Gameofthrones123 skrev 2017-01-07 20:20:16 följande:
Jag har haft lite panik över förlossningen men det har lagt sig nu. Är beredd på en lång smärtsam förlossning, överlevde de första 2 så klarar det nog igen haha. Första tog drygt 70 timmar och andra drygt 36 ;) hoppas innerligt bara att jag klarar mig utan att sova på morfin för mådde fruktansvärt illa efter det sista förlossningen. Men man får ta det som de kommer helt enkelt :)
Å fy! Ja det är ju något sånt jag är rädd för nu! Eller att spricka massor eller så!
GrönaDruvan skrev 2017-01-07 21:21:00 följande:
Mina två förlossningar har gått jättebra. Ingen bedövning alls. Dock gick det superfort med tvåan, födde på båren som jag blev hämtad på, så är lite rädd att det ska gå så fort nu också.
Känns väldigt nervöst denna gången. Jag vet ju inte om det blir vaginal eller snitt och de kan ju komma tidigare. Det är sååå stor skillnad att vänta tvillingar, känns inte som man alls har kontroll över situationen.
Åter igen låter det väldigt mycket som mig! 2an kom på 20min från första värken hemma i badrummet! Så hemma födsel skrämmer mig inte alls haha. Ja man vet ju inte alls med trean och med tvillingar beror det väl på hur dom mår. Är det inte ganska vanligt att man startar igång innan v40 och väljer kejsarsnitt? Eller är jag fördomsfull nu?