• Millilo

IVF februari 2017

Jag ringde kliniken idag för att höra hur det gått nu när de långtidsodlar. Sköterskan sa att de inte kollat idag (dag 2). Det stämmer förstås inte, de måste ju kolla varje arbetsdag, hur skulle de annars veta om det såg dåligt ut så att de ville sätta tillbaka dag 2 istället för dag 5. Gissar att sköterskorna helt enkelt inte vet vad de gör på lab. Frustrerande att inte få veta något men får hålla mig i skinnet till återföring på måndag. 
    De hade tydligen gjort ICSI på alla trots att det är kvinnlig faktor och att de sagt att de bara ville göra det på hälften. Nåväl, det gav ju väldigt bra resultat iaf, mycket bättre än jag vågat drömma om.

• Millilo
    FiaW skrev 2017-02-12 13:00:37 följande:
    Tack snälla!! Men det jag oroar mig för är att testet kan visa positivt pga Synarel, jag kan inte tro att det tagit av sig själv efter så länge. Det är inte klokt i så fall, vi har ju knappt hunnit ha sex denna perioden. Det känns för otroligt.

Nåja, jag slutar med sprayen så länge :)

Stor kram!
    Låter ju jättebra, håller tummarna att du verkligen är gravid!
    Jag skulle ringa 1177 redan idag, de kan få tag på gynekolog att fråga när de inte vet svaret själva! Jag tror inte synarela kan ge pos. svar, det är ägglossningssprutan som gör det. 
  • Millilo
    Busfrö10 skrev 2017-02-12 15:37:18 följande:

Då har vi varit och stoppat in en liten blastocyst!

Av våra 11 ägg var 10 mogna, 7 blev befruktade, och 2 överlevde till nu. Så ett av de ligger och gror i mig nu =)

Det andra ska de odla på tills imorgon och förhoppningsvis stoppa i frysen.

Nu är det bara att fortsätta med Lutinus och njuta av att vara med ett litet embryo =)

Håller alla tummar för er! Spännande!
  • Millilo
    Popetot skrev 2017-02-13 11:23:17 följande:

Äggplock gjort! Grät mig genom det. De andra gångerna har det gått bra men denna gången gjorde det väldigt ont. Fick ut 19 ägg!! Helt galet. Trodde det skulle bli färre denna gång men icke. Gissar att kanske hälften är mogna men det får vi veta i morgon när dom ringer. Nu ska jag bara ligga på soffan hela dagen och bli ompysslad. Tufft för min man att se vilken skillnad det var på mig denna gång mot förra. Kände sig hjälplös.

Å förstår verkligen att det gjorde ont! Grattis till alla ägg. Hoppas du ändå kan få en skön dag i soffan!
  • Millilo
    FiaW skrev 2017-02-13 12:20:58 följande:

Har pratat med kliniken nu och hon sa bara ett stort grattis och att vi skulle försöka njuta av situationen så mycket vi kunde. Det var rätt att jag slutat med nässprayen.
    Hon sa också att det inte alls var ovanligt att kvinnor blev gravida under nedregleringen. Min teori är att det var bra för min kropp att dämpa de egna hormonerna lite, skulle inte förvåna mig om ganska många kvinnor har östrogen-dominans pga bl.a. p-piller och att den obalansen ställer till det för fertiliteten.

Eftersom jag haft två MF tidigare är jag såklart jätterädd att det ska hända igen, men jag ska ändå försöka njuta.
    Jag har bestämt mig för att ta ett graviditetstest till snart, ifall det andra ev. skulle kunna ha visat fel.

Det här är så osannolikt!!

Supergrattis!! Vad härligt. Håller alla tummar att det går bra nu.
  • Millilo
    Busfrö10 skrev 2017-02-13 08:27:09 följande:

Jävla hormoner... sjuuukt kort stubin... Min sambo och sonen får ta en hel del... Fan vad dåligt samvete man får =/

Jag tycker att lutinus är värst vad gäller det. Idag höll jag på att börja gråta för att boken jag sökte inte fanns i hyllan och då är jag inte direkt så känslosam annars. Det brukar gå fint med sprutorna men så fort jag börjar med lutinus så är det kört. 
  • Millilo
    pigan86 skrev 2017-02-13 15:21:40 följande:
    Min karl hade planerat en dejtkväll imorgon, är ju trots allt alla hjärtansdag. Som TUR är så hade han inte bokat bord nånstans, däremot har han bokat hotell till oss. Så mys uppe på hotellrummet är de enda jag vågade lova honom. Men de blir nog bra ändå, ligga i sängen och kolla film + roomservice :)

Kramar
    Mysa på hotell låter perfektGlad. De sa till mig att det ändå räknas som en operation och att man ska bete sig därefter, alltså typ vara hemma och ta det lugnt. Jag slappade hela kvällen, hade dock rätt ont. Kände mig ändå skönt avslappnad av morfinet och det lugnande.
  • Millilo

Tack för allt pepp! 
    Jag är nu ruvare till en blastocyst och har även en i frysen!

• Millilo
    Popetot skrev 2017-02-14 14:57:27 följande:

Pratat med kliniken, 9 (!) befruktade. Så himla glad. De ville vänta med beslut om återföring till i morgon så ska prata med dem igen då. Så lättad!

Stort grattis!
  • Millilo
    pigan86 skrev 2017-02-14 15:20:46 följande:

Nu är äggplocket gjort! Det gick helt okej bra, morfin + lugnande var till bra hjälp under själva ingreppen. Men nu några timmar senare mår jag illa och är inte lika kaxig längre. Tog precis alvedon och var tvungen att tvinga i mig vätska vilken var svårt pga illamående :(

Dem fick ut 12 ägg och imorgon ska dem ringa om resultatet!

Grattis! Men inte kul med måendet efteråt...
Svar på tråden IVF februari 2017