Inlägg från: Gameofthrones123 |Visa alla inlägg
  • Gameofthrones123

BF 1-15 Juli

FrökenMp skrev 2017-01-09 22:08:35 följande:

Har precis sett Gudrun schymans förlossningsvideo och är helt förstörd. Jag har alltid varit lite rädd för att föda barn men nu... nu ångrar jag nästan att jag är gravid! Fy jag är så himla rädd för smärta!! Har precis legat och gråtit på sambons bröst för är så himla rädd....:( måste kanske prata med min bm om detta...

Ska inte försöka förneka att det gör ont för de gör det men samtidigt är det så häftigt och man liksom finner sig i det!! Var inte rädd, det finns god smärtlindring att tillgå :)
  • Gameofthrones123

Måste bara visa er! Tycker det blev så fint ???? Fick äntligen hem ultraljudsbilderna på mina små idag. Tycker det är så mysigt att pyssla med foton, särskilt såhär i väntans tider ;)

• Gameofthrones123
    Haiduchi skrev 2017-01-11 19:23:11 följande:

Vad fint! Väntar du tvillingar eller är det bilder från dina andra små?

Nej det är första UL med alla barnen :)
  • Gameofthrones123
    Haiduchi skrev 2017-01-11 19:24:27 följande:

Har ju läst i gravidappen att råmjölken bildas nu och provade att trycka lite när jag duschade idag. Och minsann, några miiiini droppar kom!! Hahaha ;D

Det var inte illa :_D när jag duscha idag upptäckte jag hur man ser typ varenda ven i Min kropp. Känner mig helt blå haha
  • Gameofthrones123
    Beebii skrev 2017-01-18 08:36:14 följande:

Idag petade magen verkligen ut fast jag låg ner! Vaknade kissnödig (som alltid nu för tiden) och kunde lilla bollen! <3

Hur ser era "liggmagar" ut?

Jag känner på magen varend morgon i hopp on att det ska finnas en bulle när kag ligger ner, men nae inte än.. bebis kanske ligger långt in :)
  • Gameofthrones123

Jag kände både första och andra barnet i vecka 18. Med andra låg dock moderkakan i framvägg. Är nu i vecka 16 och väntar ivrigt på att känna något!!

• Gameofthrones123
    GrönaDruvan skrev 2017-01-21 09:13:10 följande:

Usch, känns så konstigt. Har i några dagar haft "ont" i nedre delen av magen. Runt livmoderkanten. Det är väldigt obehagligt att gå. Blir orolig att nåt är fel. Det känns så tungt neråt.

Har även ont ner i vänstra benet. Kommer mer framåt eftermiddagen.

Känner mig helt otymplig och känns inte alls kul. Vad är det som händer i min kropp?

Ska jobba 10-21.30 idag och det känns skit, ända som känns bra är att ligga ner.

Upplever likadant med min mage, bm tror att de beror på att magen växer fort. Alltså att ligamenten gör ont
  • Gameofthrones123

Håller också tummarna grönadruvan!!

Har precis kollat på Gudrun Schymans förlossningsfilm och känner faktiskt en rejäl längtan tills det är min tur. Verkligen en fin film på en helt naturlig förlossning. Trodde det skulle se riktigt hemskt ut när bebisen kom ut men icke!! Rekommenderar att titta på den :) www.filmarkivet.se/movies/fodelsen/

• Gameofthrones123

Jag trodde faktiskt det skulle se värre ut med tanke på hur det känns haha (gjort det 2 ggr) det är åndå så häftigt att föda barn och jag blev liksom påmind om alla känslor man har under förlossningen, det är så spännande och förväntansfullt när man längtat sååå länge efter sin bebis

Svar på tråden BF 1-15 Juli