• Popetot

IVF februari 2017

gammelpysen skrev 2017-03-03 06:38:27 följande:

Ingen bevis här. Testade negativt idag på ruvardag 13. Känns bara skit just nu.

Nej vad ledsen jag blir för dig! Verkade ju så lovande :'( stor kram
  • Popetot
    H 143 skrev 2017-03-03 12:33:53 följande:

Vi fick ett plus nu i veckan (eller ja vi körde digitalt och det stod gravid både på svenska och finska ????)!

Grattis! Första graviditeten?
  • Popetot
    Millilo skrev 2017-03-03 20:00:48 följande:

Jag är gravid! Testdag idag. Min klinik måste ha senast dag av alla,  23 dagar efter äggplock! 

Jag har läst ivrigt här sen sist men inte skrivit något för det har varit rätt tufft. Först blev jag överstimulerad trots klinikens försäkringar om att det skulle jag garanterat inte bli på 12 ägg. Blev inlagd på hemkliniken, men slapp bli tappad. Ska däremot ha blodförtunnande minst första trimestern. Tyckte själv att jag hade urinvägsinfektionssymptom så bad de kolla det och hade ungefär så tydlig urinsticka som går att ha. Hemkliniken tyckte dock inte att jag skulle ha behandling, " de visste ju inte om jag var gravid". Fick tjafsa en del. Till slut fick IVF-kliniken höra av sig och säga det jag redan sagt nämligen att gravida utan undantag ska ha behandling för urinvägsinfektioner och har man gjort en IVF räknas man som gravid tills testet är gjort.

Jag har hypotyreos sen innan och då ska man ta ämnesomsättningsprover så fort man blivit gravid eftersom dosen i princip alltid behöver höjas. Fick återigen tjafsa med MVC som inte ville ta prover eftersom de vägrade befatta sig med mig innan inskrivning v. 10 (de har ingen tidig inskrivning här som jag tror att de egentligen har skyldighet att ha.) På hälsocentralen sa de att det ska göras på MVC och jag hann förstås bli superstressad eftersom dåliga värden ger en rätt kraftigt ökad missfallsrisk. Det slutade med att det blev flera dagar försenat innan hälsocentralen med en suck gick med på det. Då visade sig proverna ha hunnit bli riktigt usla så nu väntar jag på att få träffa en endokrinolog på sjukhuset. 

En ganska stökig start på graviditeten alltså, men att vara gravid känns fint förstås! 

Ååh vad härliga besked! Men jobbigt med allt strul såklart! Lycka till med allt!
    ammela skrev 2017-03-03 17:06:44 följande:

Fick äntligen brevet från Sahlgrenska idag, 4 (?!?!!) blastocyster till frysen, helt galet. Av 6 st vi hade kvar som odlades vidare!

Någon som vet hur man räknar ut BIM efter en IVF? Är ju vår första så har ingen koll på när jag kan börja invänta mens eller ej.

Wow, vilka fina besked! Jag har räknat ordinarie mensdag som bim men det kanske är fel. Somliga säger att mensen är som en klocka även vid ivf. Själv har jag fått min mens förskjuten båda gånger med 3-4 dagar. Men som sagt - väldigt induviduellt. Hur länge har du ruvat?
  • Popetot
    rebeqqa skrev 2017-03-03 22:07:33 följande:

VUL idag... Nog fanns det ägg alltid. 11st totalt som låg mellan 11mm-14mm och sen kunde läkaren se vääääldigt många strax under 10mm. Det var dem på 9-10mm som oroade henne. Läkaren ville förbereda oss på total-frys utan återföring. Hon ser att jag löper stor risk för att utveckla överstimulering. Vi åker tillbaka på måndag och ser hur det ser ut då. Min slemhinna som alltid varit så tunn har aldrig varit finare - 3 siktad och alldeles perfekt. Dosen är sänkt från 112.5E till 100E och hon har bytt ut vår ägglossningspruta från ovitrelle till något annat som ska vara mindre riskfyllt och mildare mot överstimuleringen. Alltså.. jag visste väl det.. så orolig för överstimulering nu. Bara hört massa hemskt om det. Vill så gärna ha ett återfört efter äggplocket.. ????

Jag har också haft väldigt många blåsor och i riskzon för överstimulering. Men har klarat mig, fick ta suprefact min andra ivf. Jag hoppas det lugnar ner dig för dig. Det behöver inte vara kört! Håller tummarna för dig i morgon!
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-04 15:36:20 följande:

Min häst bestämde sig för att stämpla min fot imorse när vi var på väg till hoppkurs. Var väl inte precis den typ av aktivitet varken kliniken eller min sambo rekommenderade så jag ligger här med foten i högläge och hoppas att det var ödet som tyckte jag skulle ta det lite lugnt ett tag till. Ruvardag 9 imorgon, den dagen jag fått rosa i lutinusen mina två tidigare försök.. kommer knappt våga gå på toaletten imorgon!

Kram på er som kämpar!

Kanske ett bra move av din häst :D Vet precis vad du menar att vara rädd för att gå på toa. Jag var livrädd de sista dagarna. När var din testdag?
  • Popetot
    minaimaginärabarn skrev 2017-03-04 06:32:51 följande:

God morgon!

Här är en till i februariruvningen som har plussat! Jag fick ett STARKT PLUS med ett teststreck lika starkt som kontrollstrecket. Jag kan inte riktigt greppa det.... Men är så tacksam!

Åååh härligt! Grattis! Tar ett tag att greppa. Har inte själv riktigt gjort det. Första graviditeten?
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-05 10:46:46 följande:

På Fredag! Men inga som helst symtom så är inte så hoppfull..

Försök att inte läsa in för mycket med symptom. Det hjälper oss inte. Jag var ganska symptomlös. Känns som det mesta kan härledas till crinone snarare än graviditet. Jag har liiite ömma bröst och inget mer. Håller mina tummar för dig!
    ammela skrev 2017-03-05 11:39:05 följande:

Du är ju en dag före mig bara!!

Tar du lutinus?

Det där med symptom är så svårt, jag känner endel men tror det är lutinusen och inga gravid symptom tyvärr.

Detta symptomleyande tar kål på en. Hoppas på fler plus i tråden.
    minaimaginärabarn skrev 2017-03-05 11:46:57 följande:

Det är inte första graviditeten men förhoppningsvis blir det första barnet. Har ett sent missfall (de kunde inte riktigt förstå varför) och ett otal kemiska graviditeter i bagaget (väldigt svaga plus på BIM-dagen fort följt av mens). Men känner mig trots allt försiktigt optimistiskt.

Du då, första graviditeten?

Yes, aldrig varit gravid innan. Häftigt att få ett plus nu när vi bestämt att det var sista gången .Hoppas du får behålla ditt lilla embryo denna gång!
  • Popetot
    Hunny B skrev 2017-03-05 18:42:14 följande:

Jag tänkte hoppa in här! Gjorde FET 23/2 och har testdag nu på onsdag. Dagarna går olidligt långsamt men jag har bestämt mig för att inte testa innan... Det är vårt första försök, äggplocket gjordes i december men eftersom jag blev överstimulerad blev det totalfrys och det var det första av sex embryon vi satte in nu för ett par veckor sen. I stimulerad cykel, jag tar progynon och de symtom jag har som att brösten spänner och det gör ont i magen/livmodern kan lika gärna vara hormonerna och inte graviditet. Men hoppas verkligen på pluss om några dagar! Jag har pco-s så det är det som är vårt problem, kör landstingsfinansierad ivf på fertilitetscentrum i sthlm. Nån mer som går där?

Håller tummarna i morgon!
  • Popetot
    rebeqqa skrev 2017-03-07 21:51:53 följande:

Hej tjejer! Vilka svängar det bli under den här resan. Senast skrev jag här första VUL under sprutaperioden. Redan då såg de många ägg, sänkte golan f dosen och varnade att jag kanske inte kommer få ett färskt embryo återfört pga risken för överstimulering. När vi åkte dit 3 dagar senare kunde läkaren konstatera att det blivit betydligt fler äggblåsor. Så många att läkaren inte kunde räkna dem mer -" mer än 40 min mindre än 50 tror jag, definitivt 30 stora - resten lite mindre" sa läkaren. Därför, ville de avbryta allt och börja om om några månader. Men jag blev så ledsen och läkaren gick med på att ta ett blodprov och se vad jag har för Estradiol värden. Tur det, fick igår höra att mitt värde var 6000 och att äggplocket blir av trots allt, men total-frys! Tog en alternativ ägglossningsspruta igår, imorgon 10 blir det äggplock! Nervös !

Oj vilka turer! Håller tummarna för dig i morgon!
  • Popetot
    rebeqqa skrev 2017-03-08 14:46:15 följande:

Påväg hem från äggplocket nu - vi togs väl om hans! De tömde många blåsor, tyvärr så var mer än hälften tomma. Men vi har nu 14 ägg, nu ska de se hur många som är mogna, på fredag vet vi hur många som blir befruktade och på tisdag vet vi hur många som går till frysen - blev total-frys för vår del pga den stora risken för ohss.

Äggplocket var inte så hemskt, visst gjorde det ont men det var hanterbart - behöver jag så kommer jag fixa att göra detta igen. Kan bero på all medicin men det var värre i mitt huvud innan än hur det var i verkligheten.

Skönt att det gick bra. Jag hoppas du får många mogna och befruktade ägg. Kram på dig!
Svar på tråden IVF februari 2017