• MarieClaesson

IVF igång Mars/April 2017

Hallå där!

Jag hoppar in om det är ok. Vi har en tvåårig dotter efter ivf med icsi och gör nu ett syskonförsök, är på sprutdag 3 med gonal f. Förra månaden provade vi lyckan med vår sista blastocyst från frysen men det blev ett supertidigt mf, så nu kände vi att vi tar nya tag direkt och startar en ny behandling på en gång!

Någon mer som är i början på en beh?

• MarieClaesson

Det känns spännande att vara igång igen! Men också så att man glömt bort alla dessa känslor som kommer upp, som en riktig berg o dalbana!

Jag har förstått att Menopur är krånglig.. är den lika elak som Orgalutran vid själva sticket? Usch den ser jag inte fram emot, ska börja med den imorgon sen första vul på måndag.

Vi bekostar allt själva nu när vi har ett barn. Hua vilka summor det handlar om alltså! 33 000 för en behandling inklusive ett färsk ET. Sen kostar varje FET 15 000 om man nu får nåt till frysen.. sen kostar ju medicinerna 2200 innan högkostnadsskyddet slår in, man tycker de kunde ingå i priset men icke.. :/

Åå denna eviga väntan ivfbullen!.. Är du lite överstimulerad eller varför väntar de med insättning? Måste läsa hela trådstarten noga nu känner jag så jag hänger med :)

• MarieClaesson

Vad spännande Kansketilljul! Ruvartiden är både jobbig men förväntansfull.. Fick ni en blastocyst tillbaka eller 2 dagars? Vi fick vår lilla dotter med en blastocyst, :)

När är testdag för er?

• MarieClaesson

Hej alade!

Vi är på exakt samma dag, sprutdag 6 idag med gonal f! Så spännande.., jag gjorde första vul imorse och det fanns många ägg, 5 stora och typ 20 små, om jag minns rätt vad de sa. Eventuellt blir det ägguttag redan på fredag för oss eftersom det verkar växa på fort där inne!

Det är många tankar som snurrar runt, men jag är inte särskilt oroad över äggplocket denna gång, jag tyckte det var hanterbart förra gången och jag har liksom valt att se hela ivf resan som något fint och högtidligt. Det är så vi gör barn helt enkelt :) och när vi har gjort äp så firar vi med en bakelse eller nåt smaskigt på kvällen och bara vilar och hoppas på att våra små groddar förökar sig fint i labbet <3

• MarieClaesson

Vilka jobbiga erfarenheter du har, Nykär15 ;( Så fruktansvärt med MF i vecka 13..

Jag tänker att man ska vara ärlig mot personalen och berätta att man är orolig vid äp, de brukar vara så himla förstående och kan ju hjälpa till med riktigt bra smärtlindring. Jag minns exempelvis att både cellprov och spolning av äggledare har varit värre upplevelser. Men det är bara min erfarenhet så klart :)

Hoppas tiden går fort nu så ni får köra igång!

• MarieClaesson

Blir det äp imorgon Ivfbullen? Håller tummar att det går bra!

• MarieClaesson

Ja vad bra alade! Skönt att veta när det blir av också !

Fungerar det bra med sprutorna? Usch jag gillar inte alls Orgalutranen, blä!

• MarieClaesson

Segt med huvudvärken .. jag hade tur min huvudvärk släppte efter ett par dagar bara. Svullen på kvällarna minst sagt. Jag kommer på mig själv med att nästan smeka magen som om jag vore gravid haha ;)

Jag har bara berättat för chefen också, man behöver ju inte säga exakt var i behandlingen man är heller utan bara att då och då behöver jag vara sjukskriven och troligen flera gånger framöver också med kort varsel. De flesta är förstående kan man hoppas.

• MarieClaesson

Alade, Ja jag minns att efter förra äp var det hemskt att sätta sig ner i en vecka efteråt.. så har det inte känts för mig än så länge, bara svullet och lite spänningar i magen. Imorgon ska jag på vul igen och kanske bestäms det då vilken dag vi gör äp.

Wow vad bra resultat Ivfbullen!! Blastocyster är bra grejer! Det var så vi fick vår dotter nämligen så i min lilla värld är det så man lyckas!. Det låter kanske knäppt men man har ju lite idéer för sig :) Nu gäller det bara att de hitta och väljer ut guldägget till er.. håller tummar! :D

• MarieClaesson

Alade. Själv mår jag som vanligt under behandlingen än så länge.

Det finns ju de som får pms besvär redan från äl och fram till mens, så det är väl inte omöjligt att du reagerar på så mycket hormoner nu tänker jag?

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017