• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Linnnn

Det är nog på gång ändå nu Marrebj. Tyvärr kan ju latensfasen vara ganska lång och smärtsam. Försök att vila och sova så mycket du kan mellan värkarna så får du ringa förlossningen igen om en stund. Under min första förlossning hade jag inte tre värkar på 10 min förrän alldeles på slutet, så det är säkert att de kommer så tätt trots att det är på riktigt.

• Linnnn

Efter några nätter då jag sovit lite bättre och sluppit nattliga toabesök (ytterligare bevis på att bebis inte sjunkit ner?) ligger jag nu vaken. Cyklade ganska långt igår och mina ljumskar känns nu inte roliga. Få se om barnen får ta sig själva till skolan idag eller om det blir bättre när jag rör på mig.

Hade inga eftervärkar med barn nr 2, men det kanske är dags nu... Ska försöka komma ihåg att packa stödstrumpor också. Har tre par som är hela så förhoppningsvis är något par rent när det är dags att åka in...

• Linnnn

[quote=78107229][quote-nick]Linnnn skrev 2017-10-17 04:53:10 följande:[/quote-nick så det är säkert att de kommer så tätt trots att det är på riktigt.[/quote]

Menar förstås att det inte är säkert att de kommer så tätt! Första fl väntade vi på tre på tio minuter, men det hände inte. När det väl hände så kom krystimpulserna strax efter och vi fick åka ambulans...

• Marrebj
    Linnnn skrev 2017-10-17 04:53:10 följande:

Det är nog på gång ändå nu Marrebj. Tyvärr kan ju latensfasen vara ganska lång och smärtsam. Försök att vila och sova så mycket du kan mellan värkarna så får du ringa förlossningen igen om en stund. Under min första förlossning hade jag inte tre värkar på 10 min förrän alldeles på slutet, så det är säkert att de kommer så tätt trots att det är på riktigt.

Finns de något man kan göra ?.. å hur länge kan de pågå ? Låg precis å tänkte att snart får dom undersöka vad som är fel .. hade en skön stund som varade 30 minuter med absolut ingen smärta så tänkte nu är de över , men nä de kom tillbaka igen å så avtar de ..

Känns som jag lurat hem mannen , men ändå skönt ha honom hemma ..
  • Göteburgare

Nu valde värkarna att sätta igång. Börjar sådär lite smått på 40 sekunder med ca 4 minuters mellanrum. Önskar att dom satte igång med 30 minuters mellanrum så jag kunde få lite sömn. Blä!

• Marrebj
    Göteburgare skrev 2017-10-17 06:05:53 följande:

Nu valde värkarna att sätta igång. Börjar sådär lite smått på 40 sekunder med ca 4 minuters mellanrum. Önskar att dom satte igång med 30 minuters mellanrum så jag kunde få lite sömn. Blä!

4 minuter så får du väl åka in ?
  • LitenBlomma
    Göteburgare skrev 2017-10-17 06:05:53 följande:

Lycka till!!
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • LitenBlomma
    Marrebj skrev 2017-10-17 05:36:31 följande:

Finns de något man kan göra ?.. å hur länge kan de pågå ? Låg precis å tänkte att snart får dom undersöka vad som är fel .. hade en skön stund som varade 30 minuter med absolut ingen smärta så tänkte nu är de över , men nä de kom tillbaka igen å så avtar de ..

Känns som jag lurat hem mannen , men ändå skönt ha honom hemma ..

Det är klart att du ska ha sällskap i detta, han är ditt stöd och behövs. Ring in och be om en sovdos, säg att du är helt slut. Stå på dig.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
  • Linnnn
    LitenBlomma skrev 2017-10-17 06:44:37 följande:

Det är klart att du ska ha sällskap i detta, han är ditt stöd och behövs. Ring in och be om en sovdos, säg att du är helt slut. Stå på dig.

Kan bara instämma! Du behöver vila, äta och dricka för att orka och det är svårt om man har för ont. Försök att se det som bra att värkarna fortsätter - bästa tecknet att det är på gång.
  • Lillafindus

Håller på att bli tokig här hemma.
    4 dagar över tiden (jag vet det är inte många dagar) men jag har liksom ställt in mig på att inte gå över mer än vad jag gjorde med 1an (gick över 4 dagar)..
    Men nu är jag här och varenda sekund känns som en hel ny graviditet.
    Har sammandragningar hela tiden, spelar ingen roll om jag vilar eller är igång. Endel känns lite men andra ingenting.
    De som känns är väl ungefär som mensvärk och det trycker hur mycket som helst neråt.
    Men det händer ingenting, håller på att gå i taket här hemma!!

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017