• pigan86

IVF februari 2017

Popetot skrev 2017-02-02 14:09:48 följande:

Min man blockerar emellanåt. För det mesta kan vi prata men i perioder när jag har behov av att älta så är vi inte alls på samma våglängd. Tror det är hans sätt att hantera det jobbiga.

Jag har träffat psykolog en gång i höstas ich kommer nog gå dit igen. Skönt att prata med någon utbildad som inte säger vad alla andra gör. Många runt om som vill stötta brukar komma med positiva peppande ord. Men egentligen behöver jag snarare hantera alla "tänk om". För om det inte går vägen måste jag ha en plan för hur jag ska hantera det. Förstår ni hur jag menar? Eller klarar ni av att vara att tänka positivt genom denna processen?

Jag träffar en kurator nu, började gå hos henne efter jul och har varit där två ggr efter de. Verkligen skönt att prata med någon utomstående, man vill inte alltid bli tröstad utan bara få ur sig lite. Har så många "tänk om" tankar. Vet inte alls hur jag skulle klara av fler negativa besked just nu så känns skönt att ha en fungerande kontakt med en kurator redan nu.
  • pigan86
    Busfrö10 skrev 2017-02-02 22:23:46 följande:

Idag var jag åter på jakt efter orgalutran, men det gick så där... Fanns INGA! Men de hade cetrotide istället, så jag fick ringa min läkare och be om ett nytt recept ????

Så nu har jag två sprutor, kommer eventuellt behöva en till, men det får jag reda på imorgon.

Har tagit kvällens stick precis. Och puregonet idag gjorde ganska ont efteråt. Har märkt att det stramar och värker rätt bra om jag typ står upp eller går precis efter. Så bäst är ju att sitta kvar en stund efteråt ????

Imorgon är det dags för ul och check på hur många blåsor det blivit. Och då kommer hon bestämma när vi kör äggplock, måndag eller tisdag ????

Känner mig ganska positiv den här gången, som att det faktiskt KAN gå den här gången ????

Jag ska också på ul idag, om två timmar och är tok nervös. Jag hoppas verkligen att de finns många ägg. Vet dock inte när äggplock blir än. Får veta de idag eller först på måndag.

Håller tummarna för er också idag då
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-03 12:20:55 följande:

Tänker på er idag pigan86 och busfrö10. Hoppas på jättebra resultat!

Tack!
    Undersökningen gick bra, tråkigt nog inte de resultatet som vi hoppats på. Jag fick öka dosen på gonal-f och nytt ul på måndag igen.
  • pigan86
    Busfrö10 skrev 2017-02-03 16:58:02 följande:

Hej!

Jo det gick bra idag! Hon såg i alla fall typ 11 blåsor, hon tyckte att vi skulle köra på med sprutor en dag längre än förra gången. Så jag hoppas att det betyder att vi kommer få fler ägg nu =)
    Ska tillbaka på tisdagmorgon för äggplock, och insättning på torsdag.

Nu har tydligen orgalutran återkommit hos i alla fall vissa apotek, så jag fick med mig flera hem. Så ikväll slipper jag blanda och mixtra med den andra sorten. Orgalutranet är ju en färdig spruta. Så det är ju skönt!

Har sjukat på från jobbet på onsdag då jag skulle ha jobbat. Hade ganska ont dagen efter sist kom jag ihåg, så lika bra det =)

Annars har jag en massa typ mensvärk och mår illa, suck. Men det betyder ju att det är en massa extra hormoner som cirkulerar i kroppen, och DET är ju bra!

Ha en fin kväll!!

Åh vad spännande!
    Grattis. Kul att de gått bra för er :)
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-03 22:29:57 följande:
    Vad menar du med att ni inte fick resultatet ni hoppats på? Finns det äggblåsor? Är de för små? Tänker på dig! Kram
    Vi hade väl hoppats på många fina blåsor som vi alla drömmer om. Men det fanns bara 6 mindre, kring 8mm och neråt. Kunde ju varit värre, att de inte fanns nå blåsor alls. Så ger inte upp riktigt så lätt, vill bara slippa sprutorna :)

Nu hoppas jag blåsorna växer så de knakar under helgen.
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-03 23:26:33 följande:
    Tidigare när jag gått på gonal-f så har jag fått förkylningssymptom. Tänkte inte på det själv men min man sa när jag gjorde förra behandlingen att jag blir förkyld varje gång vi börjar behandling. Så det kan vara sprutan eller kroppens sätt att reagera på hormonerna.
    Jobbar denna helg och hade gärna varit hemma. Är inte alls kry, tung i huvudet och känner mig febrig. Men bara bita ihop och försöka leverera så gott man kan. Får vila under eftermiddagarna då jag som tur är har två kortare skift framför mig :)
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-04 00:05:55 följande:
    Jag är så lyckligt lottad som har en man som engagerar sig för detta minst lika mycket som jag - om inte ännu mer. Men då bor det väl en kvinna i honom :)

Han springer på apoteket och hämtar ut alla preparat, på ultraljuden är han delaktig: hissar mig upp å ner i stolen, applicerar glidmedel på staven, är sekreterare när äggblåsorna mäts m.m. m.m.

Han brukar vara som ett Nervvrak genom denna resa, medans jag till motsats är lugnet själv. Trots att han är spruträdd så sitter han med mig varje kväll när jag blandar ihop dom och även när jag tar dom.

Nässprayen ska tas samma tid 3ggr om dagen, min första dos tar jag kl 6.00 så på helgerna kliver han upp med mig när jag sprayar och sen går jag och lägger mig en stund till för att sen vakna till lukten av nykokt kaffe.

Brukar nypa mig i armen ibland och tänka på hur lyckligt lottad jag är som har en klippa till äkta make. Fast även solen har sina fläckar och jag brukar hota med att annonsera bort honom på blocket ;) Samtidigt som jag vet att många relationer aldrig skulle fixa en så tuff resa som det här innebär. Så alla medsystrar i den här tråden kan nog skriva under på att vi och våra partners har ett band som inte går att beskriva. Vi har blivit utredda, granskade, ut och in vända av sjukvården, visat oss sårbara... Många relationer har nog gått åt innan man ens kommit fram till kliniken. Men här är vi och kämpar ända in i bänken, så nått extra besitter vi och våra käresta.
    Du har verkligen tur som har en så engagerad man. Visst att min karl också stöttar mig och finns vid min sida, men när de gäller att prata om de så är han ofta tyst och kanske han grubblar i sin ensamhet men visar inte desto mer utan på att han tycker de är jobbigt eller att han är nervös :)

Men han längtar på sitt sätt och jag på mitt, slut resultatet är iaf de samma som tur är :)
  • pigan86
    Busfrö10 skrev 2017-02-05 10:18:39 följande:

Blä vad jag mår illa... Och det känns som att jag går omkring med stora klasar till äggstockar... Ömmar liksom när jag går... Hoppas att det är ett bra tecken...
    Ikväll ska jag ta ovitrellen kl 1930. Slutar dock jobba kl 2000, så får väl ta den inne på toan =/

Hoppas ni andra mår bra!

Trist att behöva medicinera på jobbet men man kan ju inte bestämma allt. Det går säkert bra att du "gömmer" dig, tar ju som tur är inte så lång tid att ta sprutorna :)

Lycka till
  • pigan86
    Popetot skrev 2017-02-06 12:35:00 följande:

Välkommen alla nya! Skönt i allt elände med andra som förstår (även om jag såklart hade önskat att ni alka inte hade dessa bekymmer). Jag har varit ledsen nu i några dagar. Det är så påtagligt nu att vi gör vårt sista försök. Men ska verkligen försöka vara positiv. Ikväll tar jag första orgalutran och i morgon blir det ultraljud.

Förstår att de känns jobbigt att de är nu eller aldrig de gäller, håller mina tumma för er. Kram
  • pigan86
    Caarina1985 skrev 2017-02-06 23:35:55 följande:
    Hur gick det för er idag??
    Jag vet inte om de gick bra eller dåligt, beror på hur man ser på saken. Det fanns nu 5 blåsor på 8-10 mm, 3 st på 11 mm och 1 på 15 + några småttingar. Så nytt ul på torsdag och planerat äggplock nästa vecka på måndag..

Jag har från sprutdag 1 känt att äggplocket blir nu på fredag men inte de, får glatt vänta till nästa vecka. Magen är spänd och stramar men ska nog klara en vecka till.

Jag hoppas verkligen blåsorna växt till sig till på torsdag, är så orolig att dem ska be oss avbryta alltihopa :(
Svar på tråden IVF februari 2017