Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Gravid Bf Oktober 2017

Känner mig inte ett sig gravid längre :( har bara lite ont i brösten och magen är lite svullen är i vecka 17 redan men är så jäkla oroliga att den lilla inte lever :( min bm har inte någon tid förren den 8 maj för besök och jag har rul den 5 maj så det hjälpte inte så mycket heller och ingen privat tar emot för ul heller här i stan.

Suck så jobbigt att gå och tänka illa hela tiden. Här ju känt buffar men var 2veckor sen nu

• becka1989

Tycker min mage bara är degig den växer mer uppe än nere där bebisen ligger men jag har även gått väldigt ont i svanken så kan ju vara att livmodern ligger långt bak för hade inte det problemet med sonen. Kände en liten buff idag sen har det varit lugnt med allt utom att tittarna gör för jäkla ont nu sticks och bränns och kan knappt röra dom stackars sonen som alltid vill ligga på dom och sova middag så mamma får lida lite iallafall. Vad gör man inte för dom små. Nu är det inte många dagar kvar till Rul 10dagar vadå nedräckning

• becka1989
    Linnnn skrev 2017-04-27 21:04:01 följande:

Är nyfiken på om det är någon som kan hålla sig från att ta reda på könet vid rul?

Jag vill definitivt veta och skulle bli väldigt besviken om jag får en ssk som inte vill berätta. Inte för att könet spelar roll utan bara för att jag är sjukt nyfiken och vill veta så mycket som möjligt om liten därinne

Kollade inte med sonen och kommer inte göra det med denna heller :)
  • becka1989

Var på mitt rul i fredags blev tillbaka flyttad från v 19 (18+0) till v 17 (16+3) Vilket inte alls stämmer med varken mensen eller när vi plussade eller med äl testet.

Så ska tillbaka den 19de och göra ett nytt rul.

Men allt dom kunde kolla såg bra ut dock var lille inte så medgörlig utan låg mest och gömde sig bakom moderkakan ;) och la sig inte alls som vi ville.

Men många buffar har jag börjat känna vilket är skönt :)

Här iallafall livmodern långt bak mot ryggen och moderkakan i bakvägg så här väldigt ont i ryggen

• becka1989

Här har vi rul nr 2 på fredag :) längtar redan massor och hoppas på en frisk filur,

Ska till bm på torsdag för andra besöket får troligen lyssna på bebisen då oxå :) ska bli mysigt och intressant och se om sonen reagerar haha måste ju ha med honom sen ska han få sin 1års spruta samma dag på samma ställe så bara att stanna kvar

• becka1989

Hoppas och ber att all illamående och kräkningar nu är borta för alltid okej dom kommer komma under förlossning men vafan då vet man att det är sista gången haha

Nu har jag börjat bli kissnödig ofta och hungrig äter just nu mycket jordgubbar, vattenmelon och banan inge godis mer än chips med sonen var det oxå mycket frukt men godis oxå inge chips alls då ;)

Nu är det bara 3dagar kvar till Rul:)

Bebisen är som tokig i magen sparkar och rullar runt där inne hela dagarna så nu ser man lite lätt utanpå

Med sonen fick jag vänta till v 22 innan jag kände något hade moderkakan i framvägg då nu är den i bakvägg

• becka1989
    BFoktober2017 skrev 2017-05-20 21:59:24 följande:

Tycker alltid tiden gå så fort i maj/ juni. Har min syster student och har inte ens kollat på studentpresent. Men jag vet på ett ungefär vad jag ska kika på.

Kläder till student/skolavslutning är klart, bara skor kvar. Tom med jag har nog något som jag kan ta på mig :)

Men herregud vad allt växer. Min bikini får jag lägga undan iår, trosorna lämnade fina märken i sidan o överdelen passar knappt längre.. tom min säger att dom är stora.

Fick en mina vita jeans från hm igår, så sköna och snygga.. har nog aldrig haft ett par vita jeans innan.. men riktigt nöjd, kändes fräscht.

Är med väldigt sugen på att köpa vagn, men ska åka och kolla om 2 veckor så att jag vet vad jag vill ha.

Har köpt ytterligare en sak till bebis, har inte fått hem den än. Men kunde inte låta bli

Den är super söt men stinker så du får vädra den ute ett par dagar, jag fick aldrig bort doften så den hamnade hos en kompis hund istället haha
  • becka1989

Vi blev flyttade från 6 okt till 19okt sen gjorde dom ett tul då blev vi flyttade till 13 oktober men ska gå göra ett till tul senare mellan vecka 28-32 för att kolla så han växer och får ordentligt med näring :) sonen var nämligen liten enligt min bm 2860g i v 41+5 så vi får se vad som händer senare

• becka1989

På torsdag ska vi till bm igen :) v 23 här ska mäta och lyssna på bebis, kolla blodtryck m.m. som vanligt har ju haft på gränsen till högt blodtryck tyvärr men finns i familjen så är inte förvånad.

Hur är det med alla nu då?? Börjar det gå framåt och kännas mer verkligt för er

• becka1989

Någon som har fått Ondansetron bluefish mot illamående???? Mitt har kommit tillbaka igen och nu har jag fått dom utskrivet....

• becka1989
    Linnnn skrev 2017-06-19 19:03:47 följande:

Aldrig hört talas om. Funkar de?

Jo funka när jag har haft extrema illamående och nästan spyr, här tagit en tablett hittills bara. Men vill inte ta flera av dom heller då dom inte är speciellt billiga 630kr för 10tabletter ;) men dom är med i högkostnadsskyddet så man är uppe i det ganska snabbt ifall man äter dom dagligen tyvärr.
  • becka1989
    Linnnn skrev 2017-06-21 13:01:50 följande:

Nej, det var verkligen inget fyndpris! Hoppas du inte behöver för många. Har de mindre biverkningar än andra illamåendetabletter?

Enda vanliga biverkningen är huvudvärk så det är väl okej har inte fått det som tur är bara :)
  • becka1989

V 31 :)

Väntar en pojke till. Har inget bestämt namn men varit inne på, Noel,Milton,Melvin
  • becka1989

V 32 idag :) känner att hela kroppen börjar tycka att det är tungt nu, har ont i ryggen,benen,förvärkar.

Var på tillväxtultraljud i onsdags lillebror var -6% vägde omkring 1522g skulle väga omkring 1629g då

Så är inte så tillväxthämad men ska göra ett till den 22 september för att kolla så allt ser bra ut :)

• becka1989
    Linnnn skrev 2017-08-13 07:52:11 följande:

Det låter ju som att vikten är perfekt då! 6 % känns som att det kan vara naturlig variation/inom feltoleransen för vad man kan mäta. Skönt att få komma dit igen ändå.

Jätte skönt att få kolla igen, mesta är för att dom vill hålla koll på flödet i navelsträngen och moderkakan,

Sonen vägde bara 2860g och låg under understa kurvan när han föddes så dom tror det kan ha varit något med näringen som blivit galet i slutet.
  • becka1989

Äntligen har våran pojke kommit, den 20 oktober 4dagar över tiden föddes han.

Hade värkar från 8 på morgonen åkte in med 1min mellan värkarna kl 14 och var öppen 9cm kanten på livmodersmunnen var svullen så det stängde igen den sista cm. Slutade med att bm fick hålla undan kanten och en överläkare tröck på magen (överläkaren var där då hjärtljuden dippade till 60 när vattnet gick)

Ut kom en frisk pojke med navelsträngen 2varv runt halsen. Han vägde 3962gram och var 54cm lång. 1kg mer än storebror höll på att dö av chock när vi fick veta vikten haha

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017