• daisy80

IVF2 start april -17

Hej alla systrar därute. Jag kommer starta IVF-försök nr 2 om ca en månad. Gjorde en misslyckad IVF i maj -16 och fick inget till frysen. Har försökt själva sedan dess och även med alternativa metoder. Någon mer i liknande sits som vill hänga på här? 

• Svar på tråden IVF2 start april -17
  • daisy80
    Liten76 skrev 2017-03-22 23:08:50 följande:

Hej!

Jag hänger gärna på! ????

Vi har precis startat IVF nr 2 i privat regi (syskonförsök) Är på spraydag 11 med Synarela. Äggplock blir förmodligen i mitten av april.

Jag är 40 år och bor i Sthlm. Vi fick en dotter på första IVF-försöket via landstinget i Uppsala 2014. Fick 5 ägg till frysen, tre klarade ej upptining och två blev bara trecelliga men insatta. Dock inget pluss. Nu har vi köpt tre försök och håller tummarna för syskon!

Spännande! lycka till :) 
  • daisy80
    ivfbullen skrev 2017-03-22 22:47:11 följande:

Vi var på ultraljud igår och vi hade 15 stora ägg och massa små så ja, är typ överstimulerad. De vill ändå behålla dosen (300 Menopur och 100 Gonal-F)...

Idag har jag mått skit och imorgon ska jag ringa kliniken för nu känns det i äggstockarna när jag går :/
    Har tid för ny ultraljud på fredag men ska försöka komma in imorgon för kontroll...

Jaså fick du behålla dosen trots det? Ja de vet väl bäst hur man ska göra.. Om äggblåsorna var stora borde det väl vara dags för äggplock snart? Fick du göra nåt ultraljud idag? 
    Jag har också ultraljud imorgon, för mig var det tvärtom, de tyckte att det var lite för få äggblåsor, så doktorn pratade om att det kanske var bäst att avbryta.. usch det var inte roligt att höra. Men jag håller fortfarande tummarna för att det ser bättre ut imorgon och att det blir äggplock på måndag för min del. 
  • ivfbullen
    daisy80 skrev 2017-03-23 17:01:14 följande:
    Jaså fick du behålla dosen trots det? Ja de vet väl bäst hur man ska göra.. Om äggblåsorna var stora borde det väl vara dags för äggplock snart? Fick du göra nåt ultraljud idag? 
    Jag har också ultraljud imorgon, för mig var det tvärtom, de tyckte att det var lite för få äggblåsor, så doktorn pratade om att det kanske var bäst att avbryta.. usch det var inte roligt att höra. Men jag håller fortfarande tummarna för att det ser bättre ut imorgon och att det blir äggplock på måndag för min del. 

Ja och idag ringde kliniken tillbaka, de vill inte sänka dosen då de är rädda att äggen då förstörs. De sa att det aldrig är bra att sänka dosen i slutet... men det var ju tvärtom på min förra klinik: där sänkte de efter första blodprovet. 

De hade inte tid att titta på mig idag utan bad mig hålla ut med smärtan, om nu inte andningen blir dålig - då får jag åka in på akuten.
    Har mått bra idag men har fortfarande ont.... imorgon hoppas jag få tid för äggplock. 

Jag håller tummarna för dig imorgon! Hoppas att dina ägg har växt på sig och att det är fler <3 

• daisy80

Jo jag gjorde äggplock på måndagen, fick dock bara ut 3 ägg!! så det var en stor besvikelse. Som tur var klarade sig ett embryo till dag 2 så det blev återinsättning på onsdagen förra veckan.. hur har det gått för dig?

ivfbullen skrev 2017-03-23 22:43:47 följande:

Ja och idag ringde kliniken tillbaka, de vill inte sänka dosen då de är rädda att äggen då förstörs. De sa att det aldrig är bra att sänka dosen i slutet... men det var ju tvärtom på min förra klinik: där sänkte de efter första blodprovet. 

De hade inte tid att titta på mig idag utan bad mig hålla ut med smärtan, om nu inte andningen blir dålig - då får jag åka in på akuten.
    Har mått bra idag men har fortfarande ont.... imorgon hoppas jag få tid för äggplock. 

Jag håller tummarna för dig imorgon! Hoppas att dina ägg har växt på sig och att det är fler <3 

• Nykär15

Vi hann inte fram till ivf...plussade helt oväntat i fredags! Kan inte riktigt ta in det! På onsdag räknade vi med mens och uppstart ju! Hela kylen full av dyra mediciner, men är sååå evigt tacksam över om vi slipper använda dem. Så om allt går vägen denna gången så får vi en liten runt Lucia <3

Har följt stegring på test över helgen, tar ett digitalt på onsdag, sen är det sluttestat....måste våga vara positiv för det lilla livet, trots att jag är livrädd att det ska sluta som sist :(

Önskar er ALL lycka till med era IVF:er!!

• daisy80
    Nykär15 skrev 2017-04-03 19:11:14 följande:

Vi hann inte fram till ivf...plussade helt oväntat i fredags! Kan inte riktigt ta in det! På onsdag räknade vi med mens och uppstart ju! Hela kylen full av dyra mediciner, men är sååå evigt tacksam över om vi slipper använda dem. Så om allt går vägen denna gången så får vi en liten runt Lucia <3

Har följt stegring på test över helgen, tar ett digitalt på onsdag, sen är det sluttestat....måste våga vara positiv för det lilla livet, trots att jag är livrädd att det ska sluta som sist :(

Önskar er ALL lycka till med era IVF:er!!

Ååå stort grattis! vad härligt! nu hoppas vi att grynet stannar där och inte kommer ut förrän runt lucia :) 
  • Nykär15
    daisy80 skrev 2017-04-04 16:04:22 följande:

Ååå stort grattis! vad härligt! nu hoppas vi att grynet stannar där och inte kommer ut förrän runt lucia :) 

Tack snälla <3 hoppas så innerligt!
  • ammela

Hej alla. Har efter vad som känns en evig väntan troligen fått min mens nu och vi kan dra igång FET 1 från vår IVF 1 i feb som inte tog sig. Hämtar ut letrozol idag för att verkligen se till att jag får ägglossning. Så kanske insättning redan vecka 16. Mensen typ 2 dagar tidig, om den nu är igång helt men tror det :) pratade med sahlgrenska i torsdags som trodde denna mens skulle bli sen så är den tidig istället. Min kropp verkar inte reagera som alla andras under detta, knäppt!

• daisy80
    ammela skrev 2017-04-04 17:45:03 följande:

Hej alla. Har efter vad som känns en evig väntan troligen fått min mens nu och vi kan dra igång FET 1 från vår IVF 1 i feb som inte tog sig. Hämtar ut letrozol idag för att verkligen se till att jag får ägglossning. Så kanske insättning redan vecka 16. Mensen typ 2 dagar tidig, om den nu är igång helt men tror det :) pratade med sahlgrenska i torsdags som trodde denna mens skulle bli sen så är den tidig istället. Min kropp verkar inte reagera som alla andras under detta, knäppt!

spännande, håller tummarna för dig!!
  • Pitebo

Hej allihopa!

Gjorde mitt ÄP den 10:e april. Dem fick ur 24 ägg varav 18 befruktades. Inget återförande då det fanns massor med omständigheter. Men lika bra var nog det, fick en grym överstimulering som förstörde hela påsken.

Mår bättre idag och fick ett brev från kliniken som meddelade att de kunnat frysa in tio blastocyster sex dagar efter ÄP. Dock inget om kvalitén på dessa. Har era kliniker berättat om kvalitén eller har ni fått fråga?

Så nu blir det återinsättning i mitten på juni ngn gång. Känns som en evighet tills dess!!

• ammela

Glad gubbe = FET för oss!! Så glad. Ätit letrozol då jag inte brukar då utslag på ägglossningstester. Liten oro av att det inte skulle gå men sån lättnad när allt är som det ska.

• Tino
    Pitebo skrev 2017-04-21 14:52:58 följande:

Hej allihopa!

Gjorde mitt ÄP den 10:e april. Dem fick ur 24 ägg varav 18 befruktades. Inget återförande då det fanns massor med omständigheter. Men lika bra var nog det, fick en grym överstimulering som förstörde hela påsken.

Mår bättre idag och fick ett brev från kliniken som meddelade att de kunnat frysa in tio blastocyster sex dagar efter ÄP. Dock inget om kvalitén på dessa. Har era kliniker berättat om kvalitén eller har ni fått fråga?

Så nu blir det återinsättning i mitten på juni ngn gång. Känns som en evighet tills dess!!

Vilket fantastiskt resultat! Tråkigt att du inte mår bra så der är rätt att ni avvaktar med insättning till du mår bra. På min klinik fryser de bara blastocyster som är av god kvalitet. Så vi fick ingen särskild info om kvalitet på våra, bara hur många som klarade respektive steg. Av våra 15 ägg blev det tre blastocyster av god kvalitet (vilket är ett jättebra resultat). De berättade vid återföringen av en fryst blastocyst att vi har väldig tur att vi fick till frysen. De flesta får inte det. Så stort grattis! Försök läka nu till insättning om några veckor.
  • Pitebo

Puffar tråden lite. Hur har det gått för er allihopa?

Plussade svagt idag på ruvardag åtta.

Svar på tråden IVF2 start april -17