Inlägg från: Brennda |Visa alla inlägg
  • Brennda

BF 1-15 Juli

Jag tror jag har kännt lite buffande men är inte säker men hoppas. Längtar tills man verkligen känner klart o tydligt :)

Angående namn så har vi inte börjat diskutera det än.. Känns så långt fram men vi borde nog börja snart. Allt känns bara så overkligt för oss med vår barnlöshet i bagaget så vi är fortfarande försiktigt glada.

• Brennda
    Treansresa skrev 2017-01-07 22:20:38 följande:

Har ni försökt länge?

ja vi försökte i över två år.
  • Brennda
    Haiduchi skrev 2017-01-11 19:24:27 följande:

Har ju läst i gravidappen att råmjölken bildas nu och provade att trycka lite när jag duschade idag. Och minsann, några miiiini droppar kom!! Hahaha ;D

Juste det har jag med läst haha och efter att jag läste ditt inlägg här så provade jag med och där kom några pyttedroppar o jag blev hysteriskt glad och ropade på mannen och hans svar var "men älskling, ta inte slut på mjölken. Spara den till bebisen" Hahaha förstagångsföräldrar som har mycket att lära!
  • Brennda

På tal om kroppar. Jag vägde mig imorse och vågen visade på +7kg. Blev ledsen och orolig, är ju bara i v 15+2. Hur ska detta sluta? Jag vet inte hur jag ska göra för att inte gå upp i vikt då jag konstant är hungrig men äter inte så mycket utan följer livsmedelsverkets rek. Visst sen så blir det småätande på kvällen. Chips, godis, glass. Allt som finns nära till hands och mättar snabbt. Antar att jag får sluta med det och se om detgör någon skillnad. Väger ni er?

• Brennda
    FrökenMp skrev 2017-01-12 12:55:49 följande:

Åh vad coolt!!

Är också förstagångsförälder så allt sånt här är så himla häftigt. Provade klämma på mina bröst men ingen mjölk kom Hahah. Är bara i 14+6 så kan vara därför... hoppas den kommer snart så jag får se att nåt händer där inne:)

Det är inte alla som får mjölk under graviditeten, tror det kommer efter förlossningen för många.
  • Brennda
    FrökenMp skrev 2017-01-13 11:22:16 följande:

Åh! Båda ni har en fin "gravidkula". Har folk i er närhet (som inge vet) påpekat att det syns?:)

Tack! Nej ingen som inte vet har påpekat den. Jag tar på mig lösa kläder och hade tänkt dölja graviditeten på jobb i alla fall tills RUL är avklarat. Hoppas jag dölja den tills dess men det börjar bli svårt haha
  • Brennda
    FrökenMp skrev 2017-01-13 15:44:51 följande:

Haha jag är likadan! Har också lösa kläder på mig. Men nu när jag nått vecka 16 tänker jag skitsamma, om någon märker så är det inte hela världen:)

Nej precis. Egentligen så vet jag inte varför jag håller det hemligt haha. En kollega frågade idag "funderar inte ni på att skaffa barn snart" chockad som jag blev så svarade jag "eeh.. nej inte än!"
  • Brennda

Idag har jag varit på ett privat ultraljud här utomlands. Allt såg bra ut och med 99% säkerhet sa hon att det blir en tjej. Känns skönt att veta att allting stod rätt till då jag inte känt så mycket som många här redan verkar ha gjort.

• Brennda
    Beebii skrev 2017-01-17 12:52:54 följande:

Har ni kollat något på NUB teorin? Läste på lite och tydligen så ska tjejer ha rundad panna och en liten knopp som pekar neråt. Pojkar däremot har platt panna och en knopp uppåt. Runt v.13 tror jag man ska kolla så kub bilder är perfekt.

Har ni någon gissning på våran bebis i magen? här v.12+4

På den bilden ser man inte nuben. Skallteorin är väldigt osäker, speciellt så tidigt som v.13 då i princip huvudet ser lika ut på alla. Håll ut, snart får du veta. Fastän jag förstår att du är nyfiken. Vi tog själva reda på det i förrgår då vi är utomlands. Lite onödigt kanske men men haha.
Svar på tråden BF 1-15 Juli