Gravid Bf Oktober 2017
Dags för kub idag. Är väldigt orolig då vi fick 1:2 vid vårt första barn. (Visade sig vara friskt) men har alltså väldigt dålig erfarenhet från detta.
Du kan väl skriva och berätta hur det gick, om du vill alltså :)
Dags för kub idag. Är väldigt orolig då vi fick 1:2 vid vårt första barn. (Visade sig vara friskt) men har alltså väldigt dålig erfarenhet från detta.
Tack!! Det gick bra. Lågrisk med 1:20000 och 1:16000 . Såå oroligt skönt efter så mycket oro :)
Måste fråga. Är det någon mer som känner sig sjuk? Alltså som att man har ett virus eller influensa med värk i kroppen och slemmig hals (konstig smak i munnen).
Det känns som att jag har feber men har det inte. Fryser emellanåt och känner mig riktigt kass.
Jag är i vecka 12 (11+4).
Har haft det så här i två veckor nu och har varit på Vc och tagit halsodling som inte visade något.
Antar att det kanske kan va svårare att bli av med infektioner när man är gravid pga sänkt immunförsvar, så det är kanske ett litet virus som inte vill ge sig..
Men tänkte att det kanske också kan vara ett graviditetssymptom..?
Usch, fick just samtal ifrån barnmorskan, har tydligen underfunktion på sköldkörteln så nu ska jag sättas på medicin. Eftersom jag är dum (!!) Och googlar på detta så har jag ju nu fått upp x antal sidor där det står att barnet pga detta kommer bli missbildat plus fosterdöd...... nån som har samma problem eller vet någonting om det som kanske kan lugna mig lite? Har första ultraljudet imorgon och är i dagsläget rent ut sagt panikslagen.
Tack för dina peppade ord, de hjälpte mig! :) hur går det för dig?
Haha jag förstår precis vad du menar.. ;)
Ja det där med fler krämpor känner jag igen.. man känner sig bra gnällig ibland. Varit i London ett par dagar och yrseln jag fick där. Knappt kunnat röra mig på morgnarna. Men idag har den varit under kontroll så jag hoppas den ger med sig. ;)
Men eller hur, visst tänker man att man inbillar sig ibland? Ser fram emot att man börjar känna lite livstecken där inne. Barnmorskan sa dock att moderkakan ligger i framkant så jag är beredd på att få vänta ett tag till. Mysigt att det börjar synas på dig! :) Jag tycker att det syns ibland, mest på kvällarna. Klarar dock inte av att ha mina jeans längre, tacka vet jag leggins å tunikor!
Gick det bra för er å berätta för alla? :) BF är 19 oktober här. :) har berättat för de flesta i släkten, jag ska ta det med chefen nästa vecka å sen är väl tanken att vi gör det offentligt på Facebook. ???? när har ni Bf?
FiaW: Jag tänker också köra på att det är mysigt med gravidkläder! Efter min första graviditet klämde jag mig ner i mina vanliga brallor efter 6 v och ville absolut inte ha några gravidbyxor. Andra gången fattade jag inte alls varför jag skulle stressa med det när mina gravidjeans var så oändligt mycket skönare och vet att jag hade favoritbyxorna flera månader efter förlossningen Den här gången kommer det nog tyvärr ta mycket längre tid att bli av med magen också, så vi får se om jag någonsin återgår till vanliga byxor...
Någon mer som mår så bra och inte känner av alls att ni är gravida? Jag har mage som syns och har gjort det länge. Men känner ingenting annat. Har varit på ultraljud i v 13 och är nu i v 17. Känns lite läskigt?
Tack! Kändes bättre än jag trodde även om det inte blev mycket gjort idag. Alla verkade också ha förväntat sig att jag skulle ha varit ett vandrande skett... Även om jag gick ner 6-7 kg i början är jag tillbaka på startvikt (som innan jag blev gravid) nu och dessutom har jag en ganska stor mage så jag ser ju inte direkt svältfödd ut trots dagliga kräkningar i 6 v...
Glömmer hela tiden att brio numera heter britax... Men bra att höra att ni gillade vagnen. Eftersom det blir höst/vinter när liggdelen ska användas vill jag gärna ha en stor som passar länge. Båda mina barn har vägt nästan 4,5 kg vid födsel och nr 2 var dessutom 55 cm lång och dessutom ökade de väldigt snabbt i vikt de första månaderna.
Ser att det är fler än jag som oroar sig för att man känner för lite och för att den lill* inte ska leva längre.
Ni som inte är lika oroliga för detta, hur tänker ni för att hålla er lugna? "Förutsätter" ni att allt ska gå bra, funderar ni inte så mycket över det eller har ni nåt annat knep?
Tar tacksamt emot era bästa tips :)