Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF 1-15 Juli

Åh, härligt med en mindre grupp! Jag kunde komma tillbaka till 50+ inlägg i den andra haha!

Jag är 24 år, sambon 29 och detta är vårt första barn. Har beräknad bf den 7e juli än så länge. Är just nu i vecka 13+3.

Jobbar som fransstylist på heltid i min egna salong. Börjar bli lite orolig över hur länge jag kan jobba då arbetsställningen inte är den bästa och har börjat känna av foglossning sen nån vecka tillbaka...:/

• FrökenMp

1/7 - Sosozo, Stockholm. Tredje barnet.

2/7 - Haiduchi, Skåne. Andra barnet.

3/7 - Madelia, Västmanland, andra barnet

4/7 - acinnaleh, Örebro. Andra barnet

7/7 Gröna Druvan, Halland. tredje/fjärde barnet

7/7 FrökenMp, Hälsingland. Första barnet

9/7 - ciwny, Stockholm. Första barnet

13/7 Gameofthrones tredje barnet

14/7 Beebii 3e barnet

14/7 waattos, Luleå, första barnet

15/7 - Treansresa, Gällivare. Sjätte barnet, första gemensamma.

• FrökenMp

Jag har också fått datum för rul. Det blir den 8/2. Kommer då vara i vecka 18+5 så det blir spännande! Vi tänkte även boka 3D- och 4D-ultraljud sen när jag är i vecka 25-27 ungefär.

• FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-01-08 21:55:26 följande:

Idag har vi, för första gången sen oktober (förutom nyår) gjort någonting ihop familjen förutom att vara hemma! Har ju inte kunnat göra något pga mitt mående..

Vi var och bowlade. Första gången för killarna, det tyckte dom var kul!

Åt även på mc Donalds och blev väldigt förvånad att jag fick i mig en hel mcfeast burgare!! (Med fisk istället för kött). Har ju varit super äcklad av hamburgare några veckor nu...men idag funkade det! Pommes fritesen smakade däremot inte gott..

Har haft ont i magen några dagar nu. Det drar och spänner så himla mycket. Det ända som hjälper att få bort det är att ligga ner. Någon mer som har mycket så? Vecka 15 nu..

Är också i vecka 15 och känner också att det drar eller känns spänt på något sätt. Kanske inte så mycket så det känns jobbigt att jag måste lägga mig ner men lite obehagligt är det.
  • FrökenMp

Är det någon mer än jag som fått hårig mage?! Haha låter sjukt äckligt men har fått mörka strån som en raggarsträng men även ovanför naveln. Även runt bröstvårtorna. Är detta vanligt?!

• FrökenMp

Har precis sett Gudrun schymans förlossningsvideo och är helt förstörd. Jag har alltid varit lite rädd för att föda barn men nu... nu ångrar jag nästan att jag är gravid! Fy jag är så himla rädd för smärta!! Har precis legat och gråtit på sambons bröst för är så himla rädd....:( måste kanske prata med min bm om detta...

• FrökenMp
    GrönaDruvan skrev 2017-01-09 22:32:01 följande:

Men jag har för mig att den är ganska fin? Är det inte den som är så lugn och hon bara gör det så bra?

Du kommer klara det galant! Klart man är rädd, men ju längre in i graviditeten du kommer, desto mer kommer du att acceptera att du ska föda!

Det är fantastiskt att föda barn!!!

Jo, den är väldigt fin! Grät en skvätt pga det också... haha, väldigt känslig nu.

men bara att se hela huvudet tryckas ut inifrån precis innan det kommer ut... herregud vad hemskt!

Jag är väldigt rädd för smärtan. Skulle helst vilja bli sövd eller nåt...
  • FrökenMp

Tack snälla för erat stöd!

Även skönt att höra att det inte bara är jag som är rädd för förlossningen..:)

Jag ska prata med min bm om detta nästa gång vi ses. Jag har funderat på att skriva förlossningsbrev faktiskt. Tänkte kanske skriva ner att jag är extremt rädd för smärtan och att jag tar vad som helst bara jag inte känner nåt... haha.

• FrökenMp
    Sosozo skrev 2017-01-10 17:46:21 följande:

Det + att jag var rädd för att spricka skrev jag i mitt första förlossningsbrev och detta togs på fullt allvar. Vilket jag uppskattade.

Jag är också väldigt rätt för att spricka!! Smörjer in mig där nere med mamma-olja från Maria åkerberg nu och hoppas att det inte spricker sen haha!
    Treansresa skrev 2017-01-10 17:56:41 följande:

I mitt skrev jag att jag ville ha tidig eda. Fick den redan efter 3 cm och sedan dropp då allt avstannade. Men så värt det. Min första förlossning kände jag inget mer än ett lätt tryck från 3cm tills hon är ute. Sov tom 4 timmar:)

Åh wooow!! Så tänker jag också skriva. Lät lyxigt att knappt känna nånting. Tar verkligen eda bort så pass mycket smärta ändå? Det låter ju guldvärt isåfall!
  • FrökenMp
    Treansresa skrev 2017-01-10 20:41:43 följande:

Men ettan tog den bort allt. Eller ja kände ett tryck mot rumpan men inge farligt. Med tvåan tog den bort alla värkar så vart också bara tryck mot.rumpan, dock kände jag krystvärkarna då. Men edan har varit grym på mig. Är vägen till eda jag gruvar mig för då man inte kan göra.något:(

Denna gång hoppas jag också känna krystvärkarna. Tog nästan 2 timmar att krysta ut första pga att ja inte kände något. Sonen var ute på 20 mins krystvärkar.

Hm ok, det verkar vara en fördel då att känna av krystvärkarna. Jag har ju ingen aning alls om detta:)

Hoppas att jag får lika bra förlossningar som dig!
Svar på tråden BF 1-15 Juli