BF Juli 2017 ny
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
Här samlas vi som har bf juli 2017!
Varmt välkommen
God morgon! Är det någon i tråden som har migrän? Hyr ofta har ni det typ och vad äter ni för medicin? Jag har det och senaste veckorna har det kommit flera ggr i veckan. Känns lite trist att behöva använda imigran. Ska inte vars någon fara för bebisen men känns ändå skumt med receptbelagda smärtstillande substanser..
Nu passar jag på att smyga in här, har läst men inte skrivit nåt tidigare. Är i v 10 (9+5) och har bf 18 juli. Vi bor utanför Gävle. Har knappt vågat vara glad för graviditeten för vi har fått två mf och ett ma sedan januari (alla i ca v 6). Förra måndagen fick vi dock se ett litet pyre med tickande hjärta på vul. Rätt storlek efter sista mensen också, läkaren mätte t.o.m. upp den till en dag extra - 8+5 :) . Känns lite bättre nu, men jag är ändå inte helt lugn, letar symtom hela tiden.
Nu passar jag på att smyga in här, har läst men inte skrivit nåt tidigare. Är i v 10 (9+5) och har bf 18 juli. Vi bor utanför Gävle. Har knappt vågat vara glad för graviditeten för vi har fått två mf och ett ma sedan januari (alla i ca v 6). Förra måndagen fick vi dock se ett litet pyre med tickande hjärta på vul. Rätt storlek efter sista mensen också, läkaren mätte t.o.m. upp den till en dag extra - 8+5 :) . Känns lite bättre nu, men jag är ändå inte helt lugn, letar symtom hela tiden.
Hej och grattis! Känner igen din oro. Har haft 2 missfall, vecka 12 och vecka 9. Läste igår att om man sett hjärtat slå efter v 6 så är risken för missfall endast 1,6 %. Känns helt klart bättre nu. Var på vul förra veckan. Är idag i v 8 + 4. Har många olika symtom men mår helt okej. Har du inga symtom eller bara svaga?
Sitter med BF listan nu
Vad tror ni ska man ha den i datumordning eller i bokstavsordning?:)
Hej hur mår alla idag? Är i vecka 9+1 nu och idag har jag spytt igen. Mår illa men mår alltid bättre efter frukost. Sitter på jobbet nu, tur att man jobbar på ett kontor så man slipper röra på sig så mycket. Känner med er som måste jobba på restauranger, i skolkök osv. Fy :( spyr verkligen galla när jag känner lukten av mat om jag inte är vrålhungrig då så att säga. All cred till er som kämpar <3
Ja, det kändes så. I v 12 var fostret 9+2, så det hade ju varit dött ca två veckor. Men det var sex år sedan nu och med pappan till mina två barn. Nu är det en ny kille, och tydligen kan missfallsrisken variera beroende på partner. Inget jag tänkt på tidigare. Mår också annorlunda mot tidigare graviditeter.
Nej då är det inte lätt o veta vad som är vad. Jag hade nån vecka när mina symtom nästan försvann. En så kalkad spökvecka. Man får väl vara glad att man inte mår superdåligt iaf. Hade du barn sen innan?
Den här veckan tycker jag att magen börjat komma lite smått. Var så svullen runt v.6 men d gick ner sen. Nu är d här efter jag ätit så e ju lite svullen oxå.
V. 9 (8+4) idag .
Jag hänger såklart med hit! BF 20 juli - Södermanland
Men har ul på torsdag och hoppas allt ser bra ut och så får jag ju isåfall ett bättre fastställt datum då! Så får återkomma :D
Friade för övrigt till min sambo i fredags! Han sa ja! <3