• Nube

IVF februari 2017

Sjuttiosjuan skrev 2017-02-08 22:23:45 följande:

Falun har jag hört mycket bra om men vi har skickat våra journaler, mailat och ringt men dom har inte återkommit så vi valde annan klinik då vi ville komma igång. Jag har bara 0.22 och det mättes i juni förra året så det lär ju inte blivit bättre.. men jag har en kund som hade 0.07 och hon vart nekad Ivf och rekommenderad äggdonation direkt men har nu 2 barn som blivit till på naturlig väg så det finns hopp för oss också:)

Ja, lite hopp finns det som tur är!

Jag försökte också ringa Falun flera gånger men ingen som svarade. Till slut lämnade jag ett meddelande och en kvinna ringde och sa att jag ska skicka mina journaler dit. Jag gjorde det och därefter ringde de igen och sa att jag är välkommen som patient. Så om vi inte lyckas nu ska jag nog ringa dit igen. Men det är dåligt att de inte hört av sig till dig! Förstår att du valde annan klinik.
  • Nube
    Busfrö10 skrev 2017-02-09 20:19:05 följande:

Tack!!!

Ja eller hur!! Måste fira när jag kommer hem från jobbet!!

Grattis till fina resultatet!
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-10 07:22:36 följande:

Lycka till på vul idag. Jag är på väg in nu också.

Tack detsamma! Jag väntar på att komma in...
  • Nube

Tyvärr inga bra besked idag utan vi måste avbryta behandlingen för denna gång. Cystan har troligen påverkat resultatet och blåsorna var små och inte alls vuxit som de ska. Bara en större blåsa fanns. Så nu måste jag vänta en mens och sedan ska vi planera en ny behandling med andra mediciner. Känns tungt men försöker hålla hoppet uppe!

• Nube
    Millilo skrev 2017-02-10 12:59:36 följande:

Å nej, vad jättetråkigt att höra! Inte konstigt att det blir väldigt tungt. 

Var rädd om dig! Kram

Tack så mycket! Kram
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-10 14:10:37 följande:

Åååh nej vad tråkigt! Så hemskt ledsen för er!

ammela skrev 2017-02-10 14:14:47 följande:

Åh nej va tråkigt. Ta hand om varandra och försök hitta på något kul tillsammans!

Tack tjejer! Ja det är så tråkigt och inte alls vad jag hade förväntat mig.. men försöker tänka att det kommer andra försök och förhoppningsvis går det bättre då. Nu är det bara att vänta och vänta.

Hoppas det går bra för er! Hur gick din vul idag Popetot?
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-10 15:48:55 följande:

Jo, så är det klart men vad jobbigt ändå. Det gick bra för oss. Typ 6 stora blåsor och några mindre. Blir plock måndag morgon. 3 sprutor kvar att ta.

Kul att höra! Jag var också inställd på att det blir plock på måndag men icke. Håller tummarna för dig istället!
  • Nube
    pigan86 skrev 2017-02-10 18:23:21 följande:

Nej vad tråkigt att höra :( <3

Kram till er

Tack så mycket!
  • Nube
    Inuti bubblan skrev 2017-02-10 16:23:25 följande:

:( Förstår att det känns tungt! Alltid denna väntan. Tur att de inte räknas som ett försök i alla fall <3 massa styrkekramar!

Tack! Ja, tur att det inte räknas som ett försök och som tur är kliniken villig att prova igen. Kram tillbaka!
  • Nube
    Busfrö10 skrev 2017-02-10 20:06:10 följande:

Åh vad värdo!!

Men lika bra att avbryta om det ändå inte blir så bra förutsättningar. Men så surt... Stor kram!

CarolineJL skrev 2017-02-10 20:30:35 följande:

Så tråkigt för er - ta hand om varandra och så hoppas vi på nästa försök!

Tack för stödet! Precis, ingen mening att fortsätta om det ändå inte skulle gå. Nu hoppas jag det bästa för er :)
  • Nube
    pigan86 skrev 2017-02-10 08:35:22 följande:

Man kan ju alltid hoppas iaf. För vi har längtar och hoppats så länge så att lyckas på alla hjärtansdag hade verkligen varit ngt att minnas framöver också :)

Det kommer säkert gå fint den 14e, bra förutsättningar ;)
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-11 09:06:44 följande:

Tack! Hade hoppats vi kunde följas åt eftersom vi låg så lika. Vet du hur snart ni kan starta igen? Eller vill ni ta det lugnt?

Jag hade också hoppats att vi kunde följas åt! Jag måste ha en mens emellan, så när mensen kommer nästa gång ringer jag till kliniken för återbesök och planering. Kan sedan troligen börja när mensen kommer igen efter det. Hoppas bara mensen inte dröjer alldeles för länge för vill gärna komma igång snart igen men vet inte hur hormonerna påverkar cykeln. Sedan måste cystan också ha fösvunnit innan vi kan börja om igen.

Känns det nervöst inför måndagen?
  • Nube
    Fru Justitia skrev 2017-02-11 06:23:24 följande:

@Nube

Vad tråkigt för er. Förstår besvikelsen men tycker ändå att det är bra att ni får starta om och ha kvar era försök. Vi får hoppas på bättre resultat då. Lycka till!

Tack! :)
  • Nube
    Jessa01 skrev 2017-02-13 14:14:58 följande:

Fortsatt samma dos. Läkaren förberedde oss på att det ev inte blir äggplock

Hoppas det ser bättre ut på fredag! Jag fick avbryta i fredags innan äggplock då blåsorna var för små trots hög dos av hormonet. Endast en större blåsa och ännu större cysta. Men vi får prova igen nästa månad, jäkla tråkigt men vad ska man göra...
  • Nube
    Millilo skrev 2017-02-13 15:27:01 följande:

Tack för allt pepp! 

Jag är nu ruvare till en blastocyst och har även en i frysen!

Vad härligt! Lycka till :)
  • Nube
    Popetot skrev 2017-02-13 11:23:17 följande:

Äggplock gjort! Grät mig genom det. De andra gångerna har det gått bra men denna gången gjorde det väldigt ont. Fick ut 19 ägg!! Helt galet. Trodde det skulle bli färre denna gång men icke. Gissar att kanske hälften är mogna men det får vi veta i morgon när dom ringer. Nu ska jag bara ligga på soffan hela dagen och bli ompysslad. Tufft för min man att se vilken skillnad det var på mig denna gång mot förra. Kände sig hjälplös.

Vilket fint resultat! Grattis!!
  • Nube
    Jessa01 skrev 2017-02-13 18:37:03 följande:

Jag trodde inte att jag skulle bli så besviken... Är visst mer inne i svängen än vad jag vill erkänna ;)

Vi får följas åt till plusset helt enkelt. Det finns inget annat alternativ. Målet är liksom det bästa vi kan åstadkomma tycker jag :)

Precis :) Vi får göra så! Läste att du har också låg amh, det har jag också! Så lite förberedd var jag att det inte skulle gå men ändå hoppades jag och blev besviken. Hoppas nästa gång så reagerar jag bättre och får ingen cysta. Jag körde lång protokoll och ska göra det även nästa gång. Hoppas bara mensen kommer snart så att vi kan komma igång igen... Är det första IVF för dig? Hur många blåsor kunde de se?
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-13 20:56:14 följande:

Då har vi samma problematik:( Så sjukt frustrerande att kroppen inte svarar trots höga doser.. Jag tänker försöka köra på trots få blåsor eftersom jag vet att resultatet ändå inte kommer bli så bra som för de flesta här,för oss är tiden knapp och jag vill ta vara på varje litet ägg som kan ha en chans att bli något. Men vi har ju också två försök bakom oss som sett lika dåliga ut trots höga doser hormoner.. så både vi och läkarna vet att vi har dåliga odds.

Andra gången jag kör långa nu, mår bra förutom att jag är lite varm om nätterna, ingen skillnad på utfallet dock så känns som om just jag lika bra kan köra korta. Man är så hjälplös,allt ligger helt i läkarnas händer och man får försöka lita på dom. Men varför vill dom inte höja dosen då?

Hoppas du får bra besked på fredag. Det är verkligen frustrerande :/
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-17 12:33:45 följande:

Dom förväntat hade inga mirakel skett. Vänster äggstock har inte en ända blåsa och på höger fanns fyra. En på 7, 9,11 och 13. Fortsatt samma dos och nytt vul på måndag. Han trodde inte dom minsta skulle hinna växa till sig, men man kan ju hoppas!

Kram på er och trevlig helg!

Jessa01 skrev 2017-02-17 17:35:49 följande:

Inga mirakel här heller :(

Vi hade två stycken en på 11 mm och en på 13 mm.

Så vi har avbrutit och ska sexa hemma denna gång.

Sedan blir det långt protokoll m Menopur om ca 5 veckor. Vilken väntan! :/

Vad tråkigt tjejer! Men det är bara att fortsätta och hoppas på att nästa gång går det bättre. Men så tråkigt att behöva avbryta. Själv väntar jag på mens för att komma igång igen efter att jag var tvungen att avbryta. Håller tummarna för oss! Det finns en tråd för oss med låg amh om ni är intresserade, många tips och framgångshistorier!
  • Nube
    Sjuttiosjuan skrev 2017-02-17 18:42:54 följande:

Det låter ju toppen! Hur hittar man dit?

Skickade länken till dig via inbox. Hör av dig om det inte funkar! Hörs där kanske :)
Svar på tråden IVF februari 2017