JessJohn skrev 2017-01-30 17:31:53 följande:
Jag fastnade för din fråga "när ska man ge upp?".. den frågan har jag ställt mig många gånger.
Jag är 26 år, jag och min man har försökt bli gravida i snart 7 år. December 2012 fick jag reda på att jag har ett dåligt AMH värde. Vi blev remitterade till IVF-klinik (minns ej hur lång tid det dröjde..).
Sedan dess har vi genomfört 7 IVF försök, både s.k. färska och frysåterföringar. I oktober 2016 plussade vi äntligen! Men idag sitter vi i en helt annan sits. På RUL 19/1 fick vi veta att det inte finns något fostervatten alls och att vår lilla är tillväxthämmad . Domen; att vårt barn inte kommer överleva om det inte sker ett mirakel och en massa fostervatten plötsligt dyker upp.... Vilket det ännu inte gjort... Är nu i v. 19+4
Vi står i valet att antingen avbryta graviditeten, låta vårt barn självdö eller låta den dö vi födseln (pga outvecklade lungor).
Jag har kännt att jag vill ge upp tusen gånger om! Så många år, så mycket kämpande, sån smärta i hjärtat... men vi kämpar på. Drömmen och längtan efter ett barn är så stor för oss!
Jag tror inte man kan bestämma hur länge man ska kämpa och orka, eller hur många försök man ger det. Man får ta det som det kommer, lyssna på sin kropp och sitt psyke.. Det är såklart så individuellt.
Själv känns det nu helt hopplöst för oss, så mörkt och så smärtsamt. Men jag vet att jag vill försöka igen! Jag vet inte när, men så fort jag och min man, båda två, är redo både fysiskt och psykiskt så hoppas jag att jag orkar gå igenom denna process igen.
För vissa går det så lätt, livet känns ofta så orättvist! Men jag håller tummarna för alla som längtar efter ett barn att älska!
Blir tårögd av och läsa de du skrev. Kramar i massor till er