• Sjuttiosjuan

IVF februari 2017

Foscio skrev 2017-03-02 14:14:26 följande:

Det känns så himla frustrerande att vänta! Är inne på ruvardag 6 och märker inte av något särskilt ovanligt förutom ett lätt tryck. Idag börjat jag dessutom känna av mensvärk och inser att jag är runt det vanliga datumet för mens. Såklart kan hormonerna skjuta lite på mensen och det är inte ovanligt för mig att den hoppar en vecka under stressiga och oroliga perioder. Som det här ju är. Jag har läst att flera har haft mensvärk men ändå har plussat så jag hoppas det blir så även för mig! På fredag NÄST VECKA har jag testdag så det är bara att stå ut...

Är också på dag 6 med ett tvådagars. Har också lätt mensvärk som dök upp dag 4 och rätt ömma bröst men känner inget annat. Har nog känt ungefär lika på våra två tidigare försök så har inga större förhoppningar. Jag har båda misslyckade försöken fått rosa i lutinusen på dag 9 så om jag tar mig förbi dag 9 och 10 kommer jag tillåta mig att vara försiktigt positiv. Min riktiga mens har kommit igång 13 dagar efter äggklocka båda gångerna. Jag har testdag nästa fredag men kommer nog ändå inte ta mig dit:(
  • Sjuttiosjuan
    gammelpysen skrev 2017-03-03 06:38:27 följande:

Ingen bevis här. Testade negativt idag på ruvardag 13. Känns bara skit just nu.

Men nääääeee:( Fy fan vad tråkigt!!!! Ledsen för din skull..

Stor kram!
  • Sjuttiosjuan

Min häst bestämde sig för att stämpla min fot imorse när vi var på väg till hoppkurs. Var väl inte precis den typ av aktivitet varken kliniken eller min sambo rekommenderade så jag ligger här med foten i högläge och hoppas att det var ödet som tyckte jag skulle ta det lite lugnt ett tag till. Ruvardag 9 imorgon, den dagen jag fått rosa i lutinusen mina två tidigare försök.. kommer knappt våga gå på toaletten imorgon!

Kram på er som kämpar!

• Sjuttiosjuan
    gammelpysen skrev 2017-03-04 08:12:44 följande:

Stort grattis.

Jag testade minus igår. Fortfarande ingen mens dock.

Men är inte det konstigt för visst hade du inte tagit några hormoner? När gjorde du ditt senaste äggplock?

Kram
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-05 10:37:48 följande:

Kanske ett bra move av din häst :D Vet precis vad du menar att vara rädd för att gå på toa. Jag var livrädd de sista dagarna. När var din testdag?

På Fredag! Men inga som helst symtom så är inte så hoppfull..
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-03-05 11:39:05 följande:

Du är ju en dag före mig bara!!

Tar du lutinus?

Det där med symptom är så svårt, jag känner endel men tror det är lutinusen och inga gravid symptom tyvärr.

Japp, tre gånger om dagen men verkar ju inte gå några direkta symtom av den heller. Fick precis reda på att jag har två sprickor i foten så fick lite annat att tänka på:)
  • Sjuttiosjuan
    Millilo skrev 2017-03-05 13:56:21 följande:

Aj då! Får du använda den alls?

Man ska tydligen belasta den så mycket som smärtan tillåter, och nu har jag varit och köpt ett par stabila Eccoskor som jag kan hasa omkring i utan kryckor:)
  • Sjuttiosjuan

Hur går det för er tjejer? Jag fick mens idag exakt 14 dagar efter äggplock. Imorgon bitti ska jag på UL för att köra igång korta protokollet direkt, kan tydligen vara nåt för oss som inte har många ägg kvar. Blir spännande att testa om vi kan få fler än ett ägg.. hoppas det för jag tror vi kommer få svårt att få göra fler försök efter det här:(

Kram på er!

• Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-03-08 17:10:18 följande:

Rd 13 idag. Ingen mens eller sporttings. Brukar i vanliga fall få mens 9-12 dagar efter ägglossning! Vågar såklart inte ropa hej, inte helt fattat hur vanligt det är med mens innan testdatumet eller om lutinus oftast skjuter upp mensen. Testdag först på lördag börjar bli otålig nu :)

Håller tummarna!

Jag har mina tre försök alltid fått spottings på rd 9-11 och ordentlig mens exakt 14 dagar från äggplock. Men det låter riktigt lovande, heja dig!!!
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-08 18:03:02 följande:

Nej vad trist! Det är så orättvist! Vad ska ultraljudet kolla? Kram på dig!

Så att äggstockarna ser ok ut och att slemhinnorna är ok. Ja, vilket tragglande det är.. förhoppningsvis är allt värt det i slutändan!
Svar på tråden IVF februari 2017