daisy80 skrev 2017-03-23 17:01:14 följande:
Jaså fick du behålla dosen trots det? Ja de vet väl bäst hur man ska göra.. Om äggblåsorna var stora borde det väl vara dags för äggplock snart? Fick du göra nåt ultraljud idag?
Jag har också ultraljud imorgon, för mig var det tvärtom, de tyckte att det var lite för få äggblåsor, så doktorn pratade om att det kanske var bäst att avbryta.. usch det var inte roligt att höra. Men jag håller fortfarande tummarna för att det ser bättre ut imorgon och att det blir äggplock på måndag för min del.
Ja och idag ringde kliniken tillbaka, de vill inte sänka dosen då de är rädda att äggen då förstörs. De sa att det aldrig är bra att sänka dosen i slutet... men det var ju tvärtom på min förra klinik: där sänkte de efter första blodprovet.
De hade inte tid att titta på mig idag utan bad mig hålla ut med smärtan, om nu inte andningen blir dålig - då får jag åka in på akuten.
Har mått bra idag men har fortfarande ont.... imorgon hoppas jag få tid för äggplock.
Jag håller tummarna för dig imorgon! Hoppas att dina ägg har växt på sig och att det är fler <3