• Millilo

IVF februari 2017

God i need a miracle skrev 2017-02-02 23:04:27 följande:

Hej allihopa, jag gjorde min första ivf den 16/1 och ÄP den 30/1, läkaren tog ut 19 ägg. 10 vid standard ivf och 9 vid icsi men ingen enda ägg blev befruktad! Hon ringe mig och berättade ,jag blev väldigt chockad! Jag använd gonal f 150 men nu vill hon att jag byter till menopur.Hon hade inget svar varför inget ägg blev befruktad men hon sa att det kan händer men inte vanligt. 1 av 30 par.jag gör min IVF i linköping. Jag har oxå blivit gravid innan men fått ett MF. Finns det ngn i liknande situationen? Hur går det med er där ute? ?

Det var liknande för mig vid min andra IVF på gonal-F. Jag fick ut 9 ägg, inget befruktades. Jättebesvikelse som var svår att hantera. Mina värden har dessutom varit så bra att de tyckt att IVF inte borde behövas. Nu är jag inne på långt protokoll istället. Jag fick inte heller något svar mer än att det är något fel på mina ägg. En gång utan befruktning säger de kan ske genom "otur" men är det två gånger så är det något fel. Sorgligt med missfall men ändå bra att din kropp visar att den kan bli gravid, det bådar ju gott!
  • Millilo

Hoppar in i tråden då jag håller på med IVF nummer 3. Jag har endometrios. 
    IVF 1: 11 ägg, endast 1 befruktat, inget resultat av återföringen. Lätt överstimulerad.
    IVF 2: 9 ägg, inget befruktat. Måttligt överstimulerad.

Idag är det sprutdag 9, långt protokoll, hoppas på äggplock i veckan.

• Millilo

Hurra! 7 av 12 ägg befruktade. Vid tidigare 2 IVF:er har bara 1 av 20 blivit befruktade med kort protokoll. Den här gången fick jag prova långt protokoll vilket verkade passa mig väldigt bra med endometrios. 
    Lite nervöst för fick veta att kliniken har tydligen som standard att odla 5 dagar innan återföring om plocket görs på en onsdag. Det hade känt bättre om odlingen var anpassad efter äggen.

• Millilo
    Busfrö10 skrev 2017-02-09 10:48:23 följande:

Nu har de ringt!

Grattis! Vad härligt! Sa de hur många ägg det var? 
  • Millilo

Fniss... rolig konversation. Kan känna igen mig i att det är skönt att tänka på annat. Dock ingen hit att byta jobb under IVF:en, det provade jag sist...

Caarina1985 skrev 2017-02-08 22:21:28 följande:
    Det är så jobbigt med dessa avstånd! Har farit runt som en vilde här hemma efter att jag tog ägglossningssprutan. Diskat, packat å plockat ihop det jag behöver då vi börjar rulla imorgon efter jobbet.

Är så tacksam att min kompis lånar ut sin lägenhet till oss, är så trist att ta in på hotell för att stänga ögonen i någon timme :(

Den här gången har vi inte tid att grubbla och fundera så mkt på den här behandlingen. (Tror att det är därför det hittills gått så bra). Förra veckans måndag råkade vi lägga bud på ett hus och på tisdag satt vi på mäklarkontoret och skrev papper. Sen gick kommunikationen såhär:

- När får vi tillträde till huset?

- Den första

- Den första vad?

- Första mars

- jaha... VAFFAN SA DU?!?! Det är ju bara en månad bort!

Medans vi är på äggplock på fredag så besiktas vårat blivande hus. Så just nu är det huset som tar upp den största tankeverksamheten :)

Håller tummen för er på ul.
  • Millilo
    Busfrö10 skrev 2017-02-09 11:29:30 följande:
    Nä, glömde fråga... Men mailade och frågade och hon sa att det var flera stycken! Så oklart än så länge.

Grattis till er! Fast jag har förstått att det är bra att odla på de, då ser de ju vilka som håller sig bäst och värt att stoppa in =)
    Tack! Jag blev också så ställd när de ringde att jag glömde fråga om det var de ägg de gjort icsi på som tagit sig. Ja lite skönt är det att optimera chanserna genom att de gör blastocystodling. Ofta kräver de runt 5 befruktade för att göra det så det är ju ett gott tecken. Jag har nog mest svårt att förstå att det finns något att odla 5 dagar och inte bara "vi har bara en att chansa på" eller "det blev ingen alls" som de sagt tidigare. Nu hoppas vi att de har det riktigt bra där på labb!
  • Millilo
    CarolineJL skrev 2017-02-09 18:02:33 följande:
    Vågar inte heller tro. På RD 6 idag och tiden går så långsamt. Fick idag veta att en god vän fött barn inatt och samtidigt som detta skickade en annan vän bild från sitt ultraljud. Dessa två sms, i kombination med att jag tänkt att "idag kanske det fäster", gjorde att jag började storgråta på bussen hem från jobbet. Det bara bubblade över. Känner mig så missunnsam, men när är det min tur - vår tur? Jag och min sambo är världens bästa och skulle bli så himla bra föräldrar. Gud förlåt vad deppig jag är! Hamnat i en sån period. Kämpa på allihopa, kram kram
    Känner igen det så väl! En vän berättade att hon blivit gravid trots att de inte ens pratat om att få barn än, då blev det svart i mig. Nu är det ganska många av mina vänner som vet att jag haft svårt att bli gravid och då har det nästan blivit att de skämts för att berätta att de återigen blivit gravida, så vill jag ju inte heller att det ska vara. Men det är verkligen allt som väcks inom mig när de berättar, glädje, djupaste sorg, svartsjuka, längtan...
  • Millilo
    Nube skrev 2017-02-10 11:45:33 följande:

Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Cystan har troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!

Å nej, vad jättetråkigt att höra! Inte konstigt att det blir väldigt tungt. 
    Var rädd om dig! Kram
  • Millilo
    Witttra skrev 2017-02-10 12:17:14 följande:
    Hej, kommer just från äggplock och frågade just den frågan då jag ligger lite i riskzonen. Att ha ont i ett par dagar är inget konstigt. O då vid äggstockarna. Överstimulering sa de att man inte missar. Om smärtan stegrar istället för att minska ska man vara vaksam. Det fylls vätska i buken som pressar mot lungor o man kan bli tungandad. Man får ofta en sjukdomskänsla i hela kroppen. Lycka till!
    Det var en bra beskrivning av överstimulering! Jag tycker att jag känner mig som en uppblåst uttänjd ballong när jag blir det. Jeansen går inte att få på. Så fort jag äter så känns det som att det blir för trångt i nedre delen av buken. Tungt att andas in, helt enkelt som att det inte finns plats längre för det som ska vara i buken. 
    Däremot har inte jag känt mig så sjuk någon av två av två gångerna som jag blivit det. Sista gången var jag på konferens och kände mig så uppblåst att jag ändå ringde gyn för att få en jourtid. Mådde inte så dåligt, men när jag väl kom dit så blev jag inlagd direkt. Jag hade saltrubbningar och en hel del annat,  behövde däremot inte tappas. Jag fick ligga inne nästan en vecka, det tog flera månader innan mina leverprover hade gått tillbaka efter den överstimuleringen. Extra bittert var det för det var den gången jag inte hade fått göra någon återföring för att inget ägg blivit befruktat. Överstimuleringen kan starta först från ägglossningssprutan och drivs sedan på om man blir gravid. Håller tummarna för att slippa det den här gången.
  • Millilo
    Snoffe skrev 2017-02-10 02:07:03 följande:

Hej!

Hoppar gärna in i denna tråden.

Vi planera vårt 4 IVF försök nu i februari. åt en kur provera och va på kontroll i måndags. Då hittade dom en cysta som de tog bort i tisdags. Nu startade jag min andra kur provera då mensen fortfarande inte dykt upp.

Vår resa

Ivf 1 - kort protokoll, plockades 12 ägg och 7 befruktades 1 återfördes och 2 till frys. Negativt resultat

Ivf 2 - FET båda tinades upp, bara ett som överlevde och återfördes. Negativt resultat.

Ivf 3 - kort protokoll, plockades 17 ägg och 7 befruktades 1 återfördes och 0 till frys. Positivt resultat som tyvärr slutade i utomkveds och fick opereras i slutet av v 6 då ena äggledaren fick tag bort.

Oj vad ni haft det kämpigt! Vilken mardröm med utomkveds! Önskar er all lycka till nu!
Svar på tråden IVF februari 2017