Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF 1-15 Juli

Treansresa skrev 2017-01-07 21:47:31 följande:

Här hemma har jag namnpanik redan. Haha. Tjejnamn har vi 3 vi båda gillar. Men pojknamn är det stopp! Vi har väldigt olika namn på våra barn sedan innan och tror det gör att det krockar lite o hur vi tänker

Vad har ni för pojkförslag?

Våra pojkar ska heta Olle och Edvin! Bestämt sen länge! Skulle det blivit tjejer hade det blivit Alma och Linnea!
  • GrönaDruvan

Idag har vi, för första gången sen oktober (förutom nyår) gjort någonting ihop familjen förutom att vara hemma! Har ju inte kunnat göra något pga mitt mående..
    Vi var och bowlade. Första gången för killarna, det tyckte dom var kul!
    Åt även på mc Donalds och blev väldigt förvånad att jag fick i mig en hel mcfeast burgare!! (Med fisk istället för kött). Har ju varit super äcklad av hamburgare några veckor nu...men idag funkade det! Pommes fritesen smakade däremot inte gott..

Har haft ont i magen några dagar nu. Det drar och spänner så himla mycket. Det ända som hjälper att få bort det är att ligga ner. Någon mer som har mycket så? Vecka 15 nu..

• GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2017-01-09 22:08:35 följande:

Har precis sett Gudrun schymans förlossningsvideo och är helt förstörd. Jag har alltid varit lite rädd för att föda barn men nu... nu ångrar jag nästan att jag är gravid! Fy jag är så himla rädd för smärta!! Har precis legat och gråtit på sambons bröst för är så himla rädd....:( måste kanske prata med min bm om detta...

Men jag har för mig att den är ganska fin? Är det inte den som är så lugn och hon bara gör det så bra?

Du kommer klara det galant! Klart man är rädd, men ju längre in i graviditeten du kommer, desto mer kommer du att acceptera att du ska föda!
    Det är fantastiskt att föda barn!!!
  • GrönaDruvan
    Mamma1986 skrev 2017-01-10 22:31:29 följande:

Jag har gjort en hemlig grupp på fb om någon känner för att vara med :). PM ert namn samt hur ni ser ut på er profil bild. Måste adda er som vänner eftersom gruppen är hemlig

Jag vill vara med, men kan inte skriva pm via mobil. Kan du pma mig, för då kan jag svara!
  • GrönaDruvan
    Brennda skrev 2017-01-12 08:02:59 följande:

På tal om kroppar. Jag vägde mig imorse och vågen visade på +7kg. Blev ledsen och orolig, är ju bara i v 15+2. Hur ska detta sluta? Jag vet inte hur jag ska göra för att inte gå upp i vikt då jag konstant är hungrig men äter inte så mycket utan följer livsmedelsverkets rek. Visst sen så blir det småätande på kvällen. Chips, godis, glass. Allt som finns nära till hands och mättar snabbt. Antar att jag får sluta med det och se om detgör någon skillnad. Väger ni er?

Jag vägde mig i tisdags och blev så glad att jag gått upp 1 kg! Så nu väger jag 56. Har ju alltid haft svårt för att gå upp i vikt och verkar ju vara samma när jag är gravid... Gick ju ner 2 kg i början nu så är glad att det börjar peka uppåt.
    Jag äter det jag känner för, men det blir en del onyttigt... Glass nästan varje kväll och igår blev det både Wienerbröd och semla.. Jag vet att det såklart inte är bra, men så länge det inte är nån fara för min vikt eller blodsocker eller nåt annat så kommer jag äta det jag vill ha. Äter ju hyffsat nyttig mat annars så jag kompenserar väl upp det, haha
  • GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2017-01-13 11:22:16 följande:
    GrönaDruvan skrev 2017-01-13 07:20:46 följande:

Morgon mage vecka 14+5

Åh! Båda ni har en fin "gravidkula". Har folk i er närhet (som inge vet) påpekat att det syns?:)
    Ja, nu har folk börjar se det. Har stora arbetskläder, men de som är uppmärksamma ser. Även de som är uppmärksamma när jag har jacka ser det. Får knappt stängt min jacka nu. Skulle nån se mig i vanliga kläder (händer sällan då jag mest är hemma nu ju) så syns det definitivt.
    Är lite rädd att jag kommer bli bamsestor..
  • GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2017-01-13 12:05:24 följande:
    Åh, jag förstår. Du bär ju trots allt på tvillingar så det är väl mer normalt att din mage är lite större va?:) det känns mest logiskt iallafall.

Har du känt av några rörelser i magen ännu?
    Vad jag förstått så växer ju mina två exakt lika mycket som en fram till vecka 20 ungefär...sen börjar det bli mer individuellt hur de växer. I vecka 30 är man lika stor som en som är fullgången. Så det borde ju bli att jag blir större än om jag hade en...

Iof var jag rätt liten med första sonen, men med andra var jag verkligen jättestor om magen, så det är säkert mer än bara bebisarna som spelar roll hur stor jag kommer bli!
  • GrönaDruvan
    ciwny skrev 2017-01-14 12:53:06 följande:
    Då vi fortfarande sitter på två olika boenden, varav min lägenhet är en etta i innerstan med sovloft, så ska väl boendefrågan lösas. Dock pendlar jag till jobbet vilket blir för långt från pappans lägenhet. Planerar att jobba fram till sommarlovet i slutet av juni så sedan ska väl flytten ske. Kör oftast motorcykel vilket kanske kan bli lite klurigt den här säsongen då kläderna verkar krympa lite nu för tiden... ????

Utöver det har vi en skidresa bokad, en Japanresa bokad i april och en resa till Spanien första veckan i september. Håller tummarna för att allt fungerar men Japan var bokat sedan innan så man får ta det som det kommer. Funderar på utökad försäkring för första gången om man skulle vilja söka vård eller kolla upp något efter flygresan. Någon som har tips?

I övrigt planerar jag att jobba på och försöka njuta!
    Grattis!
    Att symptomen avtar nu är ju inget konstigt alls. Du är dessutom inne i "spökveckorna", och då brukar man inte känna så mycket.
    Med mitt första barn hade jag knappt ingen mage innan vecka 17.
    Nu har jag ganska stor mage, men dels har jag varit gravid innan och dels väntar jag tvillingar.
    Tror nog inte att du behöver oroa dig, det är väldigt ovanligt att något sker om du sett att allt är bra i den veckan du gjorde!
Svar på tråden BF 1-15 Juli