• Busfrö10

IVF februari 2017

Hej!

Jag hoppar också in här!
    Vi är inne på vårt andra försök. Gjorde ett i november, men gick inte så bra. Fick ut 5 ägg, 4 blev befruktade. 3 delade på sig och ett stoppade de in =) Inga till frysen.
    Fick mens som vanligt, så ingen bebis den gången...
    Så nu kör vi igen!

Jag är 38 år och vi har en son som är 6 år. Har försökt med syskon i ca 2 år, men inte lyckats. 

Problemet vi har är att jag har låg äggreserv och han har inte så snabba spermier. Vi kör korta, och jag började med Puregon i onsdags. På söndag lägger jag till Orgalutran, huvva...

Håller tummarna för allihopa här i tråden!!

• Busfrö10
    Popetot skrev 2017-01-29 08:36:04 följande:
    Välkommen hit du med! Kul med fler att följas åt med. Tog det lång tid att bli gravid med ert första också?

Orgalutran gillar jag inte. Mest för att nålen är lite tjockare. Men det är ju det lilla i sammanhanget :)
    Tack!
    Ja det tog väl kanske 1,5 år med sonen. Men han kom till naturlig väg till slut, men jag var ju lite yngre då också... =)

Ja alltså det där med nålar är ingen favorit, är väldigt spruträdd. Men är förvånad över att jag lyckades ta alla helt själv under förra omgången! Stolt!
    Puregon sprutan är ju supertunn, så den känns ju inte faktiskt, allt sitter ju bara i skallen. Det tar liksom emot att sticka sig själv =O
    Ikväll ska jag alltså ta orgalutran, den tjocka sprutan... De sa att den måste jag nog "ta i lite" när jag sticker...HJÄLP!! Men alltså jag är förånad över den med, gick hur bra som helst, men det tog ju ett tag innan jag kunde sticka mig...1-2-3 på det fjärde ska det ske... ni vet...huvva... Så om en stund är det dags!!

Imorgon ska jag på UL och kolla hur det ser ut med blåsorna, hoppas de är många!

Ha en skön kväll!!
  • Busfrö10

Orgalutran-spruta 1-check!! =D 
    Det sitter ju så mycket i huvudet, bara gört! 

• Busfrö10

Nu har jag varit på UL, det såg bra ut, det växte som det ska. Så jag fortsätter på samma doser, och ska tillbaka på fredag igen. Blir förmodligen äggplock på måndag eller tisdag =)

Är ju sjukt svårt att få tag på Orgalutran, är restnoterat...så jag lyckades få tag i en i lördags, smet tidigare från jobbet... Idag hittade jag en! Får fortsätta leta imorgon! =P

• Busfrö10
    Popetot skrev 2017-01-30 16:18:08 följande:
    Vad säger kliniken om att det är slut? Finns det inga alternativ? Och kan inte apoteket söka i systemen åt dig var de kan finnas. Vad glad jag är att jag hämtat ut redan. Då ska jag komma ihåg att lämna tillbaka direkt till apoteket om jag får över. Så kan det hjälpa någon annan.
    Ja alltså hon sa att hon kunde skriva ut en annan sort i så fall, men jag har kollat på fass och det verkar finnas på en hel del apotek i Uppsala, så ska in och kika imorgon.

Har precis tagit kvällens sprutor, jag är så stolt över att det går så fort nu! Visst jag tvekar ett par gånger innan jag "hugger", men sen så, smack ba!!

Förra gången hade ju väldigt ont i huvudet under spruttiden, och det verkar så den här gången också. Men ska försöka undvika alvedon i det längsta. Tänker att det är ju bra så länge man slipper knapra piller under tiden? 

Åh, vad jag lider med er alla, önskan om att få ha en liten att älska... Vi har ju en oerhörd tur som har en kille redan! Jag hoppas SÅ att ni alla får uppleva det <3  Och jag hoppas med allt jag har att vi kan få ge vår kille ett syskon <3
  • Busfrö10

Jag vet inte vad jag ska svara på hur min sambo tänker... vi har ju en son tillsammans redan. Jag har nog tänkt att det är jag som längtar mest. Men idag när vi pratade om en utlandsresa vi ska göra, sa han att vi kanske inte kan åka i höst ???? Så jag tror att han hoppas mer än han ger sken av. Självklart vill han också ha en till, men har inte hört så mycket från honom om det. Måste fråga faktiskt!

Vet inte vad det är för skillnad på Gonal och puregon. Men jag har feberkänsla och lite ont i kroppen . Och huvudvärk. Så jag antar att det är lite biverkningar.

Har tagit sprutor i 8 dagar nu, börjar bli lite less... det går bra, men det spänner en hel del i magen efteråt. Och så när puregonet inte räcker i den första dosen, utan man måste ta en TILL och skarva... blä... de där nålsticken alltså... jobbiga. Men det går ju bra! Positiva tankar ????

• Busfrö10

Idag var jag åter på jakt efter orgalutran, men det gick så där... Fanns INGA! Men de hade cetrotide istället, så jag fick ringa min läkare och be om ett nytt recept ????

Så nu har jag två sprutor, kommer eventuellt behöva en till, men det får jag reda på imorgon.

Har tagit kvällens stick precis. Och puregonet idag gjorde ganska ont efteråt. Har märkt att det stramar och värker rätt bra om jag typ står upp eller går precis efter. Så bäst är ju att sitta kvar en stund efteråt ????

Imorgon är det dags för ul och check på hur många blåsor det blivit. Och då kommer hon bestämma när vi kör äggplock, måndag eller tisdag ????

Känner mig ganska positiv den här gången, som att det faktiskt KAN gå den här gången ????

• Busfrö10

Hej!

Jo det gick bra idag! Hon såg i alla fall typ 11 blåsor, hon tyckte att vi skulle köra på med sprutor en dag längre än förra gången. Så jag hoppas att det betyder att vi kommer få fler ägg nu =)
    Ska tillbaka på tisdagmorgon för äggplock, och insättning på torsdag.

Nu har tydligen orgalutran återkommit hos i alla fall vissa apotek, så jag fick med mig flera hem. Så ikväll slipper jag blanda och mixtra med den andra sorten. Orgalutranet är ju en färdig spruta. Så det är ju skönt!

Har sjukat på från jobbet på onsdag då jag skulle ha jobbat. Hade ganska ont dagen efter sist kom jag ihåg, så lika bra det =)

Annars har jag en massa typ mensvärk och mår illa, suck. Men det betyder ju att det är en massa extra hormoner som cirkulerar i kroppen, och DET är ju bra!

Ha en fin kväll!!

• Busfrö10

Blä vad jag mår illa... Och det känns som att jag går omkring med stora klasar till äggstockar... Ömmar liksom när jag går... Hoppas att det är ett bra tecken...
    Ikväll ska jag ta ovitrellen kl 1930. Slutar dock jobba kl 2000, så får väl ta den inne på toan =/

Hoppas ni andra mår bra!

• Busfrö10

Hej!

Idag har vi varit på äggplock!

Jag har haft väldigt ont och mått illa senaste dagarna, kändes som att jag hade en massa druvklasar runt äggledarna. Så kändes skönt att komma dit idag och tömma blåsorna ????

Det gick fint, gjorde lite ont vid "ingreppet", men fick mer smärtstillande så det var ingen fara!

11 ägg fick de ut!! Tjoho! Nu återstår att se hur de tar sig ???? Sist fick vi ut 5 ägg, så har väl kanske bättre odds den här gången... hoppas vi!

Nu ligger jag i soffan nerbäddad, magen spänner och allt är som det ska ?

Svar på tråden IVF februari 2017