• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • FiaW
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-31 09:16:00 följande:

En fråga till er tjejer!

Är det någon av er som rider eller håller på med annan "skumpig" träning?

Vad har ni isåfall fått för rekommendationer? Har hört vissa som avrått från träning och ridning och vissa som tycker man ska leva på som vanligt efter hur man mår.

Jag har egen häst och det innebär ju en del planering om man måste lägga ridningen på hyllan hela ruvartiden. Har gjort båda alternativen men det blev ju inte bättre för det, blev nog snarare sämre känslomässigt den ivfen jag skippade ridning helt.

Håller tummarna för er alla<3

Jag har också alltid hört att man ska leva på som vanligt men jag själv har haft väldigt svårt att göra det. Att göra skumpande aktiviteter och lyfta tungt har varit sådant jag har undvikit.
    Nu har jag ändå fått två missfall trots detta så jag har ingen aning om det gör någon skillnad över huvud taget.
    Den stora delen är väl förmodligen det psykiska. Då man inte har så lätt för att bli gravid men till slut lyckas vill man inte göra något som kan riskera missfall.

Jag tycker du ska göra det som känns bäst för dig, det är så individuellt. Det borde ju finnas massvis med med ryttare som haft lyckade graviditeter :)
  • anina
    Villbligravidpcos skrev 2017-01-30 12:20:22 följande:

Någon som mått illa av gonal f, ska ta 4:e sprutan ikväll och hela dagen igår var jag illamående, var sängliggande halva dagen, vattnades i munnen så fort jag reste mig eller liknande, och kunde inte äta på hela dagen, har dessutom haft magknip till å från i magen, men kan ju vara mensvärk också, idag mår jag bättre men fortfarande illamående å magont till och från.. Har ringt läkarn men dom sa att illamående är vanligt, de skulle ringa upp om de tyckte jag skulle komma dit, har tid för ul på onsdag..

Jag mår jätteilla av Puregon. 
    De sa att det är normalt. 
  • anina
    Sjuttiosjuan skrev 2017-01-31 09:16:00 följande:

En fråga till er tjejer!

Är det någon av er som rider eller håller på med annan "skumpig" träning?

Vad har ni isåfall fått för rekommendationer? Har hört vissa som avrått från träning och ridning och vissa som tycker man ska leva på som vanligt efter hur man mår.

Jag har egen häst och det innebär ju en del planering om man måste lägga ridningen på hyllan hela ruvartiden. Har gjort båda alternativen men det blev ju inte bättre för det, blev nog snarare sämre känslomässigt den ivfen jag skippade ridning helt.

Håller tummarna för er alla<3

Jag fick bara höra att jag inte får träna hårt, utan bara promenader och sånt.
    Så jag har lagt ner träningen helt. Jag kan inte träna lugnt. =)
  • anina

VUL 3 och blodprov igår. På torsdag blir det äggplock. =)
    Idag Ovitrelle sprutan.

• Xantan85

Nu är jag på väg till Falun för att återföra en 5 dagars! Så himla spännande, nyfiken på om de är några fler av våren 6 befruktade ägg som klarat sig så här långt!!!

• anina
    Xantan85 skrev 2017-01-31 11:32:06 följande:

Nu är jag på väg till Falun för att återföra en 5 dagars! Så himla spännande, nyfiken på om de är några fler av våren 6 befruktade ägg som klarat sig så här långt!!!

Vad härligt. =) Lycka till. =)
  • Ivf-ulrika

Äggplocket är klart.

Är jätte nöjd av 5 äggblåsor fick de ut 4 ägg!

Insättning av två embryon på torsdag om allt går vägen!

• Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-31 11:32:06 följande:

Lycka till! Du kan väl berätta sen hur det gick. Vilken läkare har du förresten? Lite kul att vi gått till samma ställe.
  • Xantan85
    Emsoff skrev 2017-01-31 12:31:48 följande:

Lycka till! Du kan väl berätta sen hur det gick. Vilken läkare har du förresten? Lite kul att vi gått till samma ställe.

Absolut kan jag det! Ja det är jätteskoj att följas åt!! Vi hade Staffan på äggplocket, vet inte om det är samma nu!!
  • Emsoff
    Xantan85 skrev 2017-01-31 12:46:42 följande:
    Absolut kan jag det! Ja det är jätteskoj att följas åt!! Vi hade Staffan på äggplocket, vet inte om det är samma nu!!
    Då har vi samma läkare :) Lite odd! Haha!
Svar på tråden IVF Januari 2017