• Sjuttiosjuan

IVF februari 2017

Jessa01 skrev 2017-02-13 14:15:45 följande:

Vi ska också dit på fredag! Då håller vi tummarna för oss nu :)

Ja men verkligen! Hur många dagar har du sprutat? Och vad får du för dos?

Eftersom vi har så dåliga förutsättningar så har vi fått plocka trots dåliga resultat på vul, dom tror aldrig dom kommer få ut mer än 3 så vi är glada om vi får ett men två skulle ju vara fantastiskt. Tänk vad olika förutsättningar vingar allihopa :)
  • Sjuttiosjuan
    pigan86 skrev 2017-02-13 15:21:40 följande:

Min karl hade planerat en dejtkväll imorgon, är ju trots allt alla hjärtansdag. Som TUR är så hade han inte bokat bord nånstans, däremot har han bokat hotell till oss. Så mys uppe på hotellrummet är de enda jag vågade lova honom. Men de blir nog bra ändå, ligga i sängen och kolla film + roomservice :)

Kramar

Men åh, det låter ju supermysigt:)
  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-02-13 18:34:31 följande:

Idag blir sprutdag 8. Med 350 IE Gonal- F och 0,25 Oralgutran. Jag har rätt dåliga värden, lågt amh och få ägg. så vi får se om vi avbryter och kanske kör långa protokollet istället.

Vet med mig att jag mått väldigt dåligt av Pergotime innan. Och det är såklart inte samma sak men det är därför jag är lite anti hela spray-grejen...

Då har vi samma problematik:( Så sjukt frustrerande att kroppen inte svarar trots höga doser.. Jag tänker försöka köra på trots få blåsor eftersom jag vet att resultatet ändå inte kommer bli så bra som för de flesta här,för oss är tiden knapp och jag vill ta vara på varje litet ägg som kan ha en chans att bli något. Men vi har ju också två försök bakom oss som sett lika dåliga ut trots höga doser hormoner.. så både vi och läkarna vet att vi har dåliga odds.

Andra gången jag kör långa nu, mår bra förutom att jag är lite varm om nätterna, ingen skillnad på utfallet dock så känns som om just jag lika bra kan köra korta. Man är så hjälplös,allt ligger helt i läkarnas händer och man får försöka lita på dom. Men varför vill dom inte höja dosen då?
  • Sjuttiosjuan
    Nube skrev 2017-02-13 21:04:28 följande:

Hoppas du får bra besked på fredag. Det är verkligen frustrerande :/

Tack! Som sagt, förväntningarna är inte så höga:)
  • Sjuttiosjuan
    pigan86 skrev 2017-02-16 08:28:15 följande:

Gjorde äggplock i tisdags och har ont ännu idag. Börjar bli orolig för insättningen som är imorgon :(

Kommer smärtan öka då någon som vet? Och hur många dagar har ni haft ont efter äggplocket?

Jag hade rätt så ont och blödde lite i ca 3 dagar, det är nog helt normalt. Det gör inte ont alls vid ET och förvärrade inte smärtan. Du kan vara helt lugn:)

Lycka till och hoppas ni får guldägget!!!

Kram
  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-02-16 20:01:56 följande:

Usch nu är jag nervös. vul två imorgon, Hoppas att någonting har hänt med mina små blåsor. Förstår att det är bättre att avbryta om jag inte svarar på medicinerna. men jag vill liksom bara att det ska funka!

Håller tummarna för oss imorgon!!!
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-02-16 21:31:40 följande:

Lycka till i morgon!

Men tack! Vad gullig du är! Jag hoppas verkligen den här kombon kickat igång vänster äggstock också så det blir lite fler blåsor..
  • Sjuttiosjuan

Dom förväntat hade inga mirakel skett. Vänster äggstock har inte en ända blåsa och på höger fanns fyra. En på 7, 9,11 och 13. Fortsatt samma dos och nytt vul på måndag. Han trodde inte dom minsta skulle hinna växa till sig, men man kan ju hoppas!

Kram på er och trevlig helg!

• Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-02-17 17:35:49 följande:

Inga mirakel här heller :(

Vi hade två stycken en på 11 mm och en på 13 mm.

Så vi har avbrutit och ska sexa hemma denna gång.

Sedan blir det långt protokoll m Menopur om ca 5 veckor. Vilken väntan! :/

Ja denna väntan.. märkligt att det inte växer mossa på en.. Vi får köra på med dom stackars blåsorna vi har, med facit i hand är det så här det kommer se ut varje gång. Men jag ger inte upp än!

Kram på dig och sexa på ordentliga så kanske ni slipper vänta:)
  • Sjuttiosjuan
    cino80 skrev 2017-02-17 18:27:41 följande:

Hade samma problem, men då provade min läkare att lägga till Gonal-f till Menopuren som jag haft från början. Det gjorde stor skillnad, iallafall för mig. Läkaren sa att de två tillsammans fungerade bättre. Hör om du kan få prova det.

Tack för tipset! Tar Bemfola nu och Menopur men ska nog be att få köra korta och testa Menopur och Gonal , tror inte det gör nån megsskillnad när man har så få ägg men definitivt värt att prova:)
Svar på tråden IVF februari 2017