Inlägg från: Trolltrio |Visa alla inlägg
  • Trolltrio

Gravid Bf Oktober 2017

MaalinViktoria skrev 2017-02-21 22:30:03 följande:

Har du några barn sedan tidigare? Upptäckte den 19/2 att jag är gravid igen. Har också två missfall bakom mig, ett i augusti 2016 och ett i november 2016.. det i augusti trodde vi att jag var i vecka 12 men bebisen hade dött i vecka 9... så det var en missad abortion.. hade berättad för vänner på lördagen och började blöda dagen efter..i november så var det ett tidigt missfall, testade + två dagar innan mens och började blöda 3 dagar senare, negativt test den 11 november (1 vecka senare)

Inget av dessa barn är planerade, vi vill väldigt gärna ha barn men vill inte stressa. Så har mys när vi känner för det (vilket är väldigt ofta haha)

Liknande story här. Ett mf i september och ett i november. Gravid igen nu. Hoppas verkligen det går vägen, är så sjukt orolig.
  • Trolltrio

Hoppar in här jag med. Bf 10 oktober, gjort kub med bra siffror idag.

Skulle gärna vara med i en fb grupp!

• Trolltrio

Bf 10/10 här, fjärde barnet. Kul att se era fina magar! Jag tycker mest min är pluffsig och tjock. Jag har mycket sammandragningar redan, men fogarna håller sig i skinnet i alla fall.

Vi kollade inte kön på rul.

• Trolltrio
    lisohl skrev 2017-06-04 18:05:37 följande:

Bm sa inget om längd men på bilden vi fick med oss hem står det 14 cm. Antar att det är huvud till rumpa.

Brukar vara inställning på ultraljudet som står på bilden. Dvs djupet.
  • Trolltrio

Mitt datum har inte ändrats alls. Fick 10/10 enl äl, sen enligt vul v7+3, sen kub och rul. Otroligt

• Trolltrio

Jo definitivt. Jag har sammandragningar ofta, och nu sista veckan även en molande mensvärk. Men än så länge har det inte påvetkat tappen så det är lugnt. Jag kollar med vul varannan vecka för säkerhets skull.

Oftast blir sammandragningar och förvärkar värre för varje barn, så det är inte konstigt om du känner nu.

• Trolltrio

Fina magbilder!

Trolltrio, Värmlands län, bf 171010

Nu börjar det kännas lite tungt tycker jag. Hur ska det sluta, tre månader kvar, förhoppningsvis. Orkar ni jobba och vara i farten?

• Trolltrio

Vagn och babyskydd har vi köpt. Kläder har jag en del sparat, så det räcker nog i början. Spjälsäng tror jag vi har kvar, inte kollat eftersom vi ska ha släktens vagga först. Skötbord har vi inget än. Inte plats för det heller egentligen...

Har tvättat upp kläderna och fixat, eftersom tidigare graviditeterna har slutat (och börjat) med komplikationer och prematurförlossning. Vill hinna boa själv ????

• Trolltrio
    LitenBlomma skrev 2017-07-20 10:45:10 följande:

Hur tidigt har du fött innan?

Inte så farligt tidigt, stoppade förlossningen i v32, födde i v34 med första. Andra stoppad i V24, 28 och födde sen 38.
  • Trolltrio
    LitenBlomma skrev 2017-07-20 14:12:23 följande:

Vad skönt att de har lyckats stoppa dina förlossningar. Har du känt av något i denna graviditet?

Jag blev stoppad i v25 med första och gick sen till Bf. Sjukskriven från v20 med andra med hotande förtidsbörd, vilade mig till Bf. Sen har de andra gått bra.

Mycket sammandragningar denna gång med. Men hittills inget som påverkar tappen som tur är.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017