Upprepade missfall med lyckligt slut
Idag behöver jag få höra goda historier och hur isåfall resan var.
Så ni som haft upprepade missfall men sen ändå fått ert barn. Berätta!
Idag behöver jag få höra goda historier och hur isåfall resan var.
Så ni som haft upprepade missfall men sen ändå fått ert barn. Berätta!
Hade 4 mf/ma i rad.
Fick tipset om en kur på zink + magnesium för både mej och maken. Sen har vi bara fått levande barn.
Man kan ta kuren receptfritt, har skrivit om den flera gånger förut och sett andra som skrivit samma sak. Sök lite på familjeliv....
Lycka till!
Hade 4 mf/ma i rad.
Fick tipset om en kur på zink + magnesium för både mej och maken. Sen har vi bara fått levande barn.
Man kan ta kuren receptfritt, har skrivit om den flera gånger förut och sett andra som skrivit samma sak. Sök lite på familjeliv....
Lycka till!
4-5 missfall och sen bebis! Tror helt det berodde på att jag ökade dosen Prednisolon från 5 till 10 mg per dag och fortsatte till UL. Dock med minskad dos efter v.13. Tog Trombyl också, men tog Fragmin 2 andra graviditeter osm blev m.f så tror inte det påverkade.
4-5 missfall och sen bebis! Tror helt det berodde på att jag ökade dosen Prednisolon från 5 till 10 mg per dag och fortsatte till UL. Dock med minskad dos efter v.13. Tog Trombyl också, men tog Fragmin 2 andra graviditeter osm blev m.f så tror inte det påverkade.
Två missfall sen blev det en lyckad graviditet. Tog tre år. Ingen behandling. Sökt inte för det men borde kanske. Men det blir missfall ibland tyvärr, utan orsak. Jättevanligt. Men tufft är det ändå. Men det lönar sig att kämpa!
Har en vän som har haft många missfall, men har ändå 4 glada och friska pojkar.
Två missfall innan första barnet, en son som kom 05. Barn nummer två kom 09. Nu är jag gravid i v.28 med tredje barnet efter att ha gått igenom två jobbiga missfall till. Jag blir väldigt lätt gravid, och tror att det är så att min kropp befruktar vilket crappy ägg som helst med vilket måndagsexemplar av spermie som råkat finnas tillgänglig. Vi utreddes efter våra första två mf men inga fel hittades. Min gynläkare sa att 60% av alla graviditeter blir mf, många av dem så tidiga att kvinnan inte ens fattat att hon var gravid.
Lycka till!
Första MA i vecka 17.
Andra MA i vecka 12.
Min läkare satte mig på utredning men ingen otsak hittades.
Tredje graviditeten började jag med trombyl från dagen jag plussade. Blev en fullmånen graviditet. Likaså fjärde graviditeten :)
Stor kram