Inlägg från: LitenBlomma |Visa alla inlägg
  • LitenBlomma

Gravid Bf Oktober 2017

Linnnn skrev 2017-07-12 23:00:27 följande:

Ett av de stora plussen med att vara gravid är definitivt att slippa mens. Särskilt nu på sommaren då det blir en massa bad och resor. Försöker vara extra tacksam för det nu när mina revben ömmar

Bästa!

Jag har dessutom ingen mens så länge jag ammar någorlunda ofta. Har för mig att den kom igång när sista var ung 1.5 år. Han tog bara en snutt då och då till 2.5 år.
    pojke-02 flicka-08 flicka-09 flicka-11 pojke-13
  • LitenBlomma

Jag jobbar på fritids, även lite i skolan, 80 procent och pluggar 50 procent. Har tänkt att jobba tills värkarna startar och fortsätta att plugga under föräldraledigheten.

Känner mig fortfarande hyffsat smidig och renoverar huset för fullt. Jag har redan fått onda förvärkar men aldrig fött prematurt så troligtvis bara biverkning av att vänta nr 6.

• LitenBlomma

Välkommen v30! Bm besök på fredag.

Hur mår ni andra? Jag har fått halsbränna och illamående, känner mig inte sugen på varm mat.
  • LitenBlomma
    Swinka skrev 2017-07-17 17:01:22 följande:

Ny vecka igen då! V.27 redan, går så fort nu!

På måndag börjar jag nytt jobb. Jobbar på förskola och nu startar vi upp en helt ny en vilket kommer kräva en del, men som tur är anställdes jag " trots graviditet" så det är ingen hemlighet och de får.ha överseende med lite krämpor.

Måste fråga, foglossning... det känns som atr någon har tagit en hammare och slagit sönder blygdbenet på mig varje morgon eller om jag ska vända på mig i sängen det liksom hugger till där när jag anstränger buken typ. Är det alltså detta som är foglossning?

Inatt vaknade jag och uppräckte jag i princip helt och hållet sov på magen! Det kan ju knappast vara bra för.bebisen eller?

Hoppas ni har det fint i sommarvädret @->--

Jag tror tyvärr att det är foglossning. Du känner inte av fogarna bak i svanken? Tror inte att det är någon fara att sova på mage, bebisen är skyddad men kan knorra runt lite för att hitta ett bra läge.
  • LitenBlomma

Mellan varje barn glömmer man hur små de är. Jag har handlat lite då och då sen kub. Syskonen tycker att det är spännande att titta i lådan. De flesta stora saker har vi kvar och vagnen köptes ny till sista så det är mest kläder som behövs. Har ni andra börjat köpa nåt?
  • LitenBlomma
    Trolltrio skrev 2017-07-20 00:01:14 följande:

Vagn och babyskydd har vi köpt. Kläder har jag en del sparat, så det räcker nog i början. Spjälsäng tror jag vi har kvar, inte kollat eftersom vi ska ha släktens vagga först. Skötbord har vi inget än. Inte plats för det heller egentligen...

Har tvättat upp kläderna och fixat, eftersom tidigare graviditeterna har slutat (och börjat) med komplikationer och prematurförlossning. Vill hinna boa själv ????

Hur tidigt har du fött innan?
  • LitenBlomma
    Trolltrio skrev 2017-07-20 11:30:57 följande:

Inte så farligt tidigt, stoppade förlossningen i v32, födde i v34 med första. Andra stoppad i V24, 28 och födde sen 38.

Vad skönt att de har lyckats stoppa dina förlossningar. Har du känt av något i denna graviditet?

Jag blev stoppad i v25 med första och gick sen till Bf. Sjukskriven från v20 med andra med hotande förtidsbörd, vilade mig till Bf. Sen har de andra gått bra.
  • LitenBlomma
    Euphoria85 skrev 2017-07-21 13:35:09 följande:

Är lite orolig att min slemmmis börjat släppa.

Tur det är helg nu om nån timme!

Det låter inte bra.

Slå en signal till din bm eller förlossningen.

Igår vände sig bebisen sig nedåt och jag tror att en nerv hamnade lite i kläm. Fick ett sånt tryck nedåt och mensvärk. Var hos Bm idag. Alla värden bra och vikten plus 1kg. Sfmått 27, lite under kurvan.
  • LitenBlomma
    Linnnn skrev 2017-07-21 22:03:45 följande:

Jag tror jag skulle ha svårt att veta... Har aldrig sett till den där... Har du andra symtom på att något är på g?

Tänk dig att du går på toa och så är det som att någon har knäckt ett rått ägg i snippan. Du torkar o torkar och det verkar aldrig sluta rinna ut äggvita.
Svar på tråden Gravid Bf Oktober 2017