• Popetot

IVF februari 2017

Zaza skrev 2017-03-14 06:24:38 följande:

Jag testade precis, negativt. Jag visste det och jag vet att det inte kommer förändras till riktiga testdagen på söndag. Jag mår inte alls bra. Varför går de inte, 4e gången och har bara ett kvar i frysen. Jag ser bara gravida kvinnor överallt, på fb, på Instagram och ute överallt. Nu är det tungt igen. Lycka till tjejer. Hoppas ingen av er får ha den här känslan jag har nu. Hoppas ni alla lyckas och får fina bebisar!

Det är tungt med minus! Känns som att det aldrig kommer bli bra. Har du funderat på tex akupunktur? Har hört flera som lyckats efter det. Det kan såklart vara ett samnanträffande bara men inga skada av prova.

Bryt ihop nu och kom igen när styrkan kommer tillbaka. Kramar <3
  • Popetot
    rebeqqa skrev 2017-03-14 19:26:51 följande:

IVF 1 är nu över. Vi fick inget återfört och inte heller något till frysen. Att säga att jag är ledsen, orolig och besviken räcker inte ens. Känner en smärta och sorg jag aldrig tidigare känt. Hur är detta ens möjligt..

Ååååh nej! Så ledsen för er skull. Så här skulle det ju inte bli!? Fick du någon förklaring för vad som hänt över en natt? Kram <3
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-16 13:08:10 följande:

Nu har jag varit på UL. Rekord i blåsor för oss , tre på ca 13-15mm på varje sida, har aldrig haft någon aktivitet på min vänstra äggstock tidigare så det känns lite hoppfullt iallafall. Mitt problem förutom få blåsor är ju att många av dom är tomma också så jag vågar verkligen inte hoppas på något alls.. Äggplock tisdag så jag hoppas på mirakel då!!

Ååh, det låter ju positivt. Hoppas du får flera fina ägg på tisdag. Ha det nu så mydigt när du är iväg!
  • Popetot
    Malin79 skrev 2017-03-15 13:16:55 följande:

Hej,

Jag har följt tråden lite och skulle gärna hänga med. Det kan många gånger bli ensamt med alla känslor och tankar kring det man går igenom.

Vi gjorde ett IVF-försök under hösten, det lyckades inte och inget till frysen den gången. Nu håller vi på med andra försöket. Jag hade spraystart 13 februari och sprutstart 1 mars. I kväll blir det ägglossningsspruta och på fredag är det dags för äggplock.

Vi har ett barn sedan tidigare som är 3 år som vi fick via IVF/FET. Det tog oss då fyra år och ett antal försök. Vi var oförklarligt barnlösa. Nu vill det inte lyckas denna gång heller så vi försöker igen via IVF. Min äggreserv är ganska dålig nu, mycket sämre än sist, så jag vågar inte hoppas alltför mycket.

Välkommen hit! Ska hålla mina tummar för dig i morgon!
  • Popetot
    mylittleponny skrev 2017-03-15 14:17:08 följande:

Jag var på ultraljud idag. Blir äggplock på måndag. Vart så besviken.. Hade hoppats på nu på fredag.. Men får fortsätta med dom förbaskade sprutorna.. 

Drygt när det blir senare än man trott! Hur såg det ut annars? Hade du många blåsor? Stora? Bara några dagar till!
  • Popetot
    Caarina1985 skrev 2017-03-16 23:01:19 följande:

Åh vad underbart att detdet blivit några + i trådenkullen. STORT GRATTIS TILL ER!

Själv hade vi testdag den 3/3 och resultatet blev densamma som alla gånger innan :'(

Fick mensen/stockholms blodbad några dagar innan test, men eftersom vi hade satt tillbaka två embryon så hade det kunnat vara så att jag ändå var gravid. Men så var det såklart inte. Så då gör vi väl ett Sjätte försök snart...

Åh vad trist! Men tack för ditt grattis <3
  • Popetot
    Hannapanna13 skrev 2017-03-19 19:35:47 följande:

Hej!

Hoppas det är okej att man hoppar in här ????

Jag gjorde äggplock i tisdags, fick tyvärr frysa alla då jag var överstimulerad men väntar spänt på resultatet av hur många som blev befruktade ????

Det är självklart tråkigt att det är fler som har svårt att bli gravida men känns ändå lite mindre ensamt när man läser andras berättelser. Sen hör man ju också om en del solskenshistorier som håller hoppet uppe! ????

Tösen88 skrev 2017-03-19 19:39:03 följande:

Hej på er.

Hakar på tråden :)

Tycker det är så fint att ni alla delar med er av er resa, vilka kämpar ni allihopa är!!

Första IVF för vår del, kör på det långa protokollet. Började med sprayandet 15/3.

Välkomna båda två! Hoppas på goda resultat för er!
  • Popetot
    Malin79 skrev 2017-03-19 20:15:22 följande:

En uppdatering från mig :)

I fredags var vi på äggplock. Allt gick bra och personalen var helt underbara. Vi pratade om annat under hela ingreppet och vips var det klart. Det var sju blåsor (som var av sådan storlek så det var något att räkna med) och av dessa var det ägg i sex stycken. Det kändes som ganska bra besked men förra gången hade vi fler blåsor och ägg. Sen så fick vi ett bra besked när de ringde i går och sa att hela fem stycken hade blivit befruktade. Det är precis lika många som sist. Sist odlade de i fem dagar. och tyvärr trappade de av en efter en. En klarade fem dagar och kunde sättas in men där slutade ju tyvärr den resan. Så nu håller vi verkligen tummarna att (minst) en klarar sig och kan sättas in på onsdag. Det känns lite jobbigt att inte få uppdateringar eftersom utan de hör av sig om det går riktigt illa.

I övrigt så gick fredagen och lördagen åt till att ta det lugnt och vila efter äggplocket. I dag känner jag mig på fötter igen.

Skönt att äggplocket gick bra! Jag tycker inte man ska fundera så mycket på antal ägg utan mer hur många som är mogna. Jag hade färre ägg denna gång med fler som var mogna och befruktades. Fick för första gången en till frysen denna gång. Är det redan bestämt att det blir blastocyst? Jag tänker att man inte chansar men jag är ju inte läkare :) Vi har alltid satt in 2 eller 3 dagars för att de inte vågat vänta så länge.
  • Popetot
    Sjuttiosjuan skrev 2017-03-20 08:34:50 följande:

Tack för input! Ja,vilken bergochdalbana.. Nu har jag varit i Paris några dagar och förutom att jag blivit tvungen att släpa med mig 3 olika sprutor ut på middag om kvällarna har jag inte tänkt på det alls,så skönt.. Men i EM bär det hemåt mot verklugeheten och imorgon är det ÄP så då kommer väl allt tillbaka :( Hoppas så på bättre resultat nu men är väl medveten om att jag troligtvis är på botten igen snart. Jag ska försöka ta tag i det här trots att jag är en person som hatar att be on hjälp..

kram

Tänker på dig idag! Hoppas på bra resultat! <3
Svar på tråden IVF februari 2017