Inlägg från: FrökenMp |Visa alla inlägg
  • FrökenMp

BF 1-15 Juli

Haiduchi skrev 2017-02-03 14:53:11 följande:

Nu har man haft rul!

Allt såg jätte fint ut, nästan exakt i stl enligt datum blev flyttad från 2 juli till 1 juli :) så precis man kan vara med ju! Haha.

Det är en liten flicka i magen ;) känns jätte bra, har ju en massa kläder kvar från dottern och en rosa sulky, haha.

Anade det medan hon mätte och hade sig, man såg ju från under rumpan då och då och såg absolut ingen pung eller snopp. Sa det till henne och frågade om det var en flicka. Till slut kollade hon noga och kunde bekräfta, kul!

Hon låg med huvudet i vänster sida, tittandes utåt och typ dubbelvikt med fötterna över huvudet. Haha inte undra på att man känner av sparkarna tydligt! :D

Åhh Gud vad roligt!

Kul också att bli flyttad tidigare än senare haha:)

Imorgon ska vi på rul så blir spännande att få se vad vi får för bebis.
  • FrökenMp
    preggojojjo skrev 2017-02-04 08:56:16 följande:

Gravidträning?

Jag har tidigare varit en rätt aktiv person men senaste åren har det blivit mindre och mindre träning (trots att jag vet att jag mår bra både fysiskt och psykiskt av att vara igång). Under hösten gick jag i väldigt lugn yoga men sedan vi gjorde ivf vågade jag knappt röra mig, för att inte riskera något. Nu när jag börjar få ytterligare några extrakilon, och jag dessutom känner mig säkrare på min graviditet, börjar jag känna av höfterna litegrann och har kommit fram till att jag nog ska försöka ta mig igång och träna lite för att förbereda kroppen på det som komma skall.

Har varit på biblioteket och lånat flera böcker om gravidträning och gravidyoga, men är lite nyfiken på om fler här gravidtränsr? Hade varit kul att få lite tips och så

Menar du nån specifik träning eftersom du skriver gravidträning?

Jag tränar på som vanligt i gymmet:)
  • FrökenMp
    preggojojjo skrev 2017-02-04 22:03:41 följande:

Njäe, jag menar bara träning anpassad för gravida Har man tränat innan har jag förstått det som att det bara är att fortsätta, men då jag inte tränat ordentligt på flera år tänker jag att jag inte kan börja tokträna utan mer anpassa övningar och t.ex. köra mer funktionell träning och framför allt kanske lägga mer fokus på nedre regionen och vissa muskelgrupper inför den kommande tiden. Var det jag tänkte att det kanske finns nån som har tips om Har inte hunnit läsa i mina lånade böcker ännu, kan ju finnas bra info där också.

Har du anpassat din träning något, eller kör du precis som tidigare?

Jaha, då förstår jag. Det låter ju jättebra tycker jag. Det är ju bra att jobba mycket kring bål och rygg för att stärka upp.

Min kiropraktor gav mig en övning som enligt honom skulle hjälpa dom raka magmusklerna att lättare "hitta tillbaka" efter graviditeten och man kan köra den övningen redan nu. Allt för att förebygga. Ligg på rygg med höga knän. Pressa magmusklerna ner mot golvet och håll i några sekunder, ca 10. Släpp, vila nån sekund och upprep sedan. Detta kan du köra hemma varje kväll i några minuter. :)

Jag kör på som vanligt i gymmet med fria vikter. Enda skillnaden är att jag inte lyfter lika tungt i vissa övningar utan fokuserar mer på repetitioner. Det funkar det också:)
  • FrökenMp
    preggojojjo skrev 2017-02-05 10:53:35 följande:

Åh, tack för tipset! Ska lägga in den övningen

Låter som en bra plan. Så här i efterhand ångrar jag att jag slutade träna på gymmet men nu blev det som det blev och jag får utgå ifrån de förutsättningar jag har nu

Ja, men det är klart. Det är ju aldrig försent att börja igen:) lycka till med allt!
  • FrökenMp

Nu har vi äntligen varit på rul! Det var så himla häftigt! Allt såg jättebra ut och jag blev flyttad från 7e till 4e juli så imorgon går vi in i vecka 20. Känns skönt att det gick åt det hållet:)

Har moderkakan i bakvägg så det är därför jag känt av små sparkar så tidigt. Den låg liksom dubbelvikt så både armar och ben var ut mot magen. Det var tydligen en väldigt rörlig bebis så tog lite tid att mäta allt haha. Men vi ska få en pojke iallafall. Så himla kul:D precis som jag trodde!

• FrökenMp
    preggojojjo skrev 2017-02-05 15:18:57 följande:

Åh va kul att allt såg bra ut. Grattis! Jag trodde också på en pojke och hade rätt - både märkligt och roligt att man kan ha sån "koll"

Ja, det var verkligen en lättnad. Har inte känt av bebisen så mycket de senaste dagarna så började bli lite orolig. Nu känner jag massor igen:D

Ja, lustigt hur det kan vara så. Måste vara modersinstinkter ;)
  • FrökenMp
    Brennda skrev 2017-02-05 18:26:30 följande:

Grattis, vad kul!

Då är du beräknad en dag efter mig (jag 3e juli) men du går in i v 20 en dag innan mig (jag går in på tis). Haha jag får inte ihop det. Hur som helst, jag ska på rul på onsdag så får se om jag blir flyttad. Längtar efter att få se min lilla böna som gjort sig till känna en del igår och idag :D

Haha vet inte alls hur jag räknar. Går bara efter natural cycles och enligt den byter jag på måndagar:D har inte heller riktigt förstått det där...

Kul att vi är så nära:D
  • FrökenMp
    Lillan090815 skrev 2017-02-06 14:32:29 följande:

Idag har jag varit på ultraljud. Allt såg bra ut och vi väntar en flicka?. Så kul då vi har två pojkar sen förut. Blev tillbakaflyttad 3 dagar...

Är så glad att den lilla är frisk. Det är det viktigaste?

Åh roligt med en flicka! Grattis:)
  • FrökenMp

Jag är sååååå lycklig!!! Jag låg i sängen och kände hur det sparkades väldigt mycket i magen så jag kände efter med handen och tryckte ner rätt hårt. Då kände jag sparkarna på utsidan av magen!

Ropade på min sambo som även han lyckades känna några sparkar. Helt sjukt underbart! Vi blev så himla glada:D

• FrökenMp

Min pojke var väldigt rörlig på ultraljudet så det tog lite tid för bm att mäta och så. Så kanske stämmer din teori beebii ;)

Svar på tråden BF 1-15 Juli