Inlägg från: Trolltrio |Visa alla inlägg
  • Trolltrio

Gravid Bf Oktober 2017

Marrebj skrev 2017-08-17 09:24:25 följande:

Finns ju några här som har barn sen tidigare så tänkte jag kollar med er då jag känner mog fundersam . För några dagar sen började jag ha förvärkar vilket jag förstått på 1177 att de är fullt normalt . Igår natt vaknade jag upp med enorm smärta i magen , jag beslutade mig stiga upp och lägga mig i soffan , tänkte ta alvedon men de släppte smärtan och jag kände lättnad , dock kom ju värken tillbaka med många minuters mellanrum ( klockade aldrig ) när jag börjar märka värkarna kommer och går börjar jag ju bli orolig. Avvaktar ändå trots enorm smärta som tillslut gjorde att jag började spy.

Ringer sen till bm som skickar mig till en läkare , vet inte vad jag tyckte om den läkaren men men . Det konstaterade att allt såg bra ut och jag var öppen 4 cm och de var ingen fara sa han ? De var fullt normalt . Jag hade normalt med fostervatten och de enda han kunde se var att Lill killen ligger å trycker väldigt långt ner. Han kunde dock inte svara om jag kommer föda tidigare eller inte ? Utan blev bara ordinerad att fortsätta vila och ta de lugnt . Värkarna har lugnat sig vilket är bra. Men känner mig väldigt tom och fundersam .

Vilken vecka är du i? Har du varit på förlossningen? Fyra cm öppet är inte bra om det är för tidigt, här stoppar de om du är före 34+0.
  • Trolltrio

Vi kommer bli kvar på BB åtminstone nåt dygn. Dels pga graviditetsdiabetes, dels pga jag äter ssri. (antidepressiva)

Syskonen ska såklart få komma, övriga får vi väl helt enkelt se. Beror på hur vi mår. Vi tar en sak i taget, man vet ju aldrig vad som händer.

• Trolltrio

Motion blir det inget av alls tyvärr. Foglossning och sammandragningar ställer till det alldeles. Vaggar fram med kryckor för att kunna röra mig alls.

Jag har samma storlek nu som innan, men var rejält överviktig redan före så det är inte så konstigt. Gått upp fyra kilo hittills. Magen är dock lika stor som när jag väntade tvillingar så den är rejäl. Och tung.

• Trolltrio

Mina är såpass stora att de klarar sig själva en stund, och kan gå till skolan själva. Barnvakt har vi en timme bort, så det känns lugnt. Det är väl på natten det skulle kännas jobbigt att lämna dem själva, men så fort ska det väl inte gå.

• Trolltrio

Stor mage... V33+2, sf mått 36. Var ska detta sluta?! fogarna bråkar och kryckorna är mina bästa vänner. Nattsömnen är inget vidare här heller, svårt att vända mig i sängen och kissar varannan timme. Tur det närmar sig slutet!

• Trolltrio

Dags för tillväxtultraljud idag. Spännande att se vad den beräknas väga. 34+2 idag, och sonen föddes 34+3 så det känns lite spännande nu faktiskt. Fast jag tror denna stannar ett tag till. Har dock haft några episoder med täta regelbundna sammandragningar.

• Trolltrio

Fick se lilla filuren försöka suga på tummen, hur sött som helst!

Alldeles lagom i storlek för veckan, skönt! Ca 2,6kg.

Idag är foglossningen grym, känns som jag går sönder i bäckenet. Troligen sista jobbdagen i morgon!

• Trolltrio
    LitenBlomma skrev 2017-08-31 18:42:29 följande:

Idag har jag haft mensvärk och Sd med 10-15 min emellan. Det märks att det är är slutet nu. Såhär har det lurats med de andra barnen också. När man tror att det är dax att åka in så slutar det...

Så hade jag förra veckan. Sd med 7-15 min mellan i flera timmar. Trodde nog det var dags, men icke.
  • Trolltrio

Mage v 35. Senaste sfmått v 33+ var 36, är väl ännu större nu. Galet.

Inget mer jobb för mig nu vilket känns välbehövligt. Nätterna är hemska, kissar varannan timme och fogarna värker. Fast jag är ändå tacksam! Så mycket lättare än förra gången.
  • Trolltrio
    erijon skrev 2017-09-03 16:59:41 följande:

Jag upplever min bebis "slö" eller seg ofta.. kanske trångt därinne bara. Ska till BM imorgon, vecka 37 då.

Jag liksom känner att han rör sig men det är mer svepande, sega/långsamma rörelser och förut var det liksom Duracell, dygnet runt. Typ. Lite skrämmande, men jag kan tänka mig att det blir trångt och jag känner ju mycket rörelser varje dag, så ändå är jag rätt lugn. Var på ultraljud förra veckan.. tror jag? Nej i vecka 35! Då var ju allt bra. Inga tecken på att något är dåligt alls.. men ska självfallet ta upp detta med BM imorgon.

Någon av er som känt på livmodertappen? Själva eller läkare/BM? Jag har känt själv (min aurora rekomebderadd mig, för att kunna känns efter själv samt hur den normalt ska kännas) men nu är den vad jag vill tro är framåtriktad, mjuk som bara den.. nästan liksom gelé-lik, och hålet som på bilder är som en knappnål (googla bild!) är stor som min pekfingerspets.. OCH den är så mjuk att hålet säkerligen går att göra två fingertoppar stort utan att ens tänja. Men jag vågar inte.

Googlat detta lite och får mest svar som att jag är öppen litegrann. Vilket inte är konstigt för veckan eller mig som omföderska.

Men hade häromdagen värkar på natten, kanske bara förvärkar som var starka och avtog. Sen under dagen, litegrann i ca 2 h som sen avtog. Igår under dagen och kvällen, massor så det liksom ilade mitt inne i snippan. Gjorde så sjukt ont. Började liksom värka/mola rätt smärtsamt i ljumskar också.. haft massor av allt detta idag! Är helt slut.

Känns som något är påväg ut. Så tungt nedåt, som ett tryck. Ofta värkande känsla långt ner i magen, värst när jag går. Kommer i intervaller...

använder trosskydd och upptäckte nyligen att det ser LITE lätt rosaaktigt ut..? Alltså lite flytningar som går åt det rosa hållet nu..? Har inte särskilt mycket eller vattniga ens.. men färgen gör mig lite, fundersam. Men jag kanske ser fel. Brukar inte se ut sådär.

Vecka 37 imorgon (36+0). Känner helt ärligt att bebis GÄRNA får komma.

Och ja, känner mig OFTA bajsnödig. Är lösare i magen än normalt. Kommer fler gånger om dagen än vad det brukar. MYCKET tyder op att kroppen förbereder ordentligt nu. Men det kanske lika gärna kan sätta igång om 3 veckor som inatt..? Vad vet jag. Vill bara ha svar. Vill veta om jag är öppen. Vill veta om det är värkar jag känner eller om jag luras av förvärkar bara. Och om, påverkar dem tappen? Så nervös och taggad på samma gång.

Jag vågar inte känna på tappen än. Vill absolut inte reta något före 37+0, denna bebis ska inte bli prematur!

Gjorde vul av tappen senast v 32+, då var den oförändrad i alla fall.

Andra graviditeten var jag öppen 4cm i minst en vecka utan att något hände. Blev igångsatt sedan, så kunde nog gått ett tag till.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017