• Sjuttiosjuan

IVF februari 2017

Caarina1985 skrev 2017-02-09 19:56:58 följande:

Okej, det förklarar ju saken. Även om jag tycker att det är lite paragrafstyrt att avbryta någon som redan börjat sin behandling.

Det som är fint med sprayen är att man inte är så exakt tidsstyrd. Jag började spraya 7/1 och efter provsvaren på att jag var nedreglerad så tror jag att det var fullt den veckan på kliniken. Då fortsatte jag bara spraya några dagar extra så jag kunde komma veckan efter. :)

Då slipper man få beskedet att det är fullt och måste vänta en menscykel till.

Sen fortsatt jag att spraya i minskad dos när jag började med sprutorna. Sprayen har hämmande effekt och ersatte Orgalutran sprutan (tack gode för det, orgalutran= djävulens eldgaffel).

Vi verkar vara många som kör långt protokoll.

Ja,dom är tyvärr hårda på det:( Men vi får vara glada att vi hann med två iallafall.

Vi försöker nog några gånger privat om vi får,sen får vi fundera på ÄD..

Långa känns ok tycker jag men resultatet blev detsamma som på korta!
  • Sjuttiosjuan
    Inuti bubblan skrev 2017-02-09 17:34:22 följande:

Välkommen! Oj, det låter tufft... 5 %. Håller alla tummar för er!

Bra att det känns bra på den privata kliniken - men väldigt tråkigt att det inte var bra på Uppsala :( Jag har tittat en del på privata. Bor i Göteborg och finns två privata här, en lite billigare än den andra. Vi ska göra vårt 3 försök nu - så börjar tittat och spara inför privat. Känns inte omöjligt att det blir så....

Men alltid tyckt att de varit bra på Sahlgrenska - förutom någon enstak gång i telefon. Sen är det alla väntetider också... inte så kul! Men bemötande från alla har alltid varit bra. Barnmorskan har till och med ringt upp dagen efter jobbiga besked bara för att kolla hur de är med oss.

Hade ni svårt att välja privat klink? Tycker de är så svårt att veta vilken man ska välja?

Det var inte direkt dåligt på Uppsala men det känns bättre och mer hemtrevligt på privat klinik, jag blir verkligen deprimerad i sjukhusmiljö, sen är det ju ca 20 mil tor till Uppsala från oss, nu går jag 5 min från jobbet:)

Vi ville eg gå på Sophiahemmet men vart nekade där pga för dåliga chanser,även Ivf kliniken på st Göran sa nej.. Men här var vi varmt välkomna och jag känner mig nöjd so far:) vi kommer försöka några ggr till innan vi börjar fundera på ÄD!
  • Sjuttiosjuan
    pigan86 skrev 2017-02-10 08:31:52 följande:

Sprutorna blir till en vana sen som tur är, första dagarna är värst men sen går de av bara farten som tur är :)

Ja, man börjar ju känna sig rätt van vid allt sprutande, vårt tredje försök nu:)

Fast första gången jag kombinerar 2 olika hormoner så nu blir det två sprutor varje kväll. Sån tur man inte är spruträdd! Däremot känner jag direkt i magen efter första sprutdagen, har tagit några dagar senare. Fast även om det gör ont så är det skönt med en reaktion som bekräftar att det händer något därinne:(
  • Sjuttiosjuan
    FiaW skrev 2017-02-12 00:20:09 följande:

Börjar bli lite orolig att jag inte ska få min mens i tid så jag kan starta med sprutorna.

Hur har det varit för er andra med långt protokoll? Har er blödning kommit som den ska mellan dag 8-14 från att ni startade med nedregleringen? Imorgon är dag 16 och fortfarande ingen mens i sikte.

Jag ska börja med sprutorna på onsdag men får inte göra det om mensen inte kommit.

Jag är rädd att jag måste spraya en hel månad till innan sprutorna i så fall :(

Det konstiga är att jag brukar ha väldigt klockad mens men har nu gått över fyra/fem dagar. Antar att hormonerna i nedregleringen stökar om allt.. :(

Förra gången var den 2 dagar sen men denna gång kom den på dagen! Det är nog lugnt!
  • Sjuttiosjuan
    FiaW skrev 2017-02-12 11:50:43 följande:

Hjälp!! Väntar ju på min mens efter nedregleringen för att kunna börja med sprutorna och eftersom jag inte fått min mens än tog jag för säkerhetsskull ett grav-test i morse och det visar positivt!! Kliniken är stängd så jag kan inte ringa och fråga om jag ska fortsätta med sprayen.

Undrar om testet kan visa positivt även om man inte är gravid?! Om Synarel kanske kan visa fel?! Hjälp, vågar inte hoppas och riskera att bli fruktansvärt besviken igen..

Läste inte hela!! Grattis!!!
  • Sjuttiosjuan
    Busfrö10 skrev 2017-02-13 08:27:09 följande:

Jävla hormoner... sjuuukt kort stubin... Min sambo och sonen får ta en hel del... Fan vad dåligt samvete man får =/

Ja fy! Blev inte så påverkad de tidigare gångerna men nu är jag så moody! Bara kommit till 5:e sprutdagen och har redan varit nära separation en gång:) Önskade han kunde ha lite mer förståelse för mina reaktioner men jag får försöka bita ihop och sköta mig nu!

Såklart synd om din son som inte förstår varför, mannen din får försöka ha överseende.

Håller tummarna!

Kram
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-02-13 10:53:26 följande:

Konstigt att det kan vara olika, speciellt från gång till gång, kroppen borde ju reagera samma på samma medicin...

Är på sprutdag 6, inga större reaktioner här mer än som det brukar vara kring mens. Lättare till gråtkänsla och eventuellt någon liten tår. Drömde dock i natt att hela min jobbsituation var kaos för mitt humör, får hoppas det håller sig till drömmarna!!

Jag tar en ny hormonspruta jag inte tagit tidigare och har mycket högre dos nu. Ja, är mer ledsen än arg, har vanligtvis rätt häftigt humör men nu är jag nog mer känslig. Svårt att förklara men är definitivt mer av en dramaqueen än vad jag brukar:)
  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-02-13 11:52:42 följande:

Vul idag... Höger äggstock hade inte ens reagerat på hormonerna. Något 10 mm ägg på vänster. UL igen på fredag. Va fan rent ut sagt!!! ????

Så trist, känner igen det där:( Min vänstra äggstock är också helt kass och dom har inte kunnat plocka något där, men första gången är definitivt ett test så får du inte fart på blåsorna nu så får du testa högre dos och då kanske det händer mer. Det kan ju vara så att du fått fler vid nästa vul? Håller tummarna för det! Jag ska gå på fredag.. livrädd för att det inte ska finnas några nu heller, bara haft 3 och 2 tidigare och bara fått ut ett ägg. Skulle bli överlycklig om jag fick två ägg:)

Heja oss!
  • Sjuttiosjuan
    pigan86 skrev 2017-02-13 12:39:55 följande:

19 ägg! Waoo det var ju jätte bra.

Passa på och mys o bli ompysslad <3 Vi ska på äggplock imorgon och är så sjukt nervös nu, mår nästan illa + att jag har helvetisk mensvärk :(

Det kommer gå toppen! Båda mina äggplock har varit i princip smärtfria men jag har ju bara fått ut ägg också, det spelar så klart roll. Men oroa dig inte, du kommer klara det galant!!!

Planera inte in något efter bara, man blir utmattad både fysiskt och mentalt.

Kram och lycka till!
Svar på tråden IVF februari 2017