Inlägg från: Beebii |Visa alla inlägg
  • Beebii

BF 1-15 Juli

Måste berätta om dagens goda här! (Det varierar från dag till dag..) idag är det chokladpudding med konserverade persikor! Suuuupergott!

Grattis till tjejen Haiduchi! Var det som du trodde?

• Beebii
    preggojojjo skrev 2017-02-04 00:05:49 följande:

Haha, och här blev det chokladglass med konserverade persikor och chokladsås ikväll - inte långt ifrån :-P

Haha nej det hade jag nog oxå gillat!
  • Beebii

Är det någon som hittat små bebis strumpor med födelseår på? Köpte till förra dottern på hm men hittar ingenstans nu och det hade varit så kul att få liknande bild med nästa bebis!

• Beebii
    Aklejan skrev 2017-02-06 19:51:51 följande:

Hej på er!

Jag hänger gärna med här :)

Var på rul idag och fick 9/7 som bf. Har tidigare själv räknat det som att det skulle bli ett junibarn även om ett tidigt ultraljud visade mer på juli.

Finns det någon hemlig facebookgrupp för oss som ska ha i juli? Är nämligen med i en för juni, men det stämmer ju nu då inte.

Finns en som heter Gravid bf juli/aug 2017 iaf! säkert flera med
  • Beebii
    GrönaDruvan skrev 2017-02-07 11:06:50 följande:

Jag är med i en Facebook grupp för juli. Skriv pm till mig.

Är inte så aktiv just nu, men läser alla era inlägg här och följer med på så sätt.

Känner att jag inte bidrar med så mycket just nu annat än oro, så därför skriver jag inget.

Härligt att allt verkar bra för er alla, att allt ser bra ut på era rul!!

Den vill jag oxå vara med i!

Oro känner nog dom flesta på ett eller annat sätt, jag var hemskt orolig hela förra graviditeten att det skulle gå fel när som helst men allt gick ju bra då. Dock är jag inte mindre orolig nu. Man läser om allt möjligt och inser att man aldrig är säker. De där 12 veckorna är ju en milstolpe men sen tar jag det dag för dag. Ibland tror jag inte ens själv på att jag är gravid...

Som sagt mycket hjärnspöken här!

Sen lär man ju känna alla här inne och oroar sig för dom med. Så skriv gärna dina tankar och funderingar för vi är nog många som undrar hur det går!
  • Beebii
    FrökenMp skrev 2017-02-07 20:24:11 följande:

Jag är sååååå lycklig!!! Jag låg i sängen och kände hur det sparkades väldigt mycket i magen så jag kände efter med handen och tryckte ner rätt hårt. Då kände jag sparkarna på utsidan av magen!

Ropade på min sambo som även han lyckades känna några sparkar. Helt sjukt underbart! Vi blev så himla glada:D

Å samma dag som jag äntligen kände helt tydligt att det var bebis rörelser jag kände. Fick dessutom en liten spark på handen när jag la den på magen. Tyvärr har ingen annan kunnat känna något än, men räknar med att det blir snart!
  • Beebii
    acinnaleh skrev 2017-02-09 07:16:47 följande:

Ja mysigt med rul men nu kan jag inte låta bli att oroa mig över att den var så stilla, trodde den skulle röra sig mkt efter men inte det heller. Skriver den för vi vill ha en överraskning och den avslöjade sig inte på rul.

Låter jättejobbigt med illamåendet, har tyvärr inga tips alls för morgonen är då jag mår bäst. Äter nog typ hälften av dagens matintag till frukost så också hungrig då.

Alla mina 3 bebisar har varit väldigt stillsamma vid ultraljud! Denna har vi sett 3 ggr och fått "jobba med" så bm kunnat se allt dom vill se. De andra två blev flickor och den i magen vet vi inte än, tror kanske flickor oftare är mer stillsamma i magen?!
  • Beebii
    FrökenMp skrev 2017-02-09 09:04:19 följande:

Min pojke var väldigt rörlig på ultraljudet så det tog lite tid för bm att mäta och så. Så kanske stämmer din teori beebii ;)

Ja haha det skulle ju vara intressant men tror det är olika med alla bebisar men i mitt fall kan det kanske vara en 3e flicka då! Ul den 22a och vi ska inte kolla kön men jag kommer nog kika ändå!

Är så avis på er som får såna där läckra filmer på bebisar som gör kullerbyttor säger på tummen och vinkar! Mina har på sin höjd lagt sig på sidan ;')
    acinnaleh skrev 2017-02-09 09:37:47 följande:

Om det är en tjej blir sonen ännu gladare :) på kub sprattlade den runt dom sjutton så är lite paff över hur lugn den var nu. Men snart kanske man gnäller över en massa sparkar igen :)

Ville ni ha reda på kön? Blir det något mer ul?

Min låg helt stilla på kuben med, nu äntligen i snart v.18 känner jag den lilla buffa där inne. Så kanske sprattlar den på RUL med
  • Beebii
    Aklejan skrev 2017-02-09 15:27:54 följande:

När vi va på rul i måndags så frågade jag om vi fick filma, men det fick vi inte. Fick dock med oss tre bilder :)

FrökenMp skrev 2017-02-09 16:02:14 följande:

Vi fick filma med telefonen under ultraljudet så vi fick en jättefin film på bebisen när han gäspar, suger på tummen och sparkar och sträcker på sig. Så himla mysigt:D

Treansresa skrev 2017-02-09 16:10:09 följande:

Här står det på papperen att man inte får filma:(

Det här med filma beror väl lite på var man bor oxå?

Har för mig att det stod något i papprena om att vi inte fick filma men med barn nr som är född 2012 så frågade vi och då ville hon först bara kolla att allt såg bra ut och sen fick vi filma. Vi bor i Uppsala och har oxå rul 22/2 denna gång. Kommer iaf fråga. Vissa ställen skickat ju till och med med en film. Lite diskriminering att det inte är lika kan jag tycka...

Klart man vill filma ens egen bebis första gången man ser dom! :-/
  • Beebii

[quote=77441419]

Sozoso- flicka 1/7

Haiduchi - Flicka 1/7

FrökenMp - pojke 4/7

acinnaleh - ej kollat 4/7

preggojojjo - pojke 6/7

brennda - flicka 6/7

Gröna Druvan - pojke (pojkar) 7/7

Ninnz - pojke 8/7

Leyasmamma - flicka 8/7

Sobrio88 - pojke 11/7

Annnaem - pojke 12/7

Gameofthrones - pojke 13/7

Narie24- flicka 14/7

Beebii - ej kollat 14/7

Treansresa- ej kollat 19/7

Newbie84 - pojke

[/quote]

• Beebii
    LeyasMamma skrev 2017-02-25 12:23:26 följande:

Tänk att man kan tycka att tiden går så sakta men ändå så fort samtidigt! Känna som en evighet kvar tills liten kommer titta ut i världen samtidigt så går tiden galet fort och vi har en flytt att göra om 1 vecka, har gått och väntat i 6 månader på att få tillträde till vårt hus och nu äntligen händer det! Här packas de för fullt och grejas :) min stackars sambo är lite orolig att jag kommer bära mer än jag borde, han känner mig lite för väl ;) fler som har roliga projekt på g innan bebis?

Vi ska oxå flytta i sommar! Vi ska ta över svärföräldrarnas gård och dom håller på för fullt och bygger nytt. Så vi stressar med att flytta saker från vårat nuvarande boende och dit varje helg. Håller på och tömmer utifrån och in så att säga. Flyttar så mycket vi kan från bodar och uthus sen har vi även ett gäng höns och kaniner som vi ska flytta så småningom. Har inte börjat packa inne än men håller på med lite renovering, måla tapetsera och snygga till då det inte är gjort på 12 år! Jobbigt och stressande och foglossningen slog till i fredags när jag målade trappa.... kan bli stressigt detta... :-/
  • Beebii
    LeyasMamma skrev 2017-02-26 12:32:25 följande:

Oj, ja de kommer ju bli tajt inpå men de kommer säkert gå bra :) om ni kan lösa det så bra som med att redan nu börja flytta lite saker så knakar det inte blir allt för mycket på slutet sen :) det är lite jobb att flytta från en gård till en annan :) jobbigt med fogarna! Hoppas det bara är lite överansträngning och att det ger med sig.

Tack ja vi flyttar som tur är från villa med stor tomt till stor gård och inte tvärtom! Men klart man har samlat på sig en del under åren. Vi får göra så gott vi kan och folk erbjuder sig från höger och vänster men vet inte vad man kan be om hjälp med då det är små diffusa saker än så länge!

Ja får se hur det går, tiden går iaf fort och det känns nästan overkligt att det bara är halva tiden kvar innan bf. Dock födde första dottern i v.34+3 på 4tim och den andra i v.39 på 20min så räknar med snabb/tidig förlossning! Kanske efter midsommar istället för 14juli
  • Beebii
    LeyasMamma skrev 2017-02-27 17:11:39 följande:

Ja tiden gör ju det! Jag tycker också det är lite svårt att be om hjälp innan själva flytten, det är ju mest saker som ska sorteras och troligtvis slängas :D då kanske denna kommer någon gång mitt emellan! :) min stora kikade ut i världen 9 dagar efter bf men hoppas att liten i magen nu behagar att kika ut tidigare! Runt v 37 hade känts bra :D

Så kul att ni oxå ska flytta till gård! Vi kommer nog framöver bli lite måndkens-bonde-a-la-mandelmans fast med mycket mindre gård och färre djur! ja man har ju ingen aning om när bebisen kommer och för mig skulle det kännas märkligt om jag gick över bf!
  • Beebii

Halloj! Jag är tillbaka!

Känns som att så mycket annat pockar på nu för tiden så jag hinner inte gå in och kolla alla trådar.

Har iaf 3 veckor kvar ca till bf men vill att bebisen kommer nästa vecka efter midsommar! Trött tung, massa sammandragningar/förvärkar (vad nu skillnaden är) tryck på fogarna nere vid fiffin och känner mig svullen och som att allt hänger ut. Börjar oroa mig gör fl och smärtan men ser samtidigt fram emot att det snart startar! Sura uppstötningar som jag vaknar av och känns som att jag ska kräkas! Nä nu är det nog tror jag. Lilla bebis i magen får bli bebis på magen istället!

Svar på tråden BF 1-15 Juli