Inlägg från: GrönaDruvan |Visa alla inlägg
  • GrönaDruvan

BF 1-15 Juli

Varit hos barnmorskan idag. Hade bara 95 i järnvärde och 16 i depåer, så det är väldigt lågt. Jag som tyckte jag jag började känna mig pigg, haha.. Piggare kanske än efter operationen,men annars kan jag omöjligt vara så pigg som jag tror..

• GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-02-15 17:07:07 följande:
    Ojoj det var lågt. Mätte de värden i Sthlm också? Eller är senaste mätningen från inskrivningen? Nu kan det ju bara gå uppåt. Säkert gör det det med lite medicin. Fick du lyssna på hjärta och sånt också? Tänker att det är extra viktigt psykologiskt för dig även om vi andra så klart också vill lyssna på våra.
    De mätte inte i Stockholm, utan senaste mätningen är från inskrivningen i vecka 12. Jag kan säkert få upp värdet med järntabletter. Skulle ätit det sen början på graviditeten, men inte gjort det på ett tag pga förstoppning... Men nu är det nog bäst att äta ändå.

Lyssnade inte på hjärtat hos bm idag, men går ju på ultraljud varje vecka hos läkare, och då hör och ser jag hjärtat och allt annat, och det räcker ju
    Såg honom senast igår.
  • GrönaDruvan
    Ninnz skrev 2017-02-15 17:39:55 följande:
    Hoppas du får bra järntabletter och kan jobba upp värdet. Oftast brukar man inte känna av det så mycket om det sjunker sakta då kroppen vänjer sig.

Hur såg set ut vid inskrivningen, var det lågt då?
    Hade 112 på inskrivningen i vecka 12...måste försöka få upp det över 100 iaf. Det går nog om jag är noga med tabletter nu!
  • GrönaDruvan

Hur många pojkar är det nu? Och hur många flickor?
    Någon som vill vara med o göra lista? Lite skoj. Jag skriver iaf så ser jag om ni hänger på!

Gröna Druvan- pojke (pojkar)

• GrönaDruvan
    FrökenMp skrev 2017-02-16 18:16:28 följande:

Gröna Druvan - pojke (pojkar)

Sobrio88 - pojke

Ninnz - pojke

FrökenMp - pojke 4/7

Vi kan väl skriva dit bf efter könet också? Vore roligt eftersom vissa blivit flyttade :D

Om någon vill skriva dit 7/7 på mig, kan inte kopiera på telefonen, vet inte hur man gör.

Ni som inte kollat kön kan väl skriva också! Hade vart kul!
  • GrönaDruvan
    acinnaleh skrev 2017-02-16 16:49:12 följande:
    Det är bra att du får gå på de där ulen tycker jag. Jag skulle nog definitivt ha velat göra samma.

Ang järn så sa jag på inskrivningen att niferex gjort mig jättehård förra gången. Det ska visst finnas nåt annat nu som man kan ta istället och som man inte blir lika hård av. Vet tyvärr inte vad det heter men tror maken såg det bredvid niferex på vanliga apoteket. Kag själv hoppas att multivitamin kvinna ska räcka för järn. Att vara hård slipper jag eftersom jag också får ta nån sorts mjukgörande granulat typ varannan dag.
    Ja, det känns bra att göra ul varje vecka, samtidigt som jag är super nervös varje gång. Ser inte ul som nåt kul längre...men tur att det finns!

Jag tror min förstoppning dels beror på att jag är sjukskriven ett tag nu och mest ligger ner hela dagarna...rör mig väldigt lite. Så det är klart att magen inte får jobba så mycket då...
  • GrönaDruvan
    Haiduchi skrev 2017-02-16 22:40:07 följande:

Haha ja verkar klart vara en pojkdominerad grupp :)

Var hos en kompis idag och fick en ursöt liten overall som hon haft. Det enda hon hade kvar i den stl typ, haha. Men var så fin, sa att kalla sommarkvällar och om man sitter ute kan den säkert funka toppen. Svensk sommar vet man ju ändå aldrig hur den kan bli, haha.

Men alltså hur klär man en alldeles nyfödd i sommar?! Min dotter kom i mars så ingen aning. Tror inte man kommer ha typ kortärmade bodysar eller så, eller ?

Min ena son är född 16 juni och vi hade mycket kortärmat på honom!! Var en rätt varm sommar, så mycket kortärmade bodys och kortärmade/kortbenade (???) pyjamaser typ... Blir ju väldigt varmt om de ligger i vagn. Hade bara blöja ibland också!
  • GrönaDruvan

Någon som har "mensvärk" nu? Har haft det igår och idag. Jag försöker att tänka att det är normalt, men tankarna skenar ju iväg ibland...känner honom iaf, så han verkar ju må bra och så..

• GrönaDruvan
    preggojojjo skrev 2017-02-18 14:58:58 följande:
    Jag har haft det lite från och till. Min kompis (trebarnsmamma) lugnade mig med att det var helt normalt.
    Det var så längesen jag var gravid, så minns inte om det är normalt att ha det såpass här sent i graviditeten...men hoppas.
Svar på tråden BF 1-15 Juli