Treansresa skrev 2017-01-14 10:11:21 följande:
Jag har redan börjat stressa lite över allt jag vill hinna göra innan bebisen kommer. Har börjat få rejäla problem med framfogen nu så är nog mycket det som sätter press.
Har ni nå planer att göra innan bebisen kommer?:)
Vi behöver bygga om vardagsrummet så vi får ett extrarum. Gubben avskyr att måla o förarbeta så det är min lott. Han får bygga väggar.
Vi vill också hinna åka på minst en resa till utan barn. Vi har alltid åkt iväg 3-4 ggr per år förut och nu är de slut med det.
Sedan ska vinden och sista i källaren röjas.
Och huset började vi måla ifjol, nu får ju inte ja måla som de ser ut, men det ska också försöka göras klart.
Känner med som du, jag måste boa nu för sen kommer fogarna att vara för jävliga.
Våra planer inför detta barnet:
Få köket klart, mannen vill byta duschdörrar.
Var på vår sista bara vuxengrej förra helgen, spa!
Sen är det att gå igenom det vi har, inte moycket kläder iaf, vi har ju sålt av med tron på att inte ha fler barn.
Annars är det nog bara att boa med möbler mm.
Hur ska ni göra med rum, mm.
Vi har två sovrum i huset, så måste fixa ett nytt.
Men tanken är att vänta med det tills barnen ska ha ovanvåningen själv, tänker när yngsta är tidigast 3-4 år.
Innan dess sover den med oss och i hallen mellan våra sovrum här uppe. tänkte först att de skulle dela rum i två år kanske. Men känns så onödigt att lägga tid och pengar att ändra om i dotterns rum så de båda får plats.
Sen är det Ju 6 år mellan dom med.
Lilla syskonet får helt enkelt sova i hallen och ha lekrum i vårt framtida sovrum där nere. Kommer ju ändå bara vilja leka där vi är. Finns inga väggar där vi ska ha vårt sovrum, ska liksom bygga ett bredvid vardagsrummet.
Har hyfsat litet hus b