Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Gravid Bf Oktober 2017

Hoppar in här, plussade svagt i onsdags och starkare i lördags.

Testade med sticka sånt där billigt test så har inte riktigt tagit in att jag är gravid då jag inte litar på dom testen haha så har köpt ett cb nu som ska tas imorgon bitti istället.

Hur gamla är ni? Första Barnet?

Är 27år andra barnet första är 9månader :)

• becka1989

Jaha idag testade jag mig igen starkt positivt direkt jag la ner testet på bänken, skickade sms till mannen som undrade vad 2streck betydde haha sen fatta han att det stämde :)

• becka1989

Stickningar,kissnödig,molvärk och humörsvängningar juste frossa från och till. Typiska symptomer allt sålänge jag slipper kräkningar.

Mannen säger att det är en liten Milton haha snabb på namn. Med sonen sa han på engång Leo och det var en Leo och hans syrra väntade en pojke enligt Ul men mannen sa att det var en flicka och ut kom en flicka lite roligt om han har rätt nu oxå. Men jag vill helst ha en av varje då vi bara ska ha två barn men sålänge den är frisk och krya så är jag nöjd

• becka1989

Enda symtomen just nu är lite illamående när jag börjar bli hungrig, äter hela tiden haha och växtvärk hade lite ont i tuttarna inatt men annars inget, just nu känns det knappt som man är gravid känna lite konstigt att ha gått in i v 7 utan att kräkas och må jätte dåligt som med den förra då kräktes jag från första dag jag plussade till v 35 :/ men jag är glad om det bara är lite sånt

• becka1989
    sultanen skrev 2017-02-13 21:04:47 följande:

Om den visar 3+ är du nog minst i vecka 6, den aviserar från befruktning. Så du väntar nog en septemberbebis gissar jag :)

Jag är i vecka 7 och har bf 6 oktober så möjligtvis början på oktober eller slutet på september.
  • becka1989

Här är man i v 10 nu :) hade bm samtal igår fick lergigan Comp utskrivet idag av läkare mot illamåendet, är beräknad 5 oktober väldigt kul då min mamma och min systerdotter fyller 7oktober så hoppas vi inte på det datumet. Ska till en aura barnmorska och prata pga att förlossningen med sonen inte gick så bra blev kaos. Så ska få en igångsättning tid 1vecka över tiden ifall jag går över denna gången. Känns lite mindre stressigt nu. Har fått tid för rul den 5 maj :) så nu längtar vi :):):):):)

• becka1989

Här har man gått in i v 10 nu snart 11 symptomerna har spökat 1vecka nu ena dagen har jag alla känningar andra inga hatar när det är så. Bara 9veckor kvar till rul :) bara vänta

• becka1989

V 11 snart känns som tiden går sakta nu haha, har illamående lite då och då och är trött sover mellan 21-7 sen 13-15 när sonen sover middag skönt när man är mammaledig. Har halsbränna varje kväll när jag ska sova och äter fan hela tiden men har inget sug efter något blir mer illamående av att tänka på vissa maträtter istället haha.

Har hittills gått upp 3kg sen vecka 5 men med sonen gick jag ner 2kg innan jag gick upp just pga att jag spydde i 5eckor innan jag fick tabletter mot det.

Här blir det inget kub då det kostar massa och det görs inte i våran stad heller vilket är synd.

Har själv tvilling gener dock dog min bror i vecka 26 i magen så hoppas verkligen inte att det är tvillingar det kommer jag nog inte fixa med en son på 15månader haha

• becka1989

Jag mådde skit ifrån v 5-35 med sonen nu är jag inne på v 11 (10+3) och mått skit isortsätt varje dag från v 5 men känns som det blivit bättre och att det är mest av att man missar äta med några minuter sen när man ätit mår jag bra igen så tror mycket har med det att göra. Hoppas verkligen skit en går över snart iallafall :) vill vara normal inte känna mig sjuk ständigt. Tar gärna tröttheten istället för illamående och kräkningar.

Hoppas ni slipper illamående efter v 12 iallafall

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017