappa. Stora tjejen på 13,5 år klarar ju sig tills mormor hinner hit osv mest att hon vill ha sällskap å att nån lagar middag ;) glider runt här å dricker kaffe, tittar på tv o softar mest. Utan de små som söker bråk med varandra konstant när de inte är väl rastade så kan man ju lägga sig å vila var och hur man vill!
  • Bimbim79
    Joline84 skrev 2017-07-27 20:12:59 följande:

Idag kom våran lilla kille ut strax efter 14:00 med planerat snitt. Han var en riktig medelbäbis på 3508 gr o 50 cm. Vi mår båda fint.

Grattis till prinsen! :)
  • Bimbim79
    Vårivfresa skrev 2017-07-27 15:32:28 följande:

Den 27/7 kl00.13 kom vår älskade dotter Alina på 3032g och 49cm lång! :)

Grattis!!!!
  • Bimbim79
    Leeandra skrev 2017-07-28 06:47:57 följande:
    Var det fostervatten som läckte eller något annat?
    Verkade som det va flytningar! Hinnorna är hela. Märkligt hur kroppen spökar! Man tror och borde ju känna den vid detta laget tycker man!
  • Bimbim79
    basio skrev 2017-07-28 06:51:05 följande:

Igår 27/7 kom vår store lille kille kl 18:43 efter att jag blev igångsatt genom att de tog hål på hinnorna kl 15:50. Det gick väldigt fort och lilleman mådde inte bra i utdrivningsskedet så en barnmorska hängde på magen och tryckte på, inte någon trevlig upplevelse. Han ville inte heller skrika direkt när han föddes utan var väldigt slapp och blå. Men efter några minuter tog han sig och började skrika. En ganska skrämmande upplevelse då det aldrig hänt med de andra barnen ...

Elvin vägde 3780 gram och är hela 54 cm lång. Han föddes i v39+3. Nu pausar vi på BB och jag kämpar med min foglossning som gör det svårt att ta mig till skötbord, matsal osv. Längtar tills maken kommer hit igen ...

Grattis! Så skönt det gick bra trots dramatiken! Läskigt när de inte är igång direkt!
  • Bimbim79
    Leeandra skrev 2017-07-28 16:10:27 följande:
    Märkligt! Och ja, man tycker ju att man borde känna sig själv efter några barn, men min kropp beter sig också helt annorlunda den här gången jämfört med de andra fem barnen, har helt bytt mönster! Har samma pappa till de andra barnen och ny den här gången, men det borde väl inte spela sån otroligt stor roll, eller?
    Jag vet inte, detta är ju tredje pappan för mig, och det va stor skillnad mellan första graviditeten och de 2 nästföljande. Trodde det berodde på yttre omständigheter, den första va ju inte snäll. Den andra va lite mer som en man ska va när kvinnan väntar barn eller hur man ska säga. Sen vet jag inte hur mycket det inverkat att jag är 9 år äldre denna gången heller.
    Va iaf hos bm sista gången idag. Med tanke på antal barn, tidigare förlossningar, konisering osv trodde jag ju att jag skulle fått redan. Men hon sa att konisering kan visst inverka på båda håll, svårt att hålla en graviditet eller svårt att öppnas ordentligt. Just nu kan jag inte göra någonting utan att det trycker nedåt, magen blir stenhård men lilleman verkar må bra å trivas där inne iaf, jag passar på å sova middag typ va 3:e timme. Har slutat blöda iaf, lite bruna flytningar av det slemmigare slaget bara. Och har inget hänt till 3:e skulle jag ringa för bedömning eventuell igångsättning den 4:e. Verkar som jag får en augusti bebis. Hade jag ju inte planerat! :) beslöt att de 2 yngsta barnen får stanna hos sin pappa nu, de ska ändå dit som på söndag annars men han skulle va hemma å va ledig inget inplanerat så det är lugnast för alla!
  • Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-29 12:07:22 följande:
    Bf imorgon för mig.. så jäkla drygt att bara vänta och vänta.. slemproppen har gått 3 dagar i rad nu.. kommer ut som en golfboll.. rätt mycket sammandragningar men sen händer inget mer..
    Ja vi är ju några som väntar... Värst tycker jag är när kroppen luras hela tiden :( sådana här förvärkar som liksom inte gör nån nytta men ändå gjort så ont så jag fått åka in å trott det varit på riktigt hade jag ju inte med någon av de andra barnen!
  • Bimbim79

Skämtade med mamma här, snart testat allt, akut snitt, start ala film vatten avgång PLASK, lång latensfas hänga i bokhyllan åka in o krysta ut på några timmar, å nu verkar det bli igångsättning! Kanske ska utbilda mig t bm istället :) har ju personlig erfarenhet av snart alla olika varianter ;)

• Bimbim79
    Vet hur det känns skrev 2017-07-29 16:57:27 följande:
    Förlåt att jag skrattar men åååh va jag tycker synd om dig! Snart så.. vi kan ju inte gå över i det oändliga (tack o lov!!)
    Nä det är ju det som är ljuset i denna väntan. Men varje dag känns som en evighet. Nu är iaf biljetter till bio bokat så denna kvällen händer nåt annat än sitta å glo på varandra i soffan. Passar bra när det är höstruskväder ute. Med min tur så går väl vattnet i den nyrenoverade biografen ;) men bion ligger iaf i samma stad som förlossningen så då är vi ju på plats så att säga :)
    Äldsta dottern tycker lillebror är olydig å helt hopplös, jag är böjd till att hålla med ;)
Svar på tråden BF Juli 2017 ny