• Nube

IVF februari 2017

Hej tjejer, tänkte hoppa in här om det är ok? Jag har försökt bli gravid sedan 1.5 år. Fick efter utredningen veta att jag har låg amh och vi skickades direkt till IVF. Nu kör jag långt protokoll, har sprayat med synarela och började med menopur igår. Usch vad nervös jag var med att blanda den! Som tur var sambon lugnare och hjälpte mig. Första VUL nästa vecka. Vore kul att följas åt och byta lite tankar!

• Nube
    Popetot skrev 2017-02-02 14:11:32 följande:

Välkommen! Vad innebär lågt amh? Utebliven ägglossning? Jag börjar spraya idag så har flrsta VUL på tisdag. Har du fått tid?

Tack :) Låg amh betyder dålig äggreserv/nedsatt äggstockfunktion. Så det är oklart hur många ägg jag kommer få ut.. var väldigt ledsen när jag fick höra detta men har läst att många har lyckats trots allt så jag försöker vara positiv även om det är svårt. Ägglossning och allt annat var ok. Jag har också VUL nästa tisdag! Kul :) Kör du kort protokoll?
  • Nube

Jag tycker det låter bra att träffa psykolog, de har helt andra tankar och ser saker och ting från större perspektiv. Min sambo är mycket mer positiv och han tror att vi kommer att lyckas, men även han är nervös.. tror dock att han inte tänkt på det lika mycket som jag eller det känns så iaf. Men några gånger har han sagt att han är orolig och han vill gäena att vi lyckas. Jag är mer realistisk och vill inte ha för höga förhoppningar.

• Nube
    Caarina1985 skrev 2017-02-03 23:04:25 följande:

Hej brudar, inleder helgen med ett hittills stort leende på läpparna. Gjorde ultraljud idag och Mamma Mia vad många äggblåsor jag hade (för att vara jag) på BÄGGE sidor. Det fanns ca 10st i vardera äggstock och några var runt 15mm :)

När kliniken ringde på em och sa att jag skulle fortsätta samma dos över helgen och göra nytt ul på måndag. VAD SA DOM?? Ingen doshöjning...?! Första gången under alla dessa år som jag inte behöver öka. Förhoppningsvis var det en bra metod att nedreglera mig och "chocka" igång kroppen med sprutorna. Nu hoppas vi att det finns lite mogna ägg i alla de fina blåsorna.

Tyvärr har ju inte gyn kollat sin fax och gett mig ngn tid på måndag. Det gör en lätt frustrerad när man behandlas på distans och de inte verkar begripa vikten av att vissa saker sker i rättans tid. Hoppas att de ringer på måndag morgon!

Vad kul att höra! Är det första gången alltså du kör lång protokoll? Hur mycket ägg har du fått ut tidigare? Jag använder menopur nu 3e dagen och sprayar med synarela. Första vul på tisdag. Hoppas att du får ännu bättre resultat på måndag!
  • Nube
    CarolineJL skrev 2017-02-03 18:35:43 följande:

Hej! Vi har börjat vår första IVF, ska befruktas imorgon. Vi gjorde ägguttag igår och ett av äggen befruktades. Är båda så förväntansfulla men ändå så nervösa, känns som mensen kommer komma precis som alltid och att stickorna hånfullt ska visa minus igen om 2-3 veckor.. Hoppas verkligen det är vår tur snart! Kram på er alla fina kämpar <3

Fru Justitia skrev 2017-02-03 19:30:32 följande:

Lycka till!

Går igenom precis samma sak. Återföring på sön dock.

Sen börjar det tuffa med att vänta och hoppas tills det är ett faktum - att man lyckats eller misslyckats....

Det sista som överger en är hoppet...!!

Kram

Lycka till tjejer!! :)
  • Nube
    God i need a miracle skrev 2017-02-02 23:04:27 följande:

Hej allihopa, jag gjorde min första ivf den 16/1 och ÄP den 30/1, läkaren tog ut 19 ägg. 10 vid standard ivf och 9 vid icsi men ingen enda ägg blev befruktad! Hon ringe mig och berättade ,jag blev väldigt chockad! Jag använd gonal f 150 men nu vill hon att jag byter till menopur.Hon hade inget svar varför inget ägg blev befruktad men hon sa att det kan händer men inte vanligt. 1 av 30 par.jag gör min IVF i linköping. Jag har oxå blivit gravid innan men fått ett MF. Finns det ngn i liknande situationen? Hur går det med er där ute? ?

Otroligt tråkigt och hemskt vad ni har varit med om! Kan tänka mig chocken! Hur ska ni gå vidare nu? Ska ni testa nåt annat inför nästa gång? Håller tummarna för er! Jag vet inte hur det kommer gå för mig, känner mig lite nervös och orolig..
  • Nube
    Caarina1985 skrev 2017-02-04 00:21:23 följande:

Tack!

Känns riktigt hoppfullt. Det är första gången jag gör långa. Sprayar med suprecur och har tagit menopur&fostimon i 7dagar. Det här är våran 5e behandling. 1a gav 10ägg, 2a avbröts då jag bara hade 3st äggblåsor, 3e gav 8ägg & 4e gav 3st. Några var såklart inte mogna men de som varit mogen har samtliga befruktats (via icis) men vid celldelningen har det gått alldeles för fort fram så många har fått kasseras. Vi har lyckats fått insatt embryo vid samtliga 3 äggplock + 1st till frysen från 1a plocket.

Alla tidigare gånger är det ena äggstocken som nästan ensammen har levererat äggen, den andre lata jäveln har trott att den är på semester. Men nu verkar den ha fattat vinken.

Hoppas att det går bra för dig på Tisdag!

Tack!

Låter lovande och skönt att båda äggstockarna funkar som de ska nu! Det kanske krävs några gånger innan man hittar den perfekta blandningen av mediciner. Och sedan är väl varje cykel annorlunda också. Jag har ju låg amh så vi får se hur många äggblåsor det finns på tisdag. Försöker vara positiv. Trevlig helg nu :)
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-06 12:35:00 följande:

Välkommen alla nya! Skönt i allt elände med andra som förstår (även om jag såklart hade önskat att ni alka inte hade dessa bekymmer). Jag har varit ledsen nu i några dagar. Det är så påtagligt nu att vi gör vårt sista försök. Men ska verkligen försöka vara positiv. Ikväll tar jag första orgalutran och i morgon blir det ultraljud.

Förstår att du har varit ledsen, hur många gånger har ni försökt? Hoppas verkligen att det går bra nu då, måste det göra! :) Jag har också första ultraljud imorgon.
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-06 15:50:23 följande:

Detta är vår tredje ivf. Vi får aldrig några embryon till frysen och vid biopsi hittar man inte några spermier så vi måste förlita oss på de få som är infrusna. Därför blir detta sista försöket för oss. Idag är jag ynklig. Har huvudvärk from hell men såg att det är en vanlig biverkning med gonal-f. Vad tar du för sprutor? Håller tummarna för oss båda i morgon.

Tack! Jag ska ta min 6e menopur sprutan ikväll, kör lång protokoll så sprayar även med nässpray. Har inga biverkningar egentligen, men börjat känna äggstockarna lite. Hoppas det betyder någonting bra.

Ni har mycket att gå igenom då, hur mår din man/sambo? Måste vara tufft för honom.
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-06 18:18:15 följande:

Det är väldigt olika om man får biverkningar eller inte. Minns inte att jag fick några de två tidigare gångerna. Det är tufft för min man men jag är ändå säker på att detta stärker vår relation. What doesnt kill you stämmer verkligen för oss. Just nu är jag lite arg på honom dock :) Om en kvart ska jag ta orgalutran första gången och jag har sagt att jag vill att han ska vara med. Men han verkar ha fastnat på jobb. Nåja, har ju gjort det förr men det var så länge sedan. Din man verkar vara en riktig klippa också! När ska du vara på vul i morgon? Vi ska in vid 10.

Vi har tid redan 8.30 så det blir en tidig morgon. Det är vårt första IVF så allt är nytt och lite läskigt. Som tur har sambon varit bra stöd och hjälpt till med sprutorna. Hoppas du också får hem din man snart! :) Jag undrar hur snart man brukar ha äggplock efter första vul, har du någon erfarenhet? Jag vet inte ens om jag kommer till äggplock pga min låga amh och risk att jag inte utvecklat tillräckligt med äggblåsor. Men vill verkligem inte avbryta!
Svar på tråden IVF februari 2017