Witttra skrev 2017-02-10 12:17:14 följande:
Hej, kommer just från äggplock och frågade just den frågan då jag ligger lite i riskzonen. Att ha ont i ett par dagar är inget konstigt. O då vid äggstockarna. Överstimulering sa de att man inte missar. Om smärtan stegrar istället för att minska ska man vara vaksam. Det fylls vätska i buken som pressar mot lungor o man kan bli tungandad. Man får ofta en sjukdomskänsla i hela kroppen. Lycka till!
Det var en bra beskrivning av överstimulering! Jag tycker att jag känner mig som en uppblåst uttänjd ballong när jag blir det. Jeansen går inte att få på. Så fort jag äter så känns det som att det blir för trångt i nedre delen av buken. Tungt att andas in, helt enkelt som att det inte finns plats längre för det som ska vara i buken.
Däremot har inte jag känt mig så sjuk någon av två av två gångerna som jag blivit det. Sista gången var jag på konferens och kände mig så uppblåst att jag ändå ringde gyn för att få en jourtid. Mådde inte så dåligt, men när jag väl kom dit så blev jag inlagd direkt. Jag hade saltrubbningar och en hel del annat, behövde däremot inte tappas. Jag fick ligga inne nästan en vecka, det tog flera månader innan mina leverprover hade gått tillbaka efter den överstimuleringen. Extra bittert var det för det var den gången jag inte hade fått göra någon återföring för att inget ägg blivit befruktat. Överstimuleringen kan starta först från ägglossningssprutan och drivs sedan på om man blir gravid. Håller tummarna för att slippa det den här gången.