• Popetot

IVF februari 2017

ammela skrev 2017-03-08 17:10:18 följande:

Rd 13 idag. Ingen mens eller sporttings. Brukar i vanliga fall få mens 9-12 dagar efter ägglossning! Vågar såklart inte ropa hej, inte helt fattat hur vanligt det är med mens innan testdatumet eller om lutinus oftast skjuter upp mensen. Testdag först på lördag börjar bli otålig nu :)

Det är olika från person till person och gång till gång crinone sköt upp min mens 3-4 dagar mina andra försök. Önskar jag hade kunnat få dagarna att springa iväg för er. Men det gör dom förstås aldrig. Hemsk vad dagarna är långa under ruvningen. :(
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-08 17:21:30 följande:

Hur går det för er tjejer? Jag fick mens idag exakt 14 dagar efter äggplock. Imorgon bitti ska jag på UL för att köra igång korta protokollet direkt, kan tydligen vara nåt för oss som inte har många ägg kvar. Blir spännande att testa om vi kan få fler än ett ägg.. hoppas det för jag tror vi kommer få svårt att få göra fler försök efter det här:(

Kram på er!

Nej vad trist! Det är så orättvist! Vad ska ultraljudet kolla? Kram på dig!
  • Popetot
    rebeqqa skrev 2017-03-08 17:55:29 följande:

Tack snälla, det hoppas vi med ? nu är det vila som gäller ?

Ja mycket vila. Jag har varit däckad hela dagen efter alla min äggplock. Får ni veta i morgon hur det gått?
  • Popetot
    Jessa01 skrev 2017-03-08 20:03:47 följande:

Och där kom mensen :(

Åh vad tråkigt! När var din testdag? Ta hand om er!!
  • Popetot
    Hunny B skrev 2017-03-08 20:02:05 följande:

Jag hade testdag idag och plussade! Men jag hade tjuvtestat mig i måndags så jag visste att det skulle vara goda nyheter

Jättegrattis!
  • Popetot
    Karolina80 skrev 2017-03-09 12:23:22 följande:

Hej!

Har följt tråden till och från ett tag i det tysta- då slipper man känna sig så ensam i IVF karusellen

Jag har en fråga till er experter!

Jag gjorde mitt första äggplock i går- och fick samtidigt tid för ET på fredag (i morgon). Men om det inte finns några ägg att sätta tillbaka, dvs att de inte befruktats eller slutar att dela på sig, när får man vanligtvis reda på det?

Tilll mig sa de bara att de skulle höra av sig om det inte gick vägen- men inte när. Och jag är alldelses för nervös för att ringa

Tack och lycka till allihopa!!

Hej! Välkommen! Vad synd att de inte har rutiner för att få veta befruktning och när. Det är ju tillräckligt med ångest som det är. Som jag förstått sker befruktning ganska snabbt. Har gjort 3 äggplock och fått veta på eftermiddag dagen efter hur det gått. Jag hade ringt men förstår om du är nervös. Hur många ägg fick ni ut?
  • Popetot
    Karolina80 skrev 2017-03-09 17:09:25 följande:

Ni är

Tack!! Och tack för svar!

Ja, de sa att jag kunde ringa om jag blev riktigt nyfiken och refererade då till 10 tiden på morgonen- men det vågade jag som sagt inte. Det blev två ägg som plockades (av 3 tillräckligt stora äggblåsor) därmed blir det änmer nervöst när det är så få även om bara ett krävs.

Hursom- de har inte hört av sig ännu, vilket jag hoppas är ett bra tecken!

Ni är på ert tredje försök just nu?

Håller tummarna för dig i morgon! Uppdatera i morgon :) Gjort min tredje ivf och fick plus för en vecka sedan :) Har ett embryo i frysen från denna ivfen.
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-09 21:07:43 följande:

Nu kör vi vårt fjärde försök direkt på mensen som kom, känns lite skumt att sätta igång med sprutor igen när vi nyss slutade men vi ska testa om det kan kicka igång äggstockarna eftersom jag är så galet svårstimulerad. Kom precis hem från Apoteket med flera påsar och nu kommer jag gå på riktig monsterdos menopur och bemfola så får vi se vad ul säger om en vecka!

Hoppas verkligen att det är er tur nu! Det blir kort protokoll nu då? Då blur det inte lika långdraget. Kram
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-09 22:16:52 följande:

Japp!

Nu kör vi korta! Har bara ett problem.. ska till Paris fre-mån så jag kommer inte hinna göra UL innan jag tar ägglossningssprutan. Det får bli en chansning men troligtvis äggplock nästa tisdag för sen är sambon på jobb i London på onsdagen. Hmm, inte jättelovande det här..

Ojdå? Vad säger kliniken om det då? Dom vill köra på ändå?
  • Popetot
    Zaza skrev 2017-03-10 10:41:02 följande:

Hej. Vi har gjort 3 misslyckade ivf försök efter att ha provat att blivgravida i 4 år. Sista ägguttaget för ett år sen kunde vi frysa 2 embryo. Men vi valde att avvakta med att fortsätta prova då jag behövde få nya krafter. Har varit helt förstörd. Nu satte vi in ett embryo i måndags. Jag har mensvärk, och känner att den kommer komma. Jag var så dum och gjorde gravtest i morse trots att det endast gått 4 dagar. Och blev sådär nere igen när den visar "ej gravid". Men jag är så orolig. Har ju inga symptomer, brösten är inte svullna, mår inte illa, inget sånt. Och det känns exakt som mensvärk i magen. Kan ni dela med er av er erfarenhet tack

Har läst att det som tidigast kan visa plus på dag 9 så du är på tok för tidigt ute :) Om inte hcgn ens är mätbar så har du såklart inga symptom. Jag hade inga tydliga graviditetssymptom innan plusset. Men jag tog mycket hormoner samtidigt. Jag önskar jag kunde få dig att slappna av, inte googla, inte leta symptom men jag har det alldeles färskt i mitt minne och vet att det är omöjligt! Jag hoppas verkligen att ni blir gravida denna gång!
Svar på tråden IVF februari 2017