Inlägg från: Haiduchi |Visa alla inlägg
  • Haiduchi

BF 1-15 Juli

Hej! Kul med en ännu mindre trådgrupp, svårt att hänga med i den stora och ens inlägg försvann ju nästan där.

Har bf 2 juli än så länge.

Är 30 år och gift och vi har en dotter född -11. Bor i Skåne.

Jobbar 75 % på förskola och helger i butik.

Men nu är jag sjukskriven, troligtvis för resten av graviditeten pga foglossning. Fick med dottern och blev helt sjukskriven från v 20 med henne.

Just nu längtar jag efter liiite mer bebismage, stt säkert kunna veta att det är barnet man känner och RUL den 3 feb :)

• Haiduchi

Såg att de släppt stat trek Voyager på Netflix så den är igång, har svårt att somna och sover dåligt på natten så tack och liv för Netflix :D

Fick se barnet i v 8 på vul då jag hade blött inne vecka. Men fick lyssna på hjärtat på inskrivning så kan typ hålla mig till RUL, hihi.

Jag upplevde sånt bälte tryckte mot min framfog så skippade den. Har kryckor, glidmadrass till sängen och tens för att lindra, underlätta.

Och så klart underbar man som hjälper så mycket han kan och att dottern kan hjälpa med mycket är också till stor glädje. Efter läkarbesöket idag så åkte hon och jag och slängde skräp, hon som ville. Hon hade lastat bilen med saker som hon orkade slänga och bära själv. Hon kommer nog att växa, mogna massor under detta året.

• Haiduchi
    acinnaleh skrev 2017-01-03 18:01:54 följande:

Skrev ju häromdan i andra tråden att jag skulle berätta på jobbet denna vecka. Har inte gjort det än då jag vill få berätta för chefen först istället för att hon får höra via nån kollega. Har tyvärr bara hunnit träffa henne med öppen dörr för statusuppdateringar i typ tre minuter igår, sen stod nästa kollega på kö. Hoppas jag får möjlighet till ett kort möte snart!

Det var en del prat om hur hjärnan blir under grav och amning på lunchen idag, typ att man kan glömma bort vad man tänkte säga mitt i när man pratar om något. Jag känner inte igen mig i det från nu eller förra gången eller så var jag precis sån men minns det inte?? Fast jag jobbade som planerare med mkt styrning via telefon då så jag tycker att jag måste ha haft koll. :) Kan minnas typ en gång då jag inte hade koll förra gången, backade in med höger backspegel i stolpen mellan garageportarna nån vecka efter pluset typ ;). Sen är det klart att man kan tänka kläder, vagn, bilstol och annat då och då....

Hihi jag har gravid hjärna deluxe. Extremt tankspridd, glömsk. Kör fel, säger att jag ska göra något men glömmer sen direkt. Tur är så jobbar vi ju med barn så mina kollegor är vana vid att man får upprepa sig :D
  • Haiduchi

1/7 - Sosozo, Stockholm. Tredje barnet.

2/7 - Haiduchi, Skåne. Andra barnet.

3/7 - Madelia, Västmanland, andra barnet

4/7 - acinnaleh, Örebro. Andra barnet

7/7 Gröna Druvan, Halland. tredje/fjärde barnet

• Haiduchi

Oj oj oj. Nu rörde det sig minsann mycket i magen. Det var "tydliga" rörelser som om den gjorde volt efter volt där inne. Så inte bara en snabb svepning utan i ett antal sekunder!!!!!

Underbart!!! :)

• Haiduchi
    ciwny skrev 2017-01-04 10:55:08 följande:

Är det någon av er som har koll på de olika könsbestämningsteorier som finns? Vore kul att spekulera lite, nyfiken som man är. Försökte läsa på lite i något forum här men blev tyvärr inte så mycket klokare.

Hm, jag känner till den där om pulsen på barnet. Snabba hjärtljud , flicka, lugna hjärtljud, pojke. Kommer inte ihåg var gränsen låg, 130-140. Min dotter låg högt hela tiden. Över 150. Och den gången jag har hört detta barnet så var slagen på 155-160. Så tror flicka nu med. Ska bli spännande och se om det stämmer sen
  • Haiduchi
    Brennda skrev 2017-01-05 08:48:51 följande:

Hej,

Jag är gärna med här och följs åt. Jag är äntligen gravid efter 2 års försök. Bf 3/7 och har redan sett vår plutt 2 gånger pga blödningar. Är det någon mer än jag som har låga järndepåer? Började med järntabletter igår och hoppas på att jag känner mig piggare hädanefter.

Hej!

Gud vad roligt! Stort grattis!

Kul med en till från Skåne :)

Också sett vårt barn två ggr pga blödningar men nu var det ett tag sen.

Nej mitt järnvärde var bra, hoppas du kommer känna dig piggare snart.

Hur har du annars mått under graviditeten?
  • Haiduchi
    GrönaDruvan skrev 2017-01-05 13:36:42 följande:

Allt gick bra på ultraljudet idag. De växer som det ska och är lika stora. Fick nästan säkert reda på kön också, även om det inte är helt hundra. Det blir två pojkar!

Åh vad härligt! Fina pojkar ;)
  • Haiduchi
    Brennda skrev 2017-01-05 20:48:12 följande:

Ja deg var tre veckor sen sist här och jag längtar redan till nästa gång!

Jodå jag har mått bra, knappt kännt mig gravid vilket varit lite skrämmande faktiskt. Själv då? Var i Skåne bor du? :)

Skönt ändå att må bra, speciellt när man vet att något växer som det ska i magen, känns med som jag har det hyfsat lindrigt med symptom. Bara foglossningen som jag vet kommer bli värre, men det vet vi med oss och planerar efter. Redan sjukskriven.

Jag bor nära Kristianstad :)
  • Haiduchi

Jag ska ha RUL den 3/2 är då vecka 18+3. Tror jag kommer blir flyttad bak två dagar. Vet ju exakt när barnet blev till, har aningen senare äl än om man räknar efter sista mens och sen hade jag inte hundra koll på sista mensen.

Svar på tråden BF 1-15 Juli