Inlägg från: Sosozo |Visa alla inlägg
  • Sosozo

BF 1-15 Juli

Treansresa skrev 2017-02-15 11:29:32 följande:

Ja foglossning låser ju verkligen hela kroppen:( hoppas vi ska klara oss bra nu när vi får bestämma vad vi ska göra om dagarna! Hoppas inte ja blir sängliggandes från 20 som sist.

Ja äntligen. Är så nervös inför rul efter allt strul i början. Nej vi ska inte kolla könet :( hade så gärna gjort det men men. Bara 20 veckor kvar.

Är lite rädd att jag inte kommer kunna vara kvar här sedan:( tror garanterat att dom kommer flytta mig:(

Menar du i tråden? Du kan väl hänga här även om du blir flyttad! Jag har fått 30/6 nu, blev flyttad från 4/7 men här i tråden är ju där jag lärt känna folk osv.

Lycka till på rul!
  • Sosozo
    Ninnz skrev 2017-02-15 13:49:35 följande:

Hej, hej!

Idag var vi på rul och som vanligt var det riktigt nervöst och spännande. Allt såg fint ut och vi väntar på en liten pojke. Det är först nu som jag börjar tro på att det är på riktigt och det känns underbart.

Kul, grattis till gossen!
  • Sosozo
    LeyasMamma skrev 2017-02-14 20:25:44 följande:

Skönt att det inte bara är jag då, det lugnar lite :)

Gbs är grupp b streptokoker och ca 30% av alla gravida har det, det är vanligtvis en harmlös bakterie men ibla d kan den orsaka problem när man är gravid. Det finns en risk att man smittar barnet när det föds, så kommer få antibiotiska intravenöst när liten kommer.

Vad tyckte dina stora om att få ett småsyskon då?:)

Jaha, streptokoker. Ok hoppas det går bra och inte påverkar!

De blivande storebrorsorna tycker att det ska bli kul men det är lite kluvet också. De är mycket positivt inställda till bebisen och längtar tills hon kommer. Men de tycker att jag är tråkig och en "sömntuta" som bara vill ligga och vila. Så, bebis -bra. Gravid mamma - dåligt.

Vad säger din stora?
  • Sosozo

Sozoso- flicka 1/7

Gröna Druvan - pojke (pojkar) 7/7

Sobrio88 - pojke

Ninnz - pojke

FrökenMp - pojke 4/7

acinnaleh - ej kollat 4/7

Narie24- ej kollat än 14/7

Treansresa- ej kollat 19/7

Newbie84 - pojke

• Sosozo
    Gameofthrones123 skrev 2017-02-17 16:09:36 följande:

Heej tjejer !! Härligt att så många haft sina Rul nu. Jag har varit lite orolig ett tag då jag ibte växt särskilt mycket och har inte heller känt bebis så mycket men idag jade vi Rul och allt är helt perfekt med bebis :) här väntas också en pojke :D är det någon mer här som har en för lågt sittande moderkaka eller tidigare erfarenhet av det?

Skönt att det såg bra ut! Mysigt med en son!

Min moderkaka sitter för långt ned. Inte så att den täpper för utgången, men precis intill. Har fått ett till UL i maj för att kolla den. Då ska den ha flyttat upp i takt med att livmodern växer. Hur är det med din?
  • Sosozo
    Gameofthrones123 skrev 2017-02-17 16:09:36 följande:

Heej tjejer !! Härligt att så många haft sina Rul nu. Jag har varit lite orolig ett tag då jag ibte växt särskilt mycket och har inte heller känt bebis så mycket men idag jade vi Rul och allt är helt perfekt med bebis :) här väntas också en pojke :D är det någon mer här som har en för lågt sittande moderkaka eller tidigare erfarenhet av det?

Alltså, sitter din helt för eller "bara" för nära?
  • Sosozo
    Gameofthrones123 skrev 2017-02-18 13:23:03 följande:

Jag ska också tillbaka i maj. Jag tänkte inte på att fråga det just då så jag vet inte hon sa bara för långt ner. Läste min journal igår men typiskt nog så visas inte mvc journalen i mitt län. Ska fråga min bm om mer info tror ja.. känns lite jobbigt att inte veta mer och om hur stora riskerna är för saker o ting osv.. jag vill absolut INTE förlösas med KS :O Fick du lite mer information?

Ja, men det verkade inte var något som bekymrade bm som gjorde UL eller min egen bm. Den kommer ju roliges flytta sig. UL-bm frågade om jag haft någon blödning, då det är lättare att få om moderkakan ligger för. Men det har jag inte. Jag frågade om sex ochvtröning, och det var lugnt. Så jag fick inte känslan sv att det var något att oroa sig för alls. Jo, och UL-bm sa att det är extremt liten risk för snitt om den bara ligger bredvid och inte över utgången, moderkakan. Hon sa att min flyttar sig till 99% säkerhet.
  • Sosozo
    GrönaDruvan skrev 2017-02-18 15:04:32 följande:

Det var så längesen jag var gravid, så minns inte om det är normalt att ha det såpass här sent i graviditeten...men hoppas.

Jag, det är växtvärk. Haft det till och från genom hela graviditeten, hade det förra gången med.
  • Sosozo
    LeyasMamma skrev 2017-02-25 12:23:26 följande:

Tänk att man kan tycka att tiden går så sakta men ändå så fort samtidigt! Känna som en evighet kvar tills liten kommer titta ut i världen samtidigt så går tiden galet fort och vi har en flytt att göra om 1 vecka, har gått och väntat i 6 månader på att få tillträde till vårt hus och nu äntligen händer det! Här packas de för fullt och grejas :) min stackars sambo är lite orolig att jag kommer bära mer än jag borde, han känner mig lite för väl ;) fler som har roliga projekt på g innan bebis?

Vi ska också flytta! Köpte nytt i oktober och om en månad bär det av! Längtar till att få ett bebisrum att inreda!
  • Sosozo
    LeyasMamma skrev 2017-02-25 16:05:34 följande:

Vi köpte också i oktober så det har varit en lång väntan :) har ni köpt hus? Vi har köpt upp en gård så kommer finnas massor av roligt att greja med sen i sommar :)

Vad häftigt med gård! Vi flyttar till större, på Södermalm i Sthlm. Lägenhet alltså. Det är nybygge så bara att flytta in. Bra för vi har ett sommarhus som vi renoverar också men tror att vi får pausa det i år. Kommer nog räcka med att hålla reda på tre barn och få lite tid att njuta också! Kanske måla lite på fasaden, men inga större byggjobb.
Svar på tråden BF 1-15 Juli