• Milla8101

IVF Januari 2017

Hej

Är det någon mer som drar igång med Ivf nu i Januari, själv så börjar vi med medicinering imorgon. Tänkte vi kunde följas åt på vägen kanske.

Naturligtvis så åkte jag även på en rejäl förkylning nu på nyår lagom till start :(

Jag är 36 år och min sambo är 38 år, vi har en pojk på 5 år, som kom till på vanligt vis.

Även då var det svårt att bli gravid. Så nu tog vi tag i det, jag hade väldigt lågt Amh värde 0,3 låg det på. 4-5 folliklar på varje sida men ganska små. Ena äggledaren var typ sluten så på den siden var det kört för äggen att ta sig igenom. Inte konstigt att det har tagit tid, nu i efterhand så har vi undrat varför vi inte tog tag i det tidigare.

Men nu är vi igång, vi håller alla tummar vi kan för att det ska gå vägen, har ju inte så många försök tyvärr :(

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-08 20:15
    Vi som är med i denna tråd!

Camilla (jag) 36 år, korta protokollet, 4 jan, äggplock v. 2-3, ivf 1
    Ammela 31år, långa protokollet, 17 jan , äggplock v 7, ivf 1
    Anna 30 år, långa protokollet , 25 okt , äggplock v 5, ivf 1
    Sofia 27 år, korta protokollet, 14 jan, äggplock v 4, ivf 1

Jag fyller på eftersom.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-10 17:43
    Sara 25 år, korta protokollet, ca 25 jan, äggplock ? Ivf 1
    Candra 26 år, korta protokollet, ca 11/1
    Jenny 35 år, korta protokollet, 20/1 ivf 2 (syskonförsök)
    Emma 38 år, långa protokollet, 11/1 äggplock v. 4, ivf 1
    Sandra 27 år, x protokollet, äggplock v? , ivf 1
    Karin 35 år, korta protokollet, 4/1 ivf 1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-13 06:45
    Sandra 31 år, långa protokollet, äggplock ? Ivf 1
    AnnZoo 81, långa protokollet, äggplock v.3 ivf 1
    Ivfbullen 30 år korta protokollet, sprutstart 11/1, ivf 2

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2017-01-15 17:21
    Sandra 25 år, korta protokollet, sprutstart 12/1, ca äggplock v 4,

• Svar på tråden IVF Januari 2017
  • InnanVäntansTider
    Milla8101 skrev 2017-02-02 17:07:46 följande:

Lite mer åt det ljusrosa, kommer mest när jag kissat, så visst kan det vara något annat, men man blir ju skraj. Har rätt ont i nedre delen av magen och det vet jag att jag hade när jag väntade våran son, så lite grav symtom känner jag. Det är ju iallafall något. Lever nu på hoppet:)

Hur mår du? Förstår att det är jobbigt :(

Det kan ju vara lutinus och slemhinnorna som blir sköra. Håller tummarna för att det är det och att det blir positivt resultat!
  • InnanVäntansTider
    Fru Justitia skrev 2017-02-02 09:51:22 följande:

Hej,

Jag hoppar gärna in här.

Jag började också nedreglera med Synarela. Sprayade i varsin näsborre morgon och kväll.

Efter UL + blodprov fick jag börja med injektioner: Menopur + Bemfola.

Bemfola var mkt bättre för mig som är spruträdd då den ser ut som en penna och påminner om Otrivellsprutan fast mkt mindre. Nålen var tunnare och därmed lättare att sticka sig med. Så jag upplevde den som enklare än Menopur sprutan.

Var på UL + blodprov efter ca 6 dgr. Då syntes 6st blåsor. Kändes så lite men vet ju att antal inte spelar någon roll utan det är kvalité som är viktigt. Att få till det där GULD-ägget.

Tog Otrivell i sön kväll.

Hade ÄP i tis och då fick de ut 13st(!!) ägg. Blev väldigt överraskad och glad!! : -)

Fick i ons veta at 8st blivit befruktade på naturlig väg. Så underbart!!

På sön är det dags för insättning och jag hoppas och ber att vi hittar just det där fina GULD-ägget som delat sig fint och som även kommer att stanna i min livmoder. Det är min största oro att trots fina och bra resultat så tar det sig inte.

Det är vår sista chans så det är mycket tankar och känslor i omlopp nu. Vi har inte råd med fler försök och åren går så "this is it".

Vi VILL så gärna och längtar så. Har försökt i över ett år.

Gjorde ett misslyckat FET i feb-16 och ett misslyckat IVF i april-16.

Låter som en riktigt lovande start! Lycka till nu!
  • InnanVäntansTider

Jag testade positivt imorse (lite före testdag men BIM imorgon)! Har känt molvärk sen i måndags efter FET i fredags så kom inte som någon stor förvåning. Är förstås jätteglad men kommer vara nervöst fram till första vul då vi sist bara såg ett svagt tickande hjärta för att sen inget alls veckan därpå... Lycka till allihopa!

• Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-03 06:22:13 följande:

För mig känns det lite som en säkerhetslina. Och det är ju mest för OM jag blir gravid. Då börjar min resa med rädsla för ett till missfall. Så jag behöver henne med på resan helt enkelt.

Nej jag känner ingenting speciellt. Men jag har faktiskt inte känt någon skillnad de 5 gånger jag faktiskt varit gravid. Har liksom ömma bröst, metallsmak i munnen och molvärk oavsett om jag är gravid eller inte. Har varit bombsäker på graviditet många gånger och sen har ändå mensen kommit. Jag har ju också en hel vecka kvar innan jag ska testa.

Stort stort lycka till nu på morgonen! Tänker på dig!

Nu har tagit testet, det visade plus men jag har ju lite blödning så jag vill inte ta ut segern i förväg. Ska se hur helgen blir om mensen avtar lr inte.
  • Emsoff
    Milla8101 skrev 2017-02-03 08:05:55 följande:
    Nu har tagit testet, det visade plus men jag har ju lite blödning så jag vill inte ta ut segern i förväg. Ska se hur helgen blir om mensen avtar lr inte.
    Men grattis! Ett plus är ju ändå ett plus. Ett stort steg på vägen mot målet! Vad säger kliniken?
  • Xantan85

Oj vad mycket som har hänt i tråden!!! Stort grattis till era plus tjejer!!!

Och jag beklagar verkligen till er som behöver starta om igen...

Själv trippar jag runt på tårna här hemma och önskar att jag kunde testa snart! Vill så gärna veta...!! Kollar på bilden av embryot typ varje dag och de är så häftigt! Någon sa att de ser ut som att det håller på att kläckas på bilden, fast jag vet inte hur man ser det! Haha

Hur räknar man ruvardagarna? Räknas insättningsgarantin som 1 eller dagen efter?

Ha en fin dag alla!!

• Milla8101
    InnanVäntansTider skrev 2017-02-03 07:18:59 följande:

Det kan ju vara lutinus och slemhinnorna som blir sköra. Håller tummarna för att det är det och att det blir positivt resultat!

Ja jag hoppas verkligen att det är så, fick ju plus på Stickan men det kan ju skita sig ändå. Får försöka vara lugn o tänka positivt. Nu har jag blött lite i 2 dagar så det borde sluta om det bara är lutinus och slemhinnorna väl?

Grattis till plusset! :)
  • Milla8101
    Emsoff skrev 2017-02-03 08:26:04 följande:

Men grattis! Ett plus är ju ändå ett plus. Ett stort steg på vägen mot målet! Vad säger kliniken?

Tack, :)

Jag skulle återkomma hur min blödning utvecklar sig. Har inte fått något datum för ul än? Vet du ungefär när man gör det?
Svar på tråden IVF Januari 2017