Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

Jag går runt i stödstrumpor och klänning på jobbet. Stödstrumpor och bikini på campingen. Fruktansvärt snyggt.

Imorgonkväll går jag på semester i 5 veckor, känns underbart!!

pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-07-08 21:57:11 följande:

Hur sover ni på nätterna?

Jag måste ligga på sidan med en kudde under magen och en mellan knäna och varje gång jag ska byta sida vaknar jag och måste flytta med kuddarna Någon som köpt en sån där stor "gravidkudde"?

Jag har redan börjat sova illa. Vaknar varje gång jag byter sida och det gör även bebisen. Kissar flera ggr per natt. Det positiva är att man vänjer sig sakta vid vakennätterna
  • LitenBlomma
    FiaW skrev 2017-07-10 21:24:52 följande:

Vilka fina magar! :)

Jag sover inte heller så bra, vaknar av att jag får värk i höfterna och när jag vänder mig eller går upp och kissar (ca 2ggr per natt) vaknar lillen också ;) Försöker med kudde under mage och rumpa och det hjälper lite grann.

Sen har BM skrämt upp mig ang. att sova på rygg, vilket jag älskar att göra, så jag vaknar när jag vänder mig till rygg också.. hon sa att bäbis inte mår bra av det

Kan vi inte göra en sammanställning av vilket län man kommer ifrån och vilket BF-datum man har, hade varit kul att se

Är det nån som vet om man kan lägga det som ett fast inlägg på nåt sätt, så man alltid kan hitta det?

Det stämmer, du bör inte ligga på rygg pga vena-cava syndrom. Du och barnet får mindre syre, du kan bli yr och illamående. Ligg i framstupa s.l istället.

Jag tror att den som gjorde ts kan lägga in det när listan är klar.

Kalmar län här, bf 2 oktober
  • LitenBlomma

Musetti: Men vi alla olika och lika fina

Jag kan bara jämföra med mina andra fem graviditeter och är minst denna gången. Barnet är dessutom lugnt och jag glömmer ofta att jag är gravid.

• LitenBlomma
    Musetti skrev 2017-07-11 15:53:17 följande:

Sa sant, tack LitenBlomma! Och hela jag ar ganska liten. Men ALLA sager saker som "ïnte kan val du vara sa langt gangen..." Suck.

Men hon ar en vilding sa det ar ingen tvekan om vad som ar pa gang iaf, magen ser ut som ett stormigt hav ibland 

Bu för kommentarer som...du kan inte mena att du ska gå med DEN DÄR enda till oktober?! Dumma kommentarer får dumma svar tillbaka, man ska inte reta upp en gravid
  • LitenBlomma

BF lista

Litenblomma - Kalmar län här - Bf 2 Oktober

Solglimt - Södermanlands län - Bf 11 Oktober

Glad81 - Västra Götalands län - Bf 12 Oktober

FiaW - Skåne län - Bf 16 Oktober

Musetti - Paris, bf 17 alt 24 Oktober

Euphoria85 - Skåne län - Bf 17 Oktober

BFoktober2017 - Kalmar län - Bf 25 Oktober

Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017