• Popetot

IVF februari 2017

anina skrev 2017-02-28 12:41:40 följande:

Ja precis, det var första försöket. Tack. =) Allt annat gick vår väg så vi har 5 blastocyster i frysen, så nån ska väl fästa hoppas jag. =)

Ååh vad skönt! Vi gör tredje ivf men aldrig tidigare fått till frysen innan. Denna gången fick vi en blastocyst dit så det känns skönt. Men hoppas såklart på det som är inuti mig :)
  • Popetot
    emilou skrev 2017-02-28 13:16:41 följande:

Snälla hjälp en nybörjare! Jag ska börja ta sprutorna inför ivf på torsdag. Jag ska enligt mina beräkningar få min mens på fredag vilket skulle innebära att jag skulle börja ta sprutor på måndag men nu fick jag en stor blödning idag, tre dagar för tidigt. Min mens är alltid väldigt regelbunden och liksom smyger igång med världens mensvärk, denna gången kom den pang bom utan mensvärk.

Jag berättade detta för barnmorskan som jag pratade med eftersom jag är rädd för att detta inte va "riktig" mens, men hon sa till mig att jag skulle starta ändå eftersom det räcker med en blödning. Nu mitt på dagen blöder jag knappt alls och behöver knappt ha tampong.

Om ni orkat läsa ända hit så är min fråga: ska jag lita på barnmorskan och starta på torsdag eller ska jag ringa imorgon igen och säga att jag typ slutat blöda?

Saken är den att min man reser väldigt mkt med jobbet och om jag startar på torsdag så passar det väldigt bra in i hans schema.

Ja du, svårt att ge råd. Jag fick vet att första dagen med klarrött blod skulle räknas som första blödningsdag. Men hade jag varit dig hade jag ringt igen i morgon. Be dom kolla med läkaren. Förklara det du skivit här om hur det skiljer sig från hur det brukar vara. Men dessa sprutorna kommer ju trixa med din kropp. Läkaren justerar din dos för att uppnå resultat så jag tror inte det är "hela världen" om du startar tidigt. Ring i morgon :)
  • Popetot
    gammelpysen skrev 2017-02-28 22:19:57 följande:

Vi får väl hoppas.... men det verkar väl lovande för dig med? Nu har det gått lite tid?

Vi testar fredag. Bestämt nu. Har vi väntat så länge kan vi gott vänta två dagar till.

Hur mår du nu?

Vi har bestämt i morgon. De två senaste ivferna kom mensen som idag eller igår så mycket oro nu. Håller tummar för oss båda.
  • Popetot
    CarolineJL skrev 2017-02-28 20:09:31 följande:

Hej alla! Jag var med i tråden i början, plussade för två veckor sedan och var så himla lycklig. Igår fick vi tyvärr missfall :( en riklig mens kom med en del slem/små klumpar så det var tyvärr missfall. Har ultraljud inbokat 10/3 som vi ändå ska gå på, för att se så allt är borta..

Usch känns så tungt när det väl gick vägen - att bromsas igen. Men nu laddar vi om för ivf nr 2 <3

Nej, så skulle det ju inte bli :'( Så ledsen för er skull!
  • Popetot
    Frknygammal skrev 2017-03-01 03:59:33 följande:

Startat nu i februari.

Har pco.

Gjort 6 ivf tidigare och bara ett halvbra ägg som var iofs bra nog för återföring. Tog sig inte.

Inne på mitt 7:e ivf nu och hade 3 ägg vid plock förra veckan. Ett tog sig! Fick tillbaka i torsdags.

Hoppas på att det bäddat in sig nu och växer!

Var svullen med förhöjd temp Tors- nu idag tis... Mellan 37.5-38... Har 36.7 i vanliga fall.

Hade fruktansvärda smärtor efter äggplock. Höll på att svimma av ett par gånger. De släppte nu idag dvs 6 dagar efter.

Nu har även mina ömma bröstvårtor klingat av i ömhet och svullnaden gått ner.

Håller tummarna!

Detta blir vårt sista ivf försök med egna äggceller..

Vilken jobbig resa! Då hoppas vi på den lille ni fått nu. När är testdag?
  • Popetot
    gammelpysen skrev 2017-03-02 06:00:46 följande:

GRATTIS!!!! så himla roligt!!!! Vad glad jag blir!!!!!

Och så den vanliga frågan: hur är det med symptom?

Testdag i morgon...

Tack :) Vi tjuvade faktiskt igår kväll efter överläggande. Fick jättestarkt plus direkt - redan innan kontrollstrecket. Testat nu igen på morgonen med samma resultat. Vet inte om jag har några symptom direkt. Känner mig svullen och som ett tryck i magen men vet inte om det har med saken att göra. Håller tummarna för dig!
  • Popetot
    pigan86 skrev 2017-03-01 20:41:31 följande:

Igår hade jag rosaaktiga flytningar på morgonen o sedan ingenting under hela dagen och idag på eftermiddagen började jag blöda. Så jag gissar att resultatet blev som jag trodde, inget plus denna gång heller.

Håller tummarna att ni andra lyckas bättre <3

Nej så tråkigt! Hoppas på nästa gång för er del! Kram
  • Popetot
    gammelpysen skrev 2017-03-02 06:46:08 följande:

Tack. Misstänker att jag plussar i morgon med, främst för att mensen är sen och jag inte tar några hormoner. Å andra sidan har den ju hoppats förr och vi har genomgått en behandling varannan månad senaste halvåret, så man kan ju inte veta säkert.

Jag har mått lite smått illa senaste dagarna och är trött. Tryck till och från i magen men inte typisk mensvärk.

Men men, i morgon vet jag. Har tänkt att maken ska få bevaka testet så att han får en aning om hur nervigt vi har det

Jag hoppas din känsla är rätt! Jag hade tänkt låta min man övervaka men hann knappt ens öppna dörren och släppa in honom förän det var positivt. Det gick så galet snabbt!
    ammela skrev 2017-03-02 07:10:17 följande:

Yay!! Grattis!

rebeqqa skrev 2017-03-02 08:53:57 följande:

Stort grattis!!!

Tack tack! Hoppas på fler plus i tråden snart!
  • Popetot
    minaimaginärabarn skrev 2017-03-02 09:34:36 följande:

STORT GRATTIS!!!

Hoppas på ketchupeffekten här i tråden!

Sjuttiosjuan skrev 2017-03-02 10:20:14 följande:

Största grattiskramen!!!!

Busfrö10 skrev 2017-03-02 10:27:16 följande:

Åh vad roligt att höra!!! Grattis!!! Fick rysningar! <3 Stort lycka till!

anina skrev 2017-03-02 11:30:31 följande:

Tjohoo grattis. =)

pigan86 skrev 2017-03-02 12:06:47 följande:

Åh vad roligt!

Grattis <3

Tack som hemskt mycket alla!
Svar på tråden IVF februari 2017