Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

BF 1-15 Juli

Har ni kollat något på NUB teorin? Läste på lite och tydligen så ska tjejer ha rundad panna och en liten knopp som pekar neråt. Pojkar däremot har platt panna och en knopp uppåt. Runt v.13 tror jag man ska kolla så kub bilder är perfekt.

Har ni någon gissning på våran bebis i magen? här v.12+4

• Beebii
    Brennda skrev 2017-01-17 18:14:22 följande:

På den bilden ser man inte nuben. Skallteorin är väldigt osäker, speciellt så tidigt som v.13 då i princip huvudet ser lika ut på alla. Håll ut, snart får du veta. Fastän jag förstår att du är nyfiken. Vi tog själva reda på det i förrgår då vi är utomlands. Lite onödigt kanske men men haha.

Hehe nä vi har valt att inte få veta denna gång! Tycker det är oerhört spännande överraskning den dagen bebis kommer ut! Men man kan ju ha teorier osv.
  • Beebii
    Treansresa skrev 2017-01-17 22:06:08 följande:

Kul att läsa en till som inte ska kolla:) vi har också bestämt att vänta tills den kommer ut.

När men visst! Första barnet kollade vi inte och jag var övertygad om pojke - ut kom en flicka. Andra barnet kollade vid kub och då fick vi veta att det oxå var en flicka. Nu känner jag verkligen att det var det mest spännande för mig som mamma. Vi känner ju allt annat som händer med bebisen så en överraskning den dagen ska bli kul. Om inte bebisen själv tänker visa upp sig på RUL då! hoppas den kan spara sig
    Haiduchi skrev 2017-01-17 22:22:34 följande:

Om jag förstått rätt? En pojke då kanske? Vill ni ta reda på?

Nej vi ska inte ta reda påsen jag fick oxå den känslan, men så sa någon att man iaf inte ser på den bilden
    Brennda skrev 2017-01-17 22:33:24 följande:

Absolut, trodde du inte orkade vänta till rul och därför kollat teorier. Sorry! Javisst är det spännande att vänta, själv är jag för nyfiken för att inte ta reda på det.

Ja vi har provat båda varianterna som sagt och detta var roligare!

Angående vagn så har vi kvar en Emmaljunga cross city -07 med svängbara framhjul. Mycket mysig rejäl (men sålde ligginsatsen för ett tag sen...) men tung.

Har även en syskonvagn City select med två sittdelen och en liggdel. Är osäker om vi ska skaffa oss en till men hade nog velat ha en lätt lättkörd vagn att ta med som man kan klicka i bilstolen i. Men man kanske inte behöver en sån? Vad tror ni?
  • Beebii

Idag petade magen verkligen ut fast jag låg ner! Vaknade kissnödig (som alltid nu för tiden) och kunde lilla bollen! <3

Hur ser era "liggmagar" ut?

• Beebii

Jättefina magar ju! Ja jag känner med varje morgon men imorse när jag vaknade var jag otroligt kissnödig och kände då försiktigt på magen och minsann en hård kula var det där då! Ser inte heller annat än att jag blivit rund och plufsig runt magen när jag står upp. Smart 15 fulla veckor och längtar efter första rörelsen innefrån!

• Beebii

Å jag har inte rul förrän 22/2! En evighet dit och nu när jag gått in i v.15 börjar jag noja då jag inte känner av bebisen... är ju fortfarande för tidigt inser min logiska hjärna men inte resten! Känner kulan och själva livmodern men inget fladdermöss eller sprattel....äsch hur lång tid ska man vara gravid egentligen? Tror inte jag var gravid så här länge med de andra två barnen. Iaf tycker min hjärna att det går sjuuuukt långsamt nu....

• Beebii
    narie24 skrev 2017-01-22 07:16:38 följande:

Åh, kunde vara jag som skrev! Ska också på RUL först 22/2. Då är jag i slutet av vecka 20. Känns så otroligt långt dit. Sista veckan har jag börjat bli såå otålig. Det känns som tiden sniglar sig fram! Vill bara gå i ide någon månad.

Haha ja men eller hur! v.20 liksom? Så sen brukar jag aldrig göra ul, har dock gjort ett tidigt privat i v.8 samt kub där vi fick göra 2ggr pga bebisens placering så jag har ju sett bebis 3ggr men fattar ändå inte att det nu är en decimeter stor alien i min mage? Jag är allt lite trög nu.... har inte berättat på jobbet än heller så känns som man lever något slags dubbelliv! :-/
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2017-01-23 19:55:01 följande:

Här är mina små pojkar iaf...

Å finaste myspojkarna! Hoppas det kan rätta till sig! Usch så hemskt att gå nästan hela vägen och sen blir det inget... håller alla tummar för er! <3
  • Beebii
    Gameofthrones123 skrev 2017-01-24 15:58:47 följande:

Håller också tummarna grönadruvan!!

Har precis kollat på Gudrun Schymans förlossningsfilm och känner faktiskt en rejäl längtan tills det är min tur. Verkligen en fin film på en helt naturlig förlossning. Trodde det skulle se riktigt hemskt ut när bebisen kom ut men icke!! Rekommenderar att titta på den :) www.filmarkivet.se/movies/fodelsen/

Tack för länken! Kikade lite jag med...känner inte riktigt igen mig från mina förlossningar men det var ju nästan 40 år sen! Skulle svimma om jag flåsade så där

Sen att dom badade lilla kraken och sköterskorna var där och pillade hela tiden, så gör dom inte nu! Haha ja lite skrämmande att man ska gå igenom det där igen, och att kroppen klarar det överhuvudtaget! häftigt!
Svar på tråden BF 1-15 Juli