• Cupcake1

Gravid Bf Oktober 2017

Plussade den 25/1 med beräknad Bf i början av oktober.
    Nu sitter man ju och läser om allt som kan hända de första veckorna. Är rädd för att få missfall eller andra komplikationer :( 
    Så jag tänkte att vi kanske kunde dela med oss här inne om våra tankar och kanske stötta varandra lite :) Gravid 

• Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017
  • Linnnn
    Lillafindus skrev 2017-10-17 14:14:45 följande:

Håller på att bli tokig här hemma.

4 dagar över tiden (jag vet det är inte många dagar) men jag har liksom ställt in mig på att inte gå över mer än vad jag gjorde med 1an (gick över 4 dagar)..

Men nu är jag här och varenda sekund känns som en hel ny graviditet.

Har sammandragningar hela tiden, spelar ingen roll om jag vilar eller är igång. Endel känns lite men andra ingenting.

De som känns är väl ungefär som mensvärk och det trycker hur mycket som helst neråt.

Men det händer ingenting, håller på att gå i taket här hemma!!

När varje dag känns oändlig är 4 dagar ganska mycket. Inte blir det lättare om du har sammandragningar hela tiden heller. Håller tummarna för att det sätter igång!
  • Linnnn

Men din stackare! Hur länge ska du behöva stå ut Marrebj? Du kanske kan prova att ringa din bm imorgon om hon skulle kunna vara bättre?

• Lillafindus
    Linnnn skrev 2017-10-17 20:18:00 följande:
    När varje dag känns oändlig är 4 dagar ganska mycket. Inte blir det lättare om du har sammandragningar hela tiden heller. Håller tummarna för att det sätter igång!
    Ne, det är aningen frustrerande ????..
    tack så mycket!
  • Marrebj

En undran , nån som vet om de är farligt för barnet , de är så här ursäkta ... men antingen så spyr jag eller så rinner maten igenom åt andra hållet ... så fort jag äter .. de jag inte spyr kommer bara några timmar efter ut som vätska . Värkarna har ju tyvärr inte tilltagit utan kommit å gott under kvällen ... ska ställa mig i värmande dusch . Är inte som att jag är magsjuk , varken feber eller något och ingen annan i min omgivning mår dåligt .

• Lillafindus
    Marrebj skrev 2017-10-17 21:46:49 följande:

En undran , nån som vet om de är farligt för barnet , de är så här ursäkta ... men antingen så spyr jag eller så rinner maten igenom åt andra hållet ... så fort jag äter .. de jag inte spyr kommer bara några timmar efter ut som vätska . Värkarna har ju tyvärr inte tilltagit utan kommit å gott under kvällen ... ska ställa mig i värmande dusch . Är inte som att jag är magsjuk , varken feber eller något och ingen annan i min omgivning mår dåligt .

Jag tror inte att det är någon fara för bebisen, du har ju en massa "extra resurser" till den i din kropp.
    I början av en graviditet så är det ju många som knappt inte får behålla något i flera flera veckor.
    Däremot är det ju bra om du får i dig något, så du kan samla energi till förlossningen, så allt du kan få i dig och behålla iallafall några timmar gör ju nytta!
    Kämpa på.
  • Musetti

Nu är Ilse här! Född kl 00:16, massa hår och alldeles alldeles ljuvlig :)

2,8 kg, 48,5 cm. Det blev ganska dramatiskt på slutet men alla mår bra. Längre redogörelse kommer!

• Marrebj
    Musetti skrev 2017-10-18 02:06:29 följande:

2,8 kg, 48,5 cm. Det blev ganska dramatiskt på slutet men alla mår bra. Längre redogörelse kommer!

Grattis !!:)
  • Linnnn

Åh vad härligt Musetti! Stort grattis! Så det blev 16 min efter beräknat datum

• Linnnn
    Lillafindus skrev 2017-10-17 23:08:42 följande:

Jag tror inte att det är någon fara för bebisen, du har ju en massa "extra resurser" till den i din kropp.

I början av en graviditet så är det ju många som knappt inte får behålla något i flera flera veckor.

Däremot är det ju bra om du får i dig något, så du kan samla energi till förlossningen, så allt du kan få i dig och behålla iallafall några timmar gör ju nytta!

Kämpa på.

Ja, jag har ju erfarenhet av att kräkas i början... Vet att en av läkarna sa att bara jag får behålla maten en stund, typ 30 min, så hinner kroppen ta upp en del energi. Jag tror inte heller att det är någon fara för bebisen, det är du som får det väldigt jobbigt.
  • LitenBlomma
    Musetti skrev 2017-10-18 02:06:29 följande:

Stort grattis till er!! Och vilket fint namn!
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13 pojke-17
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017