Inlägg från: becka1989 |Visa alla inlägg
  • becka1989

Gravid Bf Oktober 2017

V 13 här (12+3) äntligen över den värsta perioden , har hittills mått dåligt och spytt varje dag fram till i lördags sen har det avtagit (peppar peppar) vet exakt hur jobbigt det är att gå och må dåligt och spy gjorde det i 30v med första barnet :/ vill inte göra om det. Så hoppas hoppas hoppas det slutat nu skulle göra allt för det.

Är svårt att vara en människa när man mår dåligt oxå speciellt när man ska försöka ta hand om sonen som är 11månader bara haha

Längtar så mycket till mitt rul i maj

• becka1989
    Ejin skrev 2017-04-12 11:58:13 följande:

Nu har jag mått illa konstant i tre månader snart.. är i v 14 o har mått kass sen den dagen jag testade positivt... de känns som de aldrig går över... orkar inte att gå runt Som en spyfärdig zombie mer nu alltså... är så frustrerad o trött o less på precis allt just nu... dessutom har jag åkt på spysjukan två gånger under samma period, senast i måndags.... känns verkligen som graviditeten från helvetet detta... inte en minut har jag mått bra under hela tiden o snart är man ju halvvägs nästan... går i ide nu o 6 månader framåt snart ....

Åh fy förstår verkligen hur det är, var likadant när jag väntade sonen. Nu har jag iallafall några dåliga dagar bara spydde innan dom 8 första veckorna sen blev det någon dag då och då är fortfarande så och är i v 15 (16 på fredag) men måste äta typ varannan/var tredje timme för att inte må dåligt vilket är ganska jobbigt sen kan jag knappt åka bil utan att bli jätte åksjuk.

Hoppas ditt får över snart det brukar göra det när man går in i andra trimestern om inte annat bli bättre. Med sonen mådde jag dåligt länge hade 2månader i mitten jag mådde bra resten var sängliggande sjukskriven:(
  • becka1989

Vilken vecka har alla kommit till?? Själv är jag i v 15 (14+5) mår fortfarande skit från och till men det är bättre. Nu längtar vi till Rul den 5 maj bara 22dagar kvar :)

• becka1989

Jaha då var man i v16 mått hyfsat bra denna vecka, lite huvudvärk och yr ibland men det är väl dags för järntabletter snart så är nog därför.

Varit och firat påsk hos mannens släkt slutade med att vi åkte hem och mannen ligger och spyr och är skit dålig :/ suck

• becka1989
    Ejin skrev 2017-04-15 19:27:57 följande:

Efter mitt totala breakdown igår så körde jag en ny metod idag... äta konstant hela tiden allt jag kommer över ( till skillnad från igår då jag knappt fick i mej nått) så nu har jag ätit påskmat, fika, godis, chips, popcorn o allt möjligt onyttigt och peppa peppar... kl är 1930 o jag mår hyfsat... de negativa är att min mage är uppblåst som en ballong istället,... men just nu känns uppblåst bättre än spyfärdig iaf... att slipp båda verkar totalt omöjligt....

Åh men då hoppas jag det håller sig:)

Var det enda som funkade på mig in någon vecka var att äta hela tiden, nu kan jag inte gå mer en 2timmar i mellan målen då mår jag illa och resten av dagen är förstörd. Här du provat att äta varannan timme tidigare? Typ en frukt eller så
  • becka1989

V 17 här känns som allt bara är jobbigt just nu, sonen är i någon fas så han är super gnällig hela tiden plus tänder på G :/ sjukt jobbigt. Trotsar gör han med slåss, rivs och bits vet inte hur man ska handskas med det heller han förstår ju inte att han gör fel och nej har han ingen förståelse för. Vi blir arg och han skrattar bara . Han är bara 1år kommer bli tufft när lillebror/lillsyrran kommer

• becka1989
    Linnnn skrev 2017-04-22 16:43:07 följande:

Hur gammal blir brorsan när det är dags för syskon? Jag har två år mellan mina stora, men tyckte att största omställningen var att få första barnet. Med andra gick det mer av bara farten och storasyster blev en idol tidigt så jag behövde inte göra så mycket för att roa tvåan - hon var glad bara hon fick titta på syrran Men självklart blir det mer att göra med två små samtidigt. Och ännu mindre sömn.

Han kommer var 17månader ;) så inte så gammal. Jo får hoppas det blir enklare han älskar alla barn men blir lite avis när jag eller pappa håller i hans lilla kusin som är 6månader yngre än honom :P men han vill gärna klappa och kramas och pussas så jag hoppas det kommer gå bra :)
  • becka1989

Vi har en britax smile:) super nöjda med den men nu måste vi köpa syskonvagn istället så mannen tycker vi ska sälja smilen men det tycker inte jag haha man kan ju ha två vagnar. Sen tänkte vi köpa ett babyskydd som passar på den då kan vi ha med chassit när vi ska handla så slipper babyskyddet ta upp hela kundvagnen

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017