Inlägg från: Trolltrio |Visa alla inlägg
  • Trolltrio

Gravid Bf Oktober 2017

Bebis hade gått från ruckbar till nästan rörlig, så den verkar inte redo än.

Sf-mått 38. Stor som ett hus. Bm var säker på att vi ses nästa gång om två veckor.

• Trolltrio

Grattis LitenBlomma! Underbart!

Här blir det inte bebis på länge. Aldrig varit så lugnt. Inget tryck neråt, inga förvärkar ingenting. Jag försökte känna efter livmodertappen,men lyckades inte nå den, antar det betyder att den ligger högt och bakåt. Även mannen försökte nå men kunde inte hitta den.

Jag har ofta känt på tappen förr, så jag är inte orutinerad heller, men nu gick det inte.

• Trolltrio
    Linnnn skrev 2017-09-20 07:26:36 följande:

Inatt när jag låg och vred mig började jag trots allt noja lite över bebis storlek. Får man aldrig göra tul om magen är stor, eller skulle det vara om den plötsligt växte mycket eller t ex vid diabetes? Hur tänker du Trolltrio som också har ett stort sf-mått? Mitt andra barn föddes på bf och vägde då 4,4 kg. Jag är inte så sugen på att gå över tiden och riskera att föda en bebis på närmare 5 kg...

Jag gjorde tul i v34, och ska göra ett nytt v38. Dock inte pga sfmått utan då jag har graviditetsdiabetes. Mina andra barn har varit små/ normala för tiden, så jag hoppas denna är lagom stor.
  • Trolltrio

Hur vet man om det är förvärkar eller äkta vara?? Vaknade halv tre, dvs för tre timmar sedan, men de har varken blivit värre eller bättre. Alvedon, dusch och vetekudde gör ingen skillnad. 5-8min mellan, och det gör ont. Står ut, men får flåsa på rejält.

• Trolltrio
    BFoktober2017 skrev 2017-09-25 05:40:47 följande:

Jag kan tyvärr inte hjälpa dig med det svaret. Men en bra fråga, kan ju vara bra att veta.

Men kan det inte vara så att förvärkar släpper, och äkta vara där blir det bara mer o mer.

Så va det för mig när jag åkte in med sonen. Då började det göra ont, men blev ju bara värre o värre o då åkte vi in.

Men va jobbigt, du har inte ringt in o frågat?

Vilken v är du i?

37+6. Har inte ringt. Inte väckt maken heller. Vankar runt här i min ensamhet, väntar på att huset ska vakna. Får väl ringa om det fortsätter.
  • Trolltrio
    Marrebj skrev 2017-09-25 06:25:08 följande:

När jag har förvärkar å så jag lärt mig är att förvärkar är ihållande , dom kommer inte och går . Och riktiga låter som du beskriver . Ring å rådfråga förlossningen tycker jag . Förvärkar ska också bli bättre av dusch eller alvedon osv . Å väck maken . Alltid bättre tycker jag med någon som finns där å kanske masserar när man har så ont . Håller tummarna :)

Tack! Det jag tycker är väl att det borde bli värre om det är på riktigt. Visst har det varit konstant hela natten, men borde väl bli tätare och ännu ondare?

Kopplat på tens nu, hoppas det har effekt.
  • Trolltrio

Flåsar på här med runt fem minuter mellan. Ont, men hanterbart med tens och vetekudde. Vet fortfarande inte vad jag ska tro, om det kommer stanna av eller om det fortsätter.

• Trolltrio

Den 25 kom vårt fjärde underverk efter en riktigt jobbig förlossning. Dryga 20 timmar tog det. Allt gick dock bra och vi mår bra nu om än lite manglade.

Vaknade av värkar halv tre på måndag. Åkte in på kontroll vid 15, blev kvar och vid 23 är han född. Drygt 3,7 kg, stor för att komma två veckor innan!

• Trolltrio
    Marrebj skrev 2017-09-28 16:30:41 följande:

Förresten , undrar om jag är ensam om att googla hur förlossning startade . Det står överallt att man ska veta när de är riktiga värkar å när de är dags ...

Du är verkligen inte ensam. Jag skrev här samma dag, trodde det var förvärkar. Det var det inte sa de på förlossningen när vi åkte in på kontroll.
  • Trolltrio

Jag har svullnat rejält efter varje förlossning. Vid snittet sa de åt mig att använda stödstrumpor dygnet runt i början. Denna gång gjorde jag det på eget bevåg, och nu börjar det släppa, kissar som en tok.

Svettas gör jag med än. Gjort efter varje barn. Framförallt på nätterna! Vaknar helt blöt. Tyvärr tar det ett bra tag innan hormoner stabiliserar sig så det lättar.

• Trolltrio
    Musetti skrev 2017-10-02 12:06:08 följande:

Ja, va kul! Snart så!

Fast min bebbe ligger fortfarande jättehögt så vi får se hur lång tid det tar innan jag kan ansluta mig :)

Min låg högt fram till föelossningsstart, så det behöver inte betyda nåt.
  • Trolltrio
    BFoktober2017 skrev 2017-10-09 18:08:02 följande:

Vad har ni köpt för bindor?

Köpte natracare förlossningsbindor från apotea till första dagarna. Mjuka och sköna.
  • Trolltrio
    Marrebj skrev 2017-10-09 19:23:17 följande:

Hujja .. här sitter man å räknar fosterrörelser ... varit extremt svaga puffar idag och nu när jag å sambon har börja räkna ha jag känt av 5 st på 30 minuter ... får eventuellt bli att ringa å rådfråga . Magen är spänd som en jag vet inte vad..

Klart du ska kolla upp!
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017