Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF 1-15 Juli

FrökenMp skrev 2017-01-10 16:43:38 följande:

Tack snälla för erat stöd!

Även skönt att höra att det inte bara är jag som är rädd för förlossningen..:)

Jag ska prata med min bm om detta nästa gång vi ses. Jag har funderat på att skriva förlossningsbrev faktiskt. Tänkte kanske skriva ner att jag är extremt rädd för smärtan och att jag tar vad som helst bara jag inte känner nåt... haha.

Det + att jag var rädd för att spricka skrev jag i mitt första förlossningsbrev och detta togs på fullt allvar. Vilket jag uppskattade.
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-01-13 16:35:24 följande:

Ni har fina magar allihopa. Min är mindre och tänkte inte ta nån bild förrän 16+0 (onsdag). Men då tänkte jag bjuda på bild från första grav och även morgon och EM från denna andra grav ;) tog bara foton på exakt varannan 0 dag då så tar bilder samma dag nu ;)

Jag tror att jag börjat piggna till nu, men direkt när jag sagt det igår blev jag supertrött och låg däckad i soffan hela kvällen.

Kul med bilder från flera graviditeter!

Nej vad synd att du blev risig igen! Hoppas det ger sig snart! Jag har haft några dagar nu när jag inte mått lika illa. Fick lite gjort på jobbet (var total zombie nov och dec). Man hoppas att detvinte är en tillfällighet utan att det lättat lite,
  • Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-01-14 09:40:27 följande:

HM har mammakläder. Köpte jeans igår, så skönt! Men jag använder mig av mycket lössittande kläder generellt så tröjor och klänningar funkar bra av det jag har. Men byxor är skönt att köpa.

Igårkväll innan jag somnade kände jag sparkar, tydliga! Flera stycken i rad så vet inte vad barnet hittar på där inne. Såååå mysigt, inte känt något på några dagar så det var väldigt välkommet. :)

Åååh vad mysigt med sparkar! Jag känner inget tydligt. Tycker det borde bli just tydligare nu och inte bara diffusa rörelser, är i v 16 nu! Har moderkakan i bakvägg och inte första graviditeten. Men icke. Kan inte låta bli att oroa mig lite för detta.
  • Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-01-15 11:39:22 följande:

Så var man på vårdcentralen igen. Har fått uvi igen... en vecka sen jag slutade med antibiotika kuren... och idag har jag blod i urinen med. Kul. Är så nojig. Läst om hur det ökar risken för CP. Inte kul..... :(

Och ska jobba kl 14. Måste hinna..... skit dag

Nejjj, oflyt! Men ökad risk för CP osv är väl om man går länge obehandlad?

Hoppas det går ok på jobbet!
  • Sosozo
    acinnaleh skrev 2017-01-14 12:22:32 följande:

Jag vet faktiskt inte om jag känner nånting än, jag trodde det för ett par veckor sen men sen har jag nog inte känt nåt. Kan dock känna livmodern tydligt nu ibland och att den växer så försöker att inte oroa mig. Glömde ju fråga var moderkakan sitter och bebis är ju typ bara 14-15 cm lång för mig nu i v 15+3.

Nej, det är svårt tycker jag att veta vad dom är vad. Känner lite buff och rörelser ibland speciellt efter jag haft en sammandragning tex om jag byter ställning i sängen eller är kissnödig. Men jag kan inte säga helt säkert ändå. Det jag kan minnas från tidigare graviditeter är ju de där benpassen bebisarna kört på slutet, där man ser tydligt och det känns jättetydlig. Minns inte riktigt hur det var så här tidigt.

Men det här med bh! När slutar brösten växa? Jag har inte köpt nya bh'ar för jag tror jag skulle växa ut dem! Har gått från typ 70a/75a till 80c/85c nu och det verkar inte sluta här! Vänner jag möter kommenterar tom mina bröst.
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-15 13:34:01 följande:

Lite avis på er som får stora bröst, haha

Mina växer då aldrig när jag är gravid!!

Visst blir de något fylligare, men inte så jag behöver byta bh.

Tror inte mina bröst hör till min kropp, haha

Haha! Det har inte varit så här tidigare graviditeter. Visst har brösten vuxit lite på slutet men inte i närheten av detta.
    acinnaleh skrev 2017-01-15 16:37:16 följande:

Haha undrar också det. Mannen är helt förundrad och säger att det var inte alls så här förra gången och han kan inte förstå hur de kan ha vuxet så mkt redan. Jag tror inte de jag köpte igår kommer funka hela tiden eller ens länge om det fortsätter så här. Rolig upplevelse förresten att ta på sig sport-bh i morse för första gången sen början på december. De var INTE stora direkt, 75 står det i dom. Bara åka och handla IGEN efter att ha fått ha på mig en av de jag hade hela dan. I den 80c verkar det finnas lite plats att växa i iaf då man kunde förlänga axelbanden ;)

Det måste vara något sådant, att det är för att man ammat tidigare. Jag tror också att min hud är uttänjd. Och att mi kropp är extremt taggad på bebisgrejen. Känner igen vad som händer.
  • Sosozo
    Treansresa skrev 2017-01-15 17:17:58 följande:

Hur gör ni med folsyra nu efter vecka 12?:)

Slarvar... tar gravidtabletten någon/ några dagar i veckan men inte varje dag.
  • Sosozo
    Haiduchi skrev 2017-01-15 22:05:48 följande:

Japp jag hann :) och lyckades hålla det i schack med, skönt!

Får nog ha en förebyggande strategi här hemma nu så jag slipper. Sova i underkläder, kanske inte så mycket mys med mannen :(. Äta tranbär kosttillskott. Läkaren jag träffade idag sa att de finns de som alltid har antibiotika hemma och tar en dos när de har en känslig period. Jag har väldigt lätt för att känna av innan det bryter ut helt så har därför innan klarat mig utan antibiotika i flera år. Men blivit svårare att få det att vända. Men får se på onsdag. Vill nog länna urinprov efter kuren för att se att allt är bra iaf.

Det är bra att kissa direkt efter man har haft sex, för att gardera sig och få bort eventuella bakterier från urinröret, fick jag lära mig som tonåring..

Hur får man en uvi att vända om man känner av den?
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-01-15 22:28:30 följande:

Är imponerad att ni myser alls! Här har vi inte haft sex sen jag blev gravid och pga att jag tycker min man och mycket annat luktar äckligt så sover vi inte ens i samma rum sen flera veckor. Har inget behov alls av mys nu. Gärna massage på rygg och fötter, men inget mer. Så roligt har vi det. Annars är det mycket tjafs om det här med sex, eftersom jag har så mycket mer behov än honom. Han kan i vanliga fall strunta i sex helt, så för honom gör det ju inget nu, det ända är att han tycker det är tråkigt att jag inte ens vill kramas, haha

Är det fortfarande lika illa med illamåendet? Duschen osv?

Här liggs det inte heller. Två ggr sedan plusset är nog vad det blivit. Jag har haft nollintresse. Trött illamående och har tyckt fysisk kontakt varit mest drygt. Också känslig för lukter ju och då blir man inte så sugen. Nu har mitt illamående gett sig lite, är illamående till och från men inte konstant. Vilket är en förbättring. Men sexsuget är obefintligt. Inte från hans sida, han vill gärna det vet jag. Men han avvaktar och väntar på mitt eventuella initiativ för att inte pressa mig.
  • Sosozo

Vi ska i te heller kolla könet. Hoppas det inte blir för synligt på rul, med förra barnet var det helt tydligt på rul, "öh, jag ser att det är en son" sa jag, "haha! Ja, det går inte att ta miste på" sa bm

Så här ser min med ut när jag ligger. Tycker magen är jättestor nu när jag står upp med. Men ännu har inget sett det utan att jag sagt något typ på jobbet. Har iofs stora skjortor osv men men.

Svar på tråden BF 1-15 Juli