• MarieClaesson

IVF igång Mars/April 2017

Va är det sant?!?! GRATTIS emhu! :D

Haha, vad galet! Någon gång ska man ju ha tur också!

Idag var vi och satte in en fin 10-cellig 3 dsgars embryo! De tre resterande ska odlas i två dagar till och sen ev frysas. Men hon trodde bara på en av de tre.

Vad bra de är tycker jag informationsmässigt och kul att vi fick se vår lilla plupp på skärmen och ta ett foto! Nu går vi ju privat på nordic ivf Malmö . Förut gick vi på rmc Linköping och där var de visserligen duktiga men man får ju inte denna sjukhuskänsla på nordic.. dessutom så var läkaren på rmc lite oförsiktig tyckte jag när hon satte tillbaka vår blastocyst i februari, som då uppenbarligen misslyckades.. Hon liksom ryckte lite fram och tillbaka med själva kateterspetsen så jag skulle se spetsen att den var där inne, och fort gick det! swop så drog hon ut allt fort och jag blödde i några dagar efteråt. Det var verkligen inte så idag, sådan skillnad!

• MarieClaesson

ijo

Jag provade 45 grader denna gång vi gjorde ivf och tyckte det blev bra. Om man ser till att luftbubblan ligger överst så åker den in först. Förra gången struntade jag i 45 grader och mer "högg" in nålen och sprutade fort för att få det gjort, det bubblade typ in luft och jag hade blåmärken på hela nedre magen... Denna gången greppade jag fettet hårt med två naglar så det gör lite ont då glömmer man smärtan från sprutan, och så stack jag försiktigt in nålen med högra handens tumme och ringfinger, 45 grader cirka. då hade jag två fingrar över att dra tillbaka sprutan lite med och sen tryckte jag sakta in allt. Sen försiktigt drog ut nålen. Nu gick det superlätt varje dag så det är mina tips med orgalutran ;)

• MarieClaesson

Att det kan bli så himla olika..

Har ni pratat med kliniken Alade? Jag tänker om ni har lagt upp en ny plan eller så att gå vidare med? <3

• MarieClaesson

Förstår din hopplöshet. Det jobbiga är ju att man inte kan se in i framtiden, hur det ska sluta.

Att göra icsi med alla låter som en bra idé tycker jag. Det finns ju tydligen dolda fel som kan lösas med hjälp av icsi. Har hört om både för hårda äggskal och att spermien saknar nåt slags membran eller hur det hette för att kunna tränga genom ägget. Men jag ska inte säga för mycket för är ju verkligen ingen expert ;)

Hoppas att ni får några vettiga svar på mötet! <3

Magen borde väl snart gå tillbaka till vanligt tänker jag. Min har blivit svullen nu av lutinusen så nu ser jag lite gravid ut, hade även förstorade äggstockar efter äp så inte så konstigt ju

• MarieClaesson

Hej Jullan!

Jag är på Ruvardag 9 med en tre dagars. Har testdag den 22 om en vecka alltså.. Men jag har bestämt ihop med mannen att vi inte ska tjuvtesta denna gång. Det går som det går ändå och än så länge är hoppet på topp.

Jag är så galet svullen om magen så måste nästan dölja med stora tröjor nu så ingen ska tror jag är halvvägs :P

Ivfbullen kämpa på med de sista kilona!! Det fixar du galant! I maj kommer du också att ruva på ett litet hopp <3

• MarieClaesson

Hej alla, ville bara meddela att jag plussade idag!! BF blir typ på julafton ;)

Vi har inte tjuvtestat denna gång och det har känts så skönt faktiskt att inte analysera allt hela tiden.

Vi fick ut 9 ägg och 4 blev befruktade. Det var en anings besvikelse då jag har en jättebra äggreserv och vi hade chansat lite och bara betalat för en behandling. Ett embryo återfördes på dag 3 och en blev blastocyst till frys.

Det är verkligen det där "rätta" ägget man är ute efter, och inte ett stort antal.

Lycka till allihopa som har äp idag och framöver! <3

• MarieClaesson

Vi har en dotter sedan innan som kom till med ivf, efter den ivfen hade vi en blastocyst kvar i frysen som vi gjorde ett syskonförsök på nu i februari, men det gick inte vägen. Nu gick det på första nya färsk försöket på en ny klinik :)

• MarieClaesson

Jag mår toppen än så länge! Inget illamående eller så, men känner att det växer nere i magen :) på måndag ringer jag och meddelande kliniken och bokar tid för vul.. det är ju så klart en milstolpe dit!

• MarieClaesson

Neej emhu är det sant?? :'( Fyy vad trist jag beklagar.

Snacka om känslan att vara tillbaka på ruta ett..

Kommer ni kunna starta igen efter nästa mens eller vet du något om tidsplanen? Skickar styrkekramar <3

• MarieClaesson

Ja då får vi verkligen hoppas att de vill ha igång dig innan sommaren!

Har inte några symtom än mer än trötthet som heter duga och lite växtvärk i magen. Så vill jag minnas att det var under min förra graviditet också att illamående och ömma bröst kom senare i v 7 eller så

• MarieClaesson

Hej alla kämpar!

Det var ett tag sen jag skrev i tråden, gjorde äp den 3 april och blev gravid. Nu visade det dig tyvärr på ultraljudet att fostret slutat växa i v 7+4 ungefär, skulle vara 9+0 idag... En stor sorg så klart och nu vill jag bara ta tabletterna som får allt överstökat. Ska ta dom på onsdag.

Lycka till alla som har en ivf på g! Vi lägger vårt hopp till den enda blastocyst vi fick till frys denna gång <3

• MarieClaesson

Det var helt oväntat.. Vi gjorde ett vul för två veckor sedan och fick då se ett pickande hjärta men anledningen till att vi fick komma och göra ett nytt var att förra gången var äggstockarna fortfarande jättesvullna så livmodern var upptryckt och det var svårt att komma åt och se och mäta längden. Så verkligen inget roligt besök :( som tur är var min man med mig <3

• MarieClaesson

Vilka fina ord Ivfbullen! Det ger styrka <3

Så roligt att höra att det äntligen är er tur nu efter en lång väntan! Vi håller alla tummar! Lycka till på söndag

Svar på tråden IVF igång Mars/April 2017