• Sjuttiosjuan

IVF februari 2017

Nu kör vi vårt fjärde försök direkt på mensen som kom, känns lite skumt att sätta igång med sprutor igen när vi nyss slutade men vi ska testa om det kan kicka igång äggstockarna eftersom jag är så galet svårstimulerad. Kom precis hem från Apoteket med flera påsar och nu kommer jag gå på riktig monsterdos menopur och bemfola så får vi se vad ul säger om en vecka!

• Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-09 21:19:00 följande:

Hoppas verkligen att det är er tur nu! Det blir kort protokoll nu då? Då blur det inte lika långdraget. Kram

Japp!

Nu kör vi korta! Har bara ett problem.. ska till Paris fre-mån så jag kommer inte hinna göra UL innan jag tar ägglossningssprutan. Det får bli en chansning men troligtvis äggplock nästa tisdag för sen är sambon på jobb i London på onsdagen. Hmm, inte jättelovande det här..
  • Sjuttiosjuan
    ammela skrev 2017-03-09 21:17:29 följande:

Hoppas verkligen det blir bättre resultat denna gången!!

Tack!!!!
  • Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-10 05:56:01 följande:

Ojdå? Vad säger kliniken om det då? Dom vill köra på ändå?

Det löser sig, och tyvärr är det ju bara våra pengar i sjön om vi måste avbryta eller så. Jag orkar faktiskt inte planera mitt liv efter det här så länge till så nu tutar vi och kör och hoppas det blir bra ändå!
  • Sjuttiosjuan
    Jessa01 skrev 2017-03-12 11:55:16 följande:

Hoppas att kroppen kommer igång denna gång :)

Tack! Ja, vi hoppas det! Trots sjukt höga doser känns det inte så mycket i magen som förra gången men vi får tro att det är några blåsor som växer därinne ändå:)
  • Sjuttiosjuan

En fråga till er tjejer då jag inte hittar mitt protokoll från första och enda gången vi gjorde det korta protokollet,från vilken dag tog ni orgalutran? Hon var lite stressad och tänkte hon glömt det? Finns inte med de första 8 dagarna?

• Sjuttiosjuan
    Popetot skrev 2017-03-12 21:59:02 följande:

Jag började på dag sju sist. Började med gonal-f först på dag 3 iofs. Jag hade ringt och kollat. När har du ultraljud?

Inte förens dag 7 el 8 beroende på hur man räknar, jag startade på dag 2 på mensen. Ringer imorgon och kollar!
  • Sjuttiosjuan
    mylittleponny skrev 2017-03-13 08:46:27 följande:

Jag fick börja på dag 5 med orgalutranen, men det är för jag har ägglossning på dag 13 och har en cykel på 28 dagar prick. Så dom ville börja tidigast man kunde med orgalutranen.

Hur gick det för dig? Vad sa dom? 

Jo,hon hade glömt skriva in det i protokollet så tur jag ringde. Ska vara från dag 5 för mig med så kör igång med dom ikväll, blir en väldans massa sprutor, tar 2 redan:)
  • Sjuttiosjuan
    Zaza skrev 2017-03-13 13:02:49 följande:

Vad skönt att du fick svar, jag började också på min 5e dag.

Jag funderar på om jag ska göra gravtest imorgon igen. Vi gjorde ju FET förra måndagen, för en vecka sen exakt. Tror dock inte jag är gravid. Har inga symptomer alls. Allt känns normalt. Är så ledsen.

Tror det är minst lika bra att inte känns något! Försök att hålla dig så länge som möjligt, så tråkigt att få ett negativt test som sen ändå kan vara positivt. Lätt för mig att säga som aldrig ens kommit till ruvardag 12 utan mens så jag har inte ens hunnit tjuvtesta:(
  • Sjuttiosjuan

Tjejer, är det någon av er som pratat med någon utomstående om er barnlöshet? Typ nån kurator eller så? Jag har alltid varit en stark tjej som gärna slänger problemen bakom ryggen och springer vidare men jag håller på att gå in i väggen känns det som. Och det känns inte som om någon som inte går igenom det här förstår. Fick just ett medd från min väninna som startade lite efter oss och blev gravid på sitt första FET och idag hade hon varit på första UL och hört hjärtslag. Så fantastiskt men jag kan inte vara glad och hon klagar över att det tagit sån tid för dom, okänsligt att säga så till en kompis som troligtvis inte kommer kunna få genetiska barn;( Känner mig helt nere och undrar om man kanske ska prata med någon, har ni erfarenheter? Jag känner inte igen mig själv :(

Kram

Svar på tråden IVF februari 2017